Gå til innhold

Diagnose habituell abort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når det ikke går som en ønsker

Vi har prøvd ei god stund på å få en liten til i hus, men det har ikke gått som vi ønsker. Har mistet 3 ganger og har nå fått påvist faktor leiden. Har startet opp med albyl-E som jeg skal bruke frem til graviditet og og ut svangerskapet. Er en diagnose som gjør at jeg er mer utsatt for blodpropp. Det kan og være en grunn til at jeg mister for det danner seg blodpropper i morkaka. Er derfor jeg har startet på Albyl-E. Er det andre som har vert gjennom liknende? Ønsker å komme i kontakt med andre som har vert gjennom liknende. Det er noe som tar vannvittig på kroppen å miste å det og ikke vite om vi kommer til å få drømmen oppfylt om å få en til i hus.- Det å ikke vite hvordan det går når jeg går på Albyl-E. - Er en medisin som det i følge pakningsvedlegget står at det kan gjøre det vanskeligere for å bli gravid, i mens gyn sier at mange tar den for å bli lettere gravid, mens legen sier det samme som pakningsvedlegget.- Har blødninger en uke før mensen som gjør at jeg er redd for at det gjør det vanskeligere for å bli gravid, men gyn sier det ikke har noe å si. Skulle ta primolut-N i 10 dager for å se om det ordner seg. Spurte gyn om det har noe å si for om det gjør det vanskeligere for å bli gravid. Han sier han er usikker(følte vel han egentlig ikke ville svare 100%). Legen sa at då er det enda vanskeligere.Akuratt nå har jeg en periode der jeg kan rive håret av meg selv. Hører andre starter på Albyl-E fra eggløsningen. Hvorfor er dette så forskjellig? Noen starter opp med crinone når de bler gravide som jeg skal, mens andre starter opp fra eggløsningen. Syns det er vanskelig er ikke så mangen å prate med og ønsker ikke å være så åpen om det før jeg føler meg klar for det.

Forstod det var en del her inne som har vert gjennom liknende. Kjenner jeg kunne tenke meg å komme i kontakt med noen som har vert gjennom liknende. Har valgt å ikke være åpen om det. Orker ikke tanken på det akkurat nå.

Anonymous poster hash: 04a68...94a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når det ikke går som en ønsker

Vi har prøvd ei god stund på å få en liten til i hus, men det har ikke gått som vi ønsker. Har mistet 3 ganger og har nå fått påvist faktor leiden. Har startet opp med albyl-E som jeg skal bruke frem til graviditet og og ut svangerskapet. Er en diagnose som gjør at jeg er mer utsatt for blodpropp. Det kan og være en grunn til at jeg mister for det danner seg blodpropper i morkaka. Er derfor jeg har startet på Albyl-E. Er det andre som har vert gjennom liknende? Ønsker å komme i kontakt med andre som har vert gjennom liknende. Det er noe som tar vannvittig på kroppen å miste å det og ikke vite om vi kommer til å få drømmen oppfylt om å få en til i hus.- Det å ikke vite hvordan det går når jeg går på Albyl-E. - Er en medisin som det i følge pakningsvedlegget står at det kan gjøre det vanskeligere for å bli gravid, i mens gyn sier at mange tar den for å bli lettere gravid, mens legen sier det samme som pakningsvedlegget.- Har blødninger en uke før mensen som gjør at jeg er redd for at det gjør det vanskeligere for å bli gravid, men gyn sier det ikke har noe å si. Skulle ta primolut-N i 10 dager for å se om det ordner seg. Spurte gyn om det har noe å si for om det gjør det vanskeligere for å bli gravid. Han sier han er usikker(følte vel han egentlig ikke ville svare 100%). Legen sa at då er det enda vanskeligere.Akuratt nå har jeg en periode der jeg kan rive håret av meg selv. Hører andre starter på Albyl-E fra eggløsningen. Hvorfor er dette så forskjellig? Noen starter opp med crinone når de bler gravide som jeg skal, mens andre starter opp fra eggløsningen. Syns det er vanskelig er ikke så mangen å prate med og ønsker ikke å være så åpen om det før jeg føler meg klar for det.

Forstod det var en del her inne som har vert gjennom liknende. Kjenner jeg kunne tenke meg å komme i kontakt med noen som har vert gjennom liknende. Har valgt å ikke være åpen om det. Orker ikke tanken på det akkurat nå. Anonymous poster hash: 04a68...94a

Det er en egen side på barnimagen som heter habituell abort hvor det er mange som opplever det samme og som har kontakt. Har du vært der å sett ? Evt kan du gjerne sende meg en pm :)
Skrevet

Tusen takk. Var litt usikker på om jeg kunne legge noe der når jeg valgte å vær anonym.

Anonymous poster hash: 04a68...94a

Skrevet

Vil bare ønske deg lykke til. Vet hvor tøft det er. Mistet fem selv før jeg fikk mitt første barn. Nå er jeg så utrolig heldig at jeg har to.

Jeg har brukt albyl-e og fragmin fram til uke 34 og crinone fram til uke 12.

Anonymous poster hash: c969d...be8

Gjest Østfold-80
Skrevet

Hei. Har selv fått den diagnosen,og sitter her nå gravid i uke 15. Jeg startet på Albyl-E og crinone når jeg var 4 uker på vei. Jeg fikk påvist lavt progesteron nivå også. Vi fikk vårt første barn ved et uhell,også tok det oss nå 3 år før vi klarte det. Mistet 4 ganger på de årene inkludert en sen abort. Har vært en lang vei med mange sykehus besøk og ingen har funnet "noe feil" med meg. Endelig nå går alt bra,og jeg sluttet på crinone når jeg var 12 uker,men Albyl-E må jeg gå på litt lenger. Ønsker deg masse lykke til!!

Skrevet

Anbefaler deg på det sterkeste å skrive innlegg på Habituell abort-forumet hvor du møter tøffe damer som deg selv, og du kan være anonym der også. Kontakten med likesinnede og de rådene og trøsten jeg fikk på dette forumet gjorde min vei til mammaskapet enklere på en vond og kronglete vei!

I 2008-2010 mistet jeg fire ganger i MA og ga nesten opp min store drøm om å bli mamma. Ble utredet på Ullevål men ingen funn der. Gikk på albyl-E fra positivt test til uke 34, samt crinone fra uke 4-11 og er nå lykkelig mamma til ei på 28 mnder og ei på 10 mnder!

Råder deg også til å kikke på siden www.habituellabort.com hvor ei av jentene på forumet deler egne erfaringer og fakta.

Masse lykke til videre!

Skrevet

Hei, jeg har fått påvist leiden mutasjon og har pcos så vi måtte ha prøverørsbehandling. Mistet første gang jeg ble gravid, fikk deretter tatt blodprøven som påviste leiden, så neste forsøk satt jeg klexane sprøyter hver dag og hele svangerskapet. Har fått to barn, og mistet en gang til når vi prøvde på 3.mann. Jeg har jo "bare" mistet to ganger, men vet jo at jeg kan bære frem barn. Og veldig mange som har ivf blir satt på klexane eller abyl e, så tror ikke det skal ha noe negativ invirkning på å bli gravid, tvert i mot. Ønsker deg masse masse lykke til. Selv om det ser mørkt ut nå, så er det håp. Nå har de funnet en årsak som kan behandles. Iflg min ivf lege var klexane bedre enn abyl e, sterkere, Abyl e ble ikke vurdert i mitt tilfelle iallefall. Progesteronstøtte som crinoine eller lutinus kan du og be om å få, kroppen tar kun opp den progesteronen den trenger resten kommer ut igjen:) Hold motet oppe, snart har du en sprellende baby i magen, det er jeg sikker på:)

Anonymous poster hash: 34ee0...383

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...