Gå til innhold

Hjelp, dattera har slått fortanna!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bør jeg sjekke? Har fått et bakhode opp i tanna. Bør jeg ta henne til tannlegen i morra? Har ikke fått rørt den ennå, for det er så vondt.

Anonymous poster hash: 739bd...4fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis den er løs må du prøve å sette den forsiktig rett, så vil den feste seg igjen. Ikke puss tenner eller spise/tygge med den.

Ring tannlegen i morgen for å komme inn og dokumentere skader for ev. kostnader senere som vil bli dekket av forsikring. De vil ta røntgen bilder og fortelle dere hvordan forholde seg videre, også i forhold til tanna som er under om det er en melketann.

Skrevet

Ja, ring tannlegen i morgen. Også må du sjekke om den er løs. 

Mitt barn slo fortanna for et år siden. Den satt helt fast og alt så greit ut, men etter en uke ble den blå. Dro inn til tannlegen som tok bilder og full pakke. Tanna var "død", men ellers så alt bra ut. Den skal bare være der til den detter ut selv, må bare passe på at tannkjøttet rundt ser fint ut (sa de). Så da får han bare ha en blå-grå tann noen år....

Sånn er livet med barn ;) Lykke til :)

Anonymous poster hash: 339b1...487
Skrevet

Hvis ikke alle de "nye" tennene er ferdiglagde under tannkjøttet kan hun få infeksjon som ødelegger senere tenner om det ikke gjøres noe. Ta kontakt med tannlege så vêr de hvordan man går frem i ditt tilfelle.

Anonymous poster hash: f7013...239

Skrevet

Hvis ikke alle de "nye" tennene er ferdiglagde under tannkjøttet kan hun få infeksjon som ødelegger senere tenner om det ikke gjøres noe. Ta kontakt med tannlege så vêr de hvordan man går frem i ditt tilfelle.

Anonymous poster hash: f7013...239

? Skjønte jeg ikke helt.... På min sa de at det kommer an på hvor langt ned de "nye" tennene har kommet. På bildet så de at de nye tennene hans lå langt oppe fortsatt og derfor ikke hadde tatt skade, men at hvis han hadde vært eldre og de nye tennene lå lengre nede (Nær melketennene) kunne de blitt skadet.

Anonymous poster hash: 339b1...487

Skrevet

Sønnen vår har "drept" nervene til den ene fortannen. Vi måtte ta røntgen for å sjekke at de tennene under var ok.

Skrevet

Er selvfølgelig ei ny tann. Fikk ikke røre den i kveld, så skal se i morra. Ringer tannlegen så vi får en time. Lurt å få det dokumentert om det skulle være noe. Takk for hjelp.

HI

Skrevet

Er selvfølgelig ei ny tann. Fikk ikke røre den i kveld, så skal se i morra. Ringer tannlegen så vi får en time. Lurt å få det dokumentert om det skulle være noe. Takk for hjelp.

HI

Hvis det skjedde på skolen eller i barnehagen (eller på vei til eller fra), så må dere passe på at det blir meldt til forsikringen. Da skal hun få det dekket hvis det oppstår problemer senere.

Anonymous poster hash: a1df9...a21

Skrevet

I forbindelse med idrett, så hun er forsikret der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...