Gå til innhold

Diagnose habituell abort

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når det ikke går som en ønskerVi har prøvd ei god stund på å få en liten til i hus, men det har ikke gått som vi ønsker. Har mistet 3 ganger og har nå fått påvist faktor leiden. Har startet opp med albyl-E som jeg skal bruke frem til graviditet og og ut svangerskapet. Er en diagnose som gjør at jeg er mer utsatt for blodpropp. Det kan og være en grunn til at jeg mister for det danner seg blodpropper i morkaka. Er derfor jeg har startet på Albyl-E. Er det andre som har vert gjennom liknende? Ønsker å komme i kontakt med andre som har vert gjennom liknende. Det er noe som tar vannvittig på kroppen å miste å det og ikke vite om vi kommer til å få drømmen oppfylt om å få en til i hus.- Det å ikke vite hvordan det går når jeg går på Albyl-E. - Er en medisin som det i følge pakningsvedlegget står at det kan gjøre det vanskeligere for å bli gravid, i mens gyn sier at mange tar den for å bli lettere gravid, mens legen sier det samme som pakningsvedlegget.- Har blødninger en uke før mensen som gjør at jeg er redd for at det gjør det vanskeligere for å bli gravid, men gyn sier det ikke har noe å si. Skulle ta primolut-N i 10 dager for å se om det ordner seg. Spurte gyn om det har noe å si for om det gjør det vanskeligere for å bli gravid. Han sier han er usikker(følte vel han egentlig ikke ville svare 100%). Legen sa at då er det enda vanskeligere.Akuratt nå har jeg en periode der jeg kan rive håret av meg selv. Hører andre starter på Albyl-E fra eggløsningen. Hvorfor er dette så forskjellig? Noen starter opp med crinone når de bler gravide som jeg skal, mens andre starter opp fra eggløsningen. Syns det er vanskelig er ikke så mangen å prate med og ønsker ikke å være så åpen om det før jeg føler meg klar for det.Forstod det var en del her inne som har vert gjennom liknende. Kjenner jeg kunne tenke meg å komme i kontakt med noen som har vert gjennom liknende. Har valgt å ikke være åpen om det. Orker ikke tanken på det akkurat nå. 

Anonymous poster hash: 04a68...94a

Fortsetter under...

Svarte deg på anonymforumet nå nylig, kan ta en reprise her...

Flott at du har funnet veien hit hvor du kan stille de spørsmålene du måtte ha og få svar fra andre i lignende situasjoner, er en vond tid du har nå, det vet jeg så altfor godt! Husker jeg tilbragte timer foran pc-skjermen på jakt etter informasjon og håp. Husker jeg leste at en lege hadde uttalt at 9 av 10 kvinner som kan bli naturlig gravid får barn tilslutt og dette håper klamret jeg meg fast til, selv etter fire vonde MA'er.

På femte forsøk gikk alt fint, albyl-E fra positiv test tom uke 34, og crinone fra uke 4 til 11, ultralyder annenhver uke fra uke 7 til 14, og generell tettere oppfølging fra privat gynekolog.

Råder deg til å lese på siden www.habituellabort.com med mye informasjon. Lykke til videre!

Albyl-e fra eggløsning, og Klexane fra positiv test. Denne gangen skal jeg starte på Albyl-e noen dager etter el. Det skal ikke ha stor påvirkning på om en blir gravid eller ikke.

Morkaka dannes veeeldig tidlig i sv.skapet, så det er viktig å starte tidlig. Best å rådføre seg med lege/gynekolog. 

Tusen takk for svar. Vet dere hvorfor mange starter opp med albyl-e fra eggløsning i stedenfor å gå fast på de? Jeg har fått beskjed om å gå fast på de frem til jeg er blitt gravid og ut svangerskapet. Det er her jeg stiller spørsmål. Om det er d å gå fast på de som kan gjør det vanskeligere eller om det er uansett når en starter med de fra eggløsning og. Har så lyst at det skal gå rette vegen nå. Lei v å venta og at det går galt gang på gang. Er det mange her som får reaksjoner i ettertid. Føler meg som en som er svak innimellom. Bler fort nedfor. Har vert sykemeldt rett over ei uka nå. Skal ingenting før jeg tar til tårene. Regner med de er en reaksjon nå så kommer jeg meg igjen. Er nå et halvt år siden det gikk galt sist.

Velkommen hit, sjølv om det aldri er kjekt at andre også mistar. Eg har mista 5 g og funnet god trøst her. Har ikkje fått på vist noken grunn til mine abortar sjølv ett fleire gjennomgangar. Er no gravid igjen. Starta med predisolon ved,egg løysing; crinone ved positiv test. Brukte klexane-sprøyter også frå eggløysing, viss eg hugsar rett. Albyl-e frå.positiv test......eg trur ulike leger har ulik praksis, og eg trur ikkje det er bevist når det er best å starte på det.

Har du vanskeleg for å bli gravid? Viss du blir lett gravid så har ikkje eg tru på at albyl-e vil gjere det vanskeleg, men kva veit no eg?

Lykke til. Det går til slutt for nesten alle; det er det eg trøstar meg med.

Annonse

Tusen takk. Håper alt går bra med deg denne gangen. Hva skal prednisolon være godt for? Det har jeg lurt på.

Har ikke hatt vanskeligheter med å bli gravid, men er første gang det har dratt ut for min del. Å da tenker jeg på de med en gang. Skal egentlig starte på primolut i mårå, men tror jeg hopper over det. Skal starte opp på de i 10 dager for å se om det hjelper på mellmblødningene. Har blødninger ca. ei uke før mens. Er redd de og kan gjør det vanskeligere. De meine de blødningene ikke har noe å si i forhold til det å bli gravid. Var redd de og skulle gjør det vanskelig, men når det ikke har noe å si så vil eg heller vente med primolut. Er så fælt for hver gang jeg mister så ha kroppen endret seg for hver gang når det gjelder symptomer på mensen. Spesielt siste gang. Mange av symptomene jeg får nå fikk jeg kun hvis jeg var gravid. Så kjenner nedturen er ekstra hard for jeg bygger jo selvfølgelig håpet deretter.

Hei!

Jeg har også Leiden Mutasjon og har gått gjennom mange forsøk på å få fler barn. Fikk en sønn uten problem i 2005, og begynte forsøkene på et søsken da han var 2 år. I alt har jeg mistet 9 ganger. 5 SA før uke 10 og 4 MA fra uke 8 - 18. Jeg har forsøkt Fragmin sprøyter (blodfortynnende) Trombyl ("samme" som Albyle E) og jeg har forsøkt Prednisolon (Kortison) som man bruker i en teori om at det er imunforsvaret som støter bort fosteret. 2 ganger (MA i uke 14 og 18) har det blitt påvist kromosonfeil. Min lege sa at de ofte tror det er alvorlige kromosonfeil som gjør at man aborterer igjen og igjen... Gamle egg kan jo også være en teori. Da jeg ble gravid sist, gikk jeg på crinone frem til uke 14, ekstra Folsyre og Fragmin hver dag fra uke 12. Sluttet på det i går, 6 uker etter fødselen. Syns det er litt rart du går på Albyle og ikke Fragmin. Fragmin er det min spesialislege alltid satte meg på når jeg var gravid.

Vel, jeg har forsøkt det meste (også akupunktur). Men med tanke på at det endelig fungerte nå den 11. gangen med de samme medisinene som jeg har forsøkt tidligere - er det vanskelig å si om de hadde noe effekt, eller om det denne gangen bare var rett egg og sperm... Nå sitter jeg i hvertfall her med en vakker, velskapt pike i armene, og alle nedturene, tårene og motbakkene er nesten glemt... Lykke til!

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg har også Leiden Mutasjon og har gått gjennom mange forsøk på å få fler barn. Fikk en sønn uten problem i 2005, og begynte forsøkene på et søsken da han var 2 år. I alt har jeg mistet 9 ganger. 5 SA før uke 10 og 4 MA fra uke 8 - 18. Jeg har forsøkt Fragmin sprøyter (blodfortynnende) Trombyl ("samme" som Albyle E) og jeg har forsøkt Prednisolon (Kortison) som man bruker i en teori om at det er imunforsvaret som støter bort fosteret. 2 ganger (MA i uke 14 og 18) har det blitt påvist kromosonfeil. Min lege sa at de ofte tror det er alvorlige kromosonfeil som gjør at man aborterer igjen og igjen... Gamle egg kan jo også være en teori. Da jeg ble gravid sist, gikk jeg på crinone frem til uke 14, ekstra Folsyre og Fragmin hver dag fra uke 12. Sluttet på det i går, 6 uker etter fødselen. Syns det er litt rart du går på Albyle og ikke Fragmin. Fragmin er det min spesialislege alltid satte meg på når jeg var gravid.

Vel, jeg har forsøkt det meste (også akupunktur). Men med tanke på at det endelig fungerte nå den 11. gangen med de samme medisinene som jeg har forsøkt tidligere - er det vanskelig å si om de hadde noe effekt, eller om det denne gangen bare var rett egg og sperm... Nå sitter jeg i hvertfall her med en vakker, velskapt pike i armene, og alle nedturene, tårene og motbakkene er nesten glemt... Lykke til!

Klexane sprøyter skal jeg starte opp når jeg en dag blir gravid. De er og blodfortynnende. Ser det er forskjell noen får klexane andre for fragmin. Gikk du på trombyl fast eller kun ved eggløsning og frem over?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...