2søtesmåh Skrevet 13. september 2013 #26 Skrevet 13. september 2013 Jeg sitter igjen med et inntrykk av at de menn/gutter som VELGER og ta utadannelse og skal jobbe i barnehage har VELDIG lyst til det..Ikke det at jentene som velger det samme IKKE har det. Men gutta må ikke bare ha lyst, de må også stå mot press fra "resten av gutta",- og fordommer som HI har..De henger igjen enda, selv om det blir mindre og mindre av de... Har selv en gutt i famiien som jobber med små barn, og han har alltid måtte "forsvare" sitt valg...Først det valg om at han virkelig ønsket og jobbe i en BARNEhage,- ikke skole....Deretter får han nå til stadig høre at han må da ta litt etterpåutdanining ihvertfall og bli noe "Høyere opp i systemet i det minste":.....Avdelingsleder, helst leder for en barnehage..Men han vil jo ha den jobben for og jobbe MED barn, ikke for og ha ansvar for andre voksen som jobber emd barn.. Så derfor tror jeg at en god del av mennen i barnehagen hver dag MÅ minne seg selv (fordi andre spør) på HVORFOR de jobber med det de gjør, og at dette gir en posisitv effekt på arbeidsiinsats. Bare en teori jeg har...
<3 2G <3 Skrevet 13. september 2013 #27 Skrevet 13. september 2013 Jeg syns det er rart at noen i det hele tatt jobber frivillig i barnehage.. .. Anonymous poster hash: 7d354...438 Uff, for et trist syn. Ikke rart det forblir et lavstatusyrke når folk har sånne holdninger. Anonymous poster hash: d690c...b39 Jeg er av de som ikke skjønner ønsket om å jobbe i bhg, ikke fordi jeg mener det er lavstatus, men fordi jeg beundrer mennesker som gidder å ta seg av andre sine barn å føler de får noe igjen for det. Jeg er av de som ikke passer i omsorgsyrker og beundrer på det sterkeste de som har de, bøyer meg i støvet med takknemlighet for at de finnes!
☆☆☆ Skrevet 13. september 2013 #28 Skrevet 13. september 2013 Skulle ønske det var menn på barnehagen vår, men det er ikkje ein einaste
me_87 Skrevet 13. september 2013 #29 Skrevet 13. september 2013 syns det er bra at det jobber menn der jeg,ser barna storkoser seg når det er menn på jobb
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #30 Skrevet 13. september 2013 På avdelingen til datteren min er avdelingslederen mann, over 30 år er han også Det jobber også en mannlig barne- og ungdomsarbeider på avdelingen, han er bare 25-26 år gammel og har altså fagbrev og er kjempeglad i jobben sin. Synes ikke det er rart i det hele tatt jeg, begge disse mennene passer veldig godt på barna våre. Han ene er en skikkelig mannemann også, stor og veltrent, masse tatoveringer og tøffe klær, men han er en vannvittig omsorg for ungene og det er så herlig å se han sitte på gulvet omringet av småtroll mens han synger en barnesang. Synes det er helt fantastisk jeg, det er to damer på avdelingen også, og til sammen blir dette et helt supert miljø for ungene. Min datter er veldig, veldig glad i de to mennene som jobber der. Anonymous poster hash: 66f18...8a2
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #31 Skrevet 13. september 2013 Det er uvanlig med godt voksne menn i barnehager, så jeg reagerer når jeg ser en ifht en godt voksen dame. Men synes jo ikke det er rart (som i teit, eller rart at de gidder), bare ikke så ofte man ser det, rett og slett. Anonymous poster hash: 1974a...505
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #32 Skrevet 13. september 2013 Jeg synes ikke det er rart med menn i barnehagen. Men jeg ville aldri hatt en slik mann. Jeg tenner på menn med ordentlige jobber.. Anonymous poster hash: 76dfe...cca Så det å jobbe med barn er ikke en ordentlig altså, merkelig holdning til de som tar seg av det kjæreste har Anonymous poster hash: d690c...b39 Vi liker alle forskjellig. Jeg kunne heller aldri hatt en mann som sto i kassa på rema. Jeg tenner på ambisjoner. Det har ikke mennene i barnehagen. Anonymous poster hash: 76dfe...cca
ostepop123 Skrevet 13. september 2013 #33 Skrevet 13. september 2013 Jeg synes også det er merkelig og med tanke på at det er dobbel sjanse for at en mann er pedofil enn det en kvinne er liker jeg det aldeles ikke. Jeg begynner bestandig å stusse når jeg ser menn der. Skjønner at det er mange som jobber i barnehage ved siden av studie o.l, men når en mann VIL jobbe i barnehage og som gjerne er 30 + synes jeg det er utrolig merkelig. Anonymous poster hash: 10931...8e6 1. Hvor stor er sjansen for at en person er pedofil i utgangspunktet? Ikke så veldig høy kanskje? 2. Kvinner kan også være pedofile 3. Menn jobber altså ikke alene i barnehagen med barna. De er der sammen med en hel del andre voksne, som også passer på at alt går bra for seg. I vår barnehage jobber det omtrent 50/50 menn og kvinner. Jeg ser det utelukkende som en berikelse!
Anonym bruker Skrevet 13. september 2013 #34 Skrevet 13. september 2013 Det er uvanlig med godt voksne menn i barnehager, så jeg reagerer når jeg ser en ifht en godt voksen dame. Men synes jo ikke det er rart (som i teit, eller rart at de gidder), bare ikke så ofte man ser det, rett og slett. Anonymous poster hash: 1974a...505 Hos oss er ikke dette uvanlig. Bor i en kommune med rundt 8000 innbyggere. Mannen min er styrer i barnehage, har vært det både her og i Oslo i over 15 år. I barnehagen ved siden av huset vårt, er det mannlig styrer, han er vel over 50 i alle fall. Det er også 3-4 andre menn i varierende alder der. Før han var det også mannlig styrer, i 40-årene, han er nå styrer i nabokommunen. I mannens barnehage er det tre andre menn, en pedleder og to assistenter (resten damer). Pedleder er i slutten av 30-årene, assistentene er 45 og 25. Også en annen barnehage i kommunen med mannlig styrer i slutten av 40-årene. Hva i alle dager er rart med mannlige pedagoger? Og ALLE disse mennene er oppegående familiefedre, men engasjement på flere arenaer. Og INGEN er spesielt feminine, tvert om. Anonymous poster hash: c946c...2fa
Hun med alle ungene Skrevet 13. september 2013 #35 Skrevet 13. september 2013 Jeg digger at det er menn der! Ungene elsker de to som er på avdelingen deres. De klarer jobben like bra som damene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå