Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Da vi flyttet hit hadde han med seg masse rot....som jeg til slutt gjennom flere år etterpå. Alt fra hermetikk og ris til plater, plakater, medaljer o.s.v. Jeg kaster altså ikke ting han vil beholde, men han setter virkelig tålmodigheten min på prøve... I garasjen står et skap han har arvet fra bestemoren. Vi har ikke plass til det og i tillegg er det litt ødelagt. Har sagt han burde ta det med til feriehuset vårt. Likevel har det stått i 8 år og tatt opp plass i garasjen. Kjøpte nytt basseng til ungene i sommer, for han fant ikke det fra i fjor. I dag begynte jeg og rydde litt, og jammen dukket det opp to.. Gamle vinglass fra ikea fant jeg også. Kjekt å ha ifølge han. Verktøy over alt, men aner ikke hvor feks. hammeren ligger. Klær fra 80-tallet må samles på. Har jo sentimental verdi. Egg koker, vannkoker, sleiver og gammelt servise har han samlet i en kasse hos foreldrene sine....kan jo bli slutt mellom oss en dag. Kjekt å ha! Blir helt oppgitt... Anonymous poster hash: 918a3...e64
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Hahaha, høres akkurat ut som min samboer. Da vi flyttet sammen og han kom med flyttelasset sitt så fikk jeg et lite sammenbrudd!! Det er ikke tull engang. Flyttearbeiderene spurte om jeg hadde det bra, for jeg var helt blek og svett og satt i sjokk over MENGDENE med ting han hadde tatt vare på. Heldigvis fikk vi ryddet opp i kaoset etter noen dager, og han kastet masse dritt som var ubrukelig av gammelt sengetøy, duker, gardiner og annet tull som bare hadde tatt opp plass. Jeg er sånn som kaster/gir bort ting jeg ikke trenger fortløpende, så ble helt sjokkert da jeg så alle tingene. Ble et øyeblikk redd han var en slik "samler" uten å fortelle meg det... føler med deg med andre ord... Anonymous poster hash: d2eb2...c3a
Tarssan Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Slike tendenser har min mann og. Samler på en masse skrap med gode intensjoner om å fikse det eller at det kan komme til nytte igjen en gang.Noe det selvfølgelig ikke gjør. Irriterer meg jeg og da vi har lite bodplass. Er sykt mye "kjekt å ha" ting her hjemme!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Tvangslidelse? (i en eller annen form relatert til å kaste/kvitte seg med ting?) Anonymous poster hash: 0d6a1...ad0
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Tror ikke han har noen tvangslidelse, familien er bare generelt glade i å ta vare på ting. Fikk han til å kaste to sekker med gamle fotballtrøyer/trenings klær og 5-6 stygge 80-talls vinterjakker for noen år siden. Knall rosa/lilla/gul og blå Hadde ikke brukt de på mange år, men kjekt å ha! Anonymous poster hash: 918a3...e64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå