Gå til innhold

Endelig er den engelske fødeavdelingen tilbake:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har jeg ventet på :)

Anonymous poster hash: c81f2...9db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Endelig, er det reprise eller ei som ikke rakk å føde sist sesong?

Skrevet

Herregud det tar jo helt av med hu ene dama der... Jeg har ikke født selv enda, men er det ikke litt som med andre smerter at det kaaan hjelpe å prøve å roe ned og ikke spenne seg og kave seg så veldig opp som hu gjør? Skjønner jo at det er vanskelig og skal ikke uttale meg om noe jeg ikke vet noe om :) Bare lurer. 

Anonymous poster hash: 5c504...818
Skrevet

Sur dame ass!!

Skrevet

Herregud det tar jo helt av med hu ene dama der... Jeg har ikke født selv enda, men er det ikke litt som med andre smerter at det kaaan hjelpe å prøve å roe ned og ikke spenne seg og kave seg så veldig opp som hu gjør? Skjønner jo at det er vanskelig og skal ikke uttale meg om noe jeg ikke vet noe om :) Bare lurer.

Det hjelper ikke å få panikk nei, men ikke alltid lett å finne roen. Dessverre er de rundt henne ikke flinke til å roen.

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvilken dame dere sikter til, men man skal ikke uttale seg om fødselssmerter om man ikke har født barn vaginalt. Bare så det er sagt. 

Anonymous poster hash: 5446d...d2d
Skrevet

Det har jeg ventet på :)

Enig. Men i dag var det jammen en stk hysterisk dame og en stk.veldig sur dame. :o

Anonymous poster hash: eb06c...b77

Skrevet

Det var mer ment som et spørsmål.. Det er bare to damer der som føder nå. Skulle ikke være så vanskelig å forstå hvem jeg mener hvis ikke du akkurat har skrudd på for nå fikk hun epidural. 

Skrevet

Ja, denne hørte mer hjemme i vår virkelighet. 

Skrevet

Jeg hadde også vært sur hvis jeg ikke fikk maten min mens jeg ventet på at fødselen skulle starte... 

Og moren til hun hysteriske ble til slutt streng med henne og da sluttet hun faktisk å være hysterisk til moren gikk ut av rommet.

Jeg er veldig glad for at mannen min ikke var like tafatt som hennes under mine fødsler, da tror jeg faktisk at jeg ville hatt med meg mammaen min også, selv om det egentlig er helt utenkelig.

Anonymous poster hash: 2427e...a2a
Skrevet

Den engelske er så mye bedre enn den amerikanske - hurra! Men er det nye episoder også eller? :)

Anonymous poster hash: f1d58...6db

Skrevet

Nei, det er gamle episoder :( har sett de opptil flere ganger :P elsker å se på fødsler. Håper på å få oppleve det en tredje gang selv!!!

Og til deg lengre opp som ikke har født ennå; jeg personlig syns de tar veldig av og skriker unødvendig mye.. Hadde ingen form for smertelindring og anser ikke meg selv som veldig tøff sånn ellers. Men under begge fødslene mine har jeg vært for det meste rolig. Du kommer til et punkt rett før pressriene hvor du vil føle at du er på kanten til å miste kontrollen. Men det kommer til å gå bra :) men å skrike når man har 3 cm åpning vil jeg si er å overdrive. DA har man ikke mye å stille opp med senere i fødselen.......

Anonymous poster hash: 1da45...97b

Skrevet

Skikkelig sjarmerende hun som måtte dra hjem

"Jeg vet ikke om jeg vil dette og gjør det bare fordi alle andre på min alder har barn"

Skrevet

Nei, det er gamle episoder :( har sett de opptil flere ganger :P elsker å se på fødsler. Håper på å få oppleve det en tredje gang selv!!!

Og til deg lengre opp som ikke har født ennå; jeg personlig syns de tar veldig av og skriker unødvendig mye.. Hadde ingen form for smertelindring og anser ikke meg selv som veldig tøff sånn ellers. Men under begge fødslene mine har jeg vært for det meste rolig. Du kommer til et punkt rett før pressriene hvor du vil føle at du er på kanten til å miste kontrollen. Men det kommer til å gå bra :) men å skrike når man har 3 cm åpning vil jeg si er å overdrive. DA har man ikke mye å stille opp med senere i fødselen.......

Takk for svar :) Fint å dele erfaringer med hverandre. 

Det var ikke meningen å tråkke noen på tærne ved å "uttale meg om ting jeg ikke kan noe om".. Jeg synes generelt folk her inne kan være litt hyggeligere mot hverandre :) Man vet ikke noe om de andres situasjon, og da skal man være litt forsiktig. Selv har jeg ønsket et barn i mange år og er i en prøverørsprosess nå. Da oppleves kanskje alt litt sårt.. Håper jeg får oppleve å føde en gang jeg og :) 

Skrevet

Man har veldig begrenset kontroll på de lydene man lager på slutten av fødselen, det er min personlige erfaring. Fødsel er hardt arbeid, jfr vektløftere som lager lyd. Synes folk som ikke har født skal holde seg for gode til å kritisere stemmebruk under fødsel. Høres veldig dumt ut.

Skrevet

Hvilken kanal???

Anonymous poster hash: fd0b8...25b
Skrevet

Hvilken kanal???

Anonymous poster hash: fd0b8...25b

Fem :)

Skrevet

Etter fødsel nr 2 som var indusert har jeg lært at kontroll på brøling ikke alltid er så lett ;)

At hun stakkars jenta ikke fikk nok støtte å hjelp fra starten er en ting! Jordmor kunne ha snakket med henne å ikke bare ledd. Det endte med ks så det var uten tvil tøft.

Skrevet

Takk for svar :) Fint å dele erfaringer med hverandre.

Det var ikke meningen å tråkke noen på tærne ved å "uttale meg om ting jeg ikke kan noe om".. Jeg synes generelt folk her inne kan være litt hyggeligere mot hverandre :) Man vet ikke noe om de andres situasjon, og da skal man være litt forsiktig. Selv har jeg ønsket et barn i mange år og er i en prøverørsprosess nå. Da oppleves kanskje alt litt sårt.. Håper jeg får oppleve å føde en gang jeg og :)

Lykke til, håper du får opplevde dette magiske vidunderet. Vi syter å klager litt, brøler for tidlig å mister kontroll noen ganger. Men de smertene er egentlig umulig å beskrive eller forklare, alle opplever dette forskjellig. Du er ikke pingle om du vil ha epiduralen, du er ikke tøffest fordi du ikke hadde epiduralen, jeg mener vi føder slik vi er, opplever forskjellig og kan ikke kjenne hverandres smerte. Derfor skal ingen dømmes ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...