Gå til innhold

Dere som har hund. Gjerne type rottweiler etc ( store hunder)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er blitt alene og ønsker meg veldig en hund. Dette har jeg alltid gjort, men siden jeg ikke har følt jeg har hatt nok tid å energi så har jeg ikke gjort noe med det.

Har en katt og 2 barn. Det jeg tenker er at vi skal skaffe oss hund når pus på 8 år ikke er her mer, og når barna blir litt større å kan gå tur med hund også kanskje.

Elsker store hunder, liker ikke veske hund, det er ikke aktuelt med "ny" katt:P

Har en forkjærlighet for rottweiler og de de jeg kjenner av den rasen er snille som lam..., men er dette en hund for førstegangs hundeeier da??

Jeg er ikke interessert i en puddel eller noe slikt.

Trenger masse tips fra dere erfarne hundeiere!!!

Anonymous poster hash: e8bb9...eaa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

http://no.wikipedia.org/wiki/Bordeaux_dogge

Jeg har ikke hund, men søsteren min anskaffet seg denne hunden (første hunden hennes). Svær og godlynt hund, ungene mine elsker den. Litt lat, krever ikke så mye og lange turer.

Anonymous poster hash: cbc38...a8c
Skrevet

De er fine familiehunder. Man,bør ha litt peil på hund før man skaffer seg den slags hund. De trenger en leder,klare grenser. Mye sosialisering. Hjernestimuli og mosjon. Og rota er masse kjærlighet. Dette gjelder jo de fleste hunder. En annen ting. Man bør være rolige rundt valper. Ikke herje de opp osv. Har selv hatt Rottweiler. Ikke veldig erfaring med hund. Gikk på hundeskole. Hunden ble ett fantastisk familiemedlem. Verdens beste venn:) Er nok ikke noe problem,så lenge man har litt vett i holdet. Og følger hundeinstruktørene sine råd!

Anonymous poster hash: 96389...220

Skrevet

De er fine familiehunder. Man,bør ha litt peil på hund før man skaffer seg den slags hund. De trenger en leder,klare grenser. Mye sosialisering. Hjernestimuli og mosjon. Og rota er masse kjærlighet. Dette gjelder jo de fleste hunder. En annen ting. Man bør være rolige rundt valper. Ikke herje de opp osv. Har selv hatt Rottweiler. Ikke veldig erfaring med hund. Gikk på hundeskole. Hunden ble ett fantastisk familiemedlem. Verdens beste venn:) Er nok ikke noe problem,så lenge man har litt vett i holdet. Og følger hundeinstruktørene sine råd!

Anonymous poster hash: 96389...220 [

http://no.wikipedia.org/wiki/Bordeaux_dogge

Jeg har ikke hund, men søsteren min anskaffet seg denne hunden (første hunden hennes). Svær og godlynt hund, ungene mine elsker den. Litt lat, krever ikke så mye og lange turer.

Anonymous poster hash: cbc38...a8c

Takk:) Men kunne tenke meg sjeferhund eller rottweiler......:)

Anonymous poster hash: e8bb9...eaa

Skrevet

Jeg tenker at du fint vil greie en rotweiler med rett innstilling (hund er livsstil, ikke bare kosedyr), og at du tar et hvalpekurs samt et til kurs når hunden blir eldre. Kurs er gøy :). Det er visst litt ymse tilbydere, men oppdretteren vil sikkert ha noen bra tips.

Eeeelsker rottis :)

Anonymous poster hash: 1f701...3f9

Skrevet

Vi har shæfer på 8 måneder :) Han er en perfekt familiehund og verdens beste turkamerat :) Vil ikke ha en annen rase noen gang.. Jeg har vokst opp med denne rasen og dersom man gir den en god oppvekst, så er de verdens beste hunder :P Gå for shæfer!

Skrevet

Hm... Du vet at 8 år ikke nødvendigvis er gammelt for en katt eller? Litt sært å planlegge slikt.

Anonymous poster hash: 5ae07...bb8
Skrevet

Jeg ville ikke valgt hverken rottweiler eller shæfer.

Ikke rotweiler fordi jeg mener de ikke er en førstegangs hund. De krever mye og god oppdragelse for å ikke bli ustabil og uberegnelig.

Shæfer hunder er det utrolig mye allergier og andre sykdommer på. De er dessverre avlet istykker.

Skrevet

Jeg er blitt alene og ønsker meg veldig en hund. Dette har jeg alltid gjort, men siden jeg ikke har følt jeg har hatt nok tid å energi så har jeg ikke gjort noe med det.Har en katt og 2 barn. Det jeg tenker er at vi skal skaffe oss hund når pus på 8 år ikke er her mer, og når barna blir litt større å kan gå tur med hund også kanskje. Elsker store hunder, liker ikke veske hund, det er ikke aktuelt med "ny" katt:PHar en forkjærlighet for rottweiler og de de jeg kjenner av den rasen er snille som lam..., men er dette en hund for førstegangs hundeeier da??Jeg er ikke interessert i en puddel eller noe slikt. Trenger masse tips fra dere erfarne hundeiere!!! Anonymous poster hash: e8bb9...eaa

Jeg ville ikke startet med en slik rase og det er definitivt heller ikke noe jeg ville sendt barn alene på tur med heller uansett hvor snill den måtte være med deg i nærheten. Tror jeg ville gått for en mellomrase om jeg var deg for det er ikke lett å få tid til en hunds krav til mosjon og aktivitet når man er alene med to barn dessverre. Hilsen en med mange hunder og hundeinstruktørutdannelse

Anonymous poster hash: 08699...d0f

Skrevet

Vi har shæfer på 8 måneder :) Han er en perfekt familiehund og verdens beste turkamerat :) Vil ikke ha en annen rase noen gang.. Jeg har vokst opp med denne rasen og dersom man gir den en god oppvekst, så er de verdens beste hunder :P Gå for shæfer!

8 mnd... Kom tilbake når hunden er to år kjære du :) Og enig med ei over her. Katten vår er 18!

Anonymous poster hash: 08699...d0f

Skrevet

Ville ikke anbefalt en stor hund når du er alene med barn. At du ikke liker små veslehunder skjønner jeg godt. Hva med en mellom stor hund a la cocker spaniel? Tanten min hadde en og den var verdens snilleste og godeste. Selv har jeg schafer. 7 åringen får ikke gå tur med den alene, må ha med en voksen. Eldste var 12/13 år når vi fikk hunden så han har jo luftet hunden hele tiden.

For øvrig er schafergutten vår verdens snilleste. Passer på oss, vakthundinstinktet er sterkt. Dette er andre schaferen jeg har, men ville ikke hatt den om jeg var alene med barn.

Anonymous poster hash: e4cb4...c2e

Skrevet

Ikke undervurder hvor mye jobb det er med hund, og særlig hunder som trenger mer trening enn andre (a la de rasene du nevner). Jeg ville aldri ha skaffet meg de som første hund, selv om det er fantastiske hunder!

Les om de ulike rasene og se hva du har tid til. En time tur om dagen, to? Mye mental stimuli, mindre? Har du åpne områder hvor hunden kan løpe fritt? Er du glad i å være ute i all slags vær? Hele året?

Jeg er veldig glad jeg valgte en mellomstor hund, det har vært mer enn nok utfordringer for oss som førstegangseiere.

Lykke til :-)

Skrevet

jeg er vokst opp med shæfer hund og det er utrolig flotte hunder og lojale familiehunder, HVIS  de får den oppdragelse, oppmerksomhet og omsorg de trenger.

man kan være heldig å få en som snill og ydmyk som dagen er lang eller man kan få en skikkelig råtass som er veldig dominant som krever masse.

vi har hatt begge deler! :) vi hadde en tispe som var verdens snilleste og vi hadde en hann hund jeg ALDRI kommer til glemme...tror ikke det finnes en så fantastisk hund som det han var....

og vi har hatt de som krever mer...

rottis hadde jeg holdt meg unna hadde jeg vært deg...spesielt hvis du har barn.

de krever vanvittig mye og de kan gjøre stor skade dersom det skulle skje at de blir aggressive.

nå har vi kongepuddel, og han er faktisk mer krevende enn noen av shæfer hundene vi har hatt!

så ikke undervurder en puddel ;)

dominant, sta og en utrolig tøff hund. veldig snill, men tøff og krever en fast hånd og må ofte få vite hvor plassen hans er  :) og alle puddel hanner jeg kjenner har vært sånn.

de er heller ikke noen førstegangs hund har jeg hørt, da de i lynnet sidestilles med shæfer,rottis, doberman etc.

vi har hatt puddel tispe også og de er mye lettere å ha med å gjøre og det samme er shæfer tispene.

så skal du ha shæfer så er min erfaring at tispene er mye lettere å ha med å gjøre.

men hver obs på at det kan kreve mye tid og krefter av deg for å få den hunden du vil ha.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...