Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Datteren min blir plaget av to eldre gutter. Hun vet bare fornavnet deres og hvilket trin de går på. Jeg tenkte å ta en prat med foreldrene deres, men hvordan finner jeg dem? Skolen skylder på taushetsplikten og kan ikke si noe. Det hadde jo vært så mye greiere å forsøke å prate sammen før vi lagde noen stor formell mobbesak. Hvis det skal gå via skolen må jeg sende et formelt brev. Deretter må de opprette en sak og vurdere om de ser det hensiktsmessig å kontakte guttenes foreldre. De kan da eventuelt oppgi min kontaktinformasjon slik at de kan kontakte meg om de ønsker det. For det første vil det jo ta flere uker og for det andre hadde jeg ikke lyst til å gjøre saken så formell i første omgang. Noen gode tips? Anonymous poster hash: c76c8...ea7
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Ingen som har vært borti noe liknende og funnet en løsning? Anonymous poster hash: c76c8...ea7
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Dette stemmer ikke. Du tar kontakt med læreren til datteren din, hun snakker med guttenes lærer, som snakker med guttene og deres foreldre. Så vil dere se om det kan bedre seg på en eller annen måte. Om ikke det skjer, kan du sende et formelt brev om at du ønsker å opprette en mobbesak. Anonymous poster hash: 94141...d2c
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Dette stemmer ikke. Du tar kontakt med læreren til datteren din, hun snakker med guttenes lærer, som snakker med guttene og deres foreldre. Så vil dere se om det kan bedre seg på en eller annen måte. Om ikke det skjer, kan du sende et formelt brev om at du ønsker å opprette en mobbesak. Anonymous poster hash: 94141...d2c Har forsøkt. Læreren svarer at hun ikke formiddler kontakt pga taushetsplikt og at datteren min bare skal snakke med den læreren som har vakt i skolegården når det skjer. Det har hun forsøkt i noen uker nå uten at det ser ut til å skje noe mer. Rektor sier også de må få slike ting skriftligor å få riktig "saksgang". Anonymous poster hash: c76c8...ea7
skjotta Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Dette stemmer ikke. Du tar kontakt med læreren til datteren din, hun snakker med guttenes lærer, som snakker med guttene og deres foreldre. Så vil dere se om det kan bedre seg på en eller annen måte. Om ikke det skjer, kan du sende et formelt brev om at du ønsker å opprette en mobbesak. Anonymous poster hash: 94141...d2c Har forsøkt. Læreren svarer at hun ikke formiddler kontakt pga taushetsplikt og at datteren min bare skal snakke med den læreren som har vakt i skolegården når det skjer. Det har hun forsøkt i noen uker nå uten at det ser ut til å skje noe mer.Rektor sier også de må få slike ting skriftligor å få riktig "saksgang". Anonymous poster hash: c76c8...ea7 Da skriver du det ned og gir det til rektor. Krev at der åpnes en mobbesak og dermed basta!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Ikke sikkert de kan utgi telefonnummeret eller adressen til deg, men de kan snakke lærere seg i mellom og be om et møte. Enten læreren til de som er ekle og gutta, eller om foreldrene også blir kontaktet. Kan til og med be om felles møte, deg med din datter sin lærer og gutta med sine foreldre og lærer. Starten på mobbesaker skal tas alvorlig! Min datter hadde noen jenter i klassen som var ekle i sommer, tok opp dette med lærer og der ble det møte tvert med elevene og læreren. Om du ikke får respons av lærer, kontakt rektor. Lykke til! Anonymous poster hash: 620e7...cf8
nawi Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Det der høres fryktelig rart ut. Jeg er selv lærer, og selvfølgelig skal skolen snakke med disse guttene uten at du lager en formell sak ut av det.
Brillefint - Jadda! Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Det der høres fryktelig rart ut. Jeg er selv lærer, og selvfølgelig skal skolen snakke med disse guttene uten at du lager en formell sak ut av det. Signerer denne!
M@mm@nmin <3 <3 <3 Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 'Voksne for vennskap' fungerer desverre ikke alltid. Selv om det er lærere som er de voksne.... Det har vi erfart fra vår skole også. Vår gutt (på småtrinnet) fikk beskjed fra sin lærerinne at han skulle glemme det som sjedde i skolegården (to gutter på mellomtrinnet som ikke var greie - gjentatte ganger..) og fokusere på matteoppgaven han skulle gjøre........ Når vi som foreldre snakker med lærerinnen i etterkant er hun kun intr i om det er mobbing eller erting............ Må si at som foreldre til en gutt som ikke vil gå på skolen er vi utrolig likegyldig til om det kalles erting/mobbing..... Det er nok at vårt barn synes det er ubehagelig.......
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Det skal tas med lærerne, det er det beste . Foreldre kan fort gå direkte i forsvar. Og skolen er ansvarlig for å ta tak i problemene på skolen. Gjør det heller formelt da, med skriftlig henvendelse til skolen, den kan de ikke la være å svare skriftlig på. Og de kan ikke svare at de ikke gjør noe med det heller. Anonymous poster hash: 5c0f4...69b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #11 Skrevet 12. september 2013 Da hadde jeg fulgt etter de når de gikk hjem fra skolen. Da kan du ta direkte kontakt med foreldrene. Går du gjennom din lærer-deres lærer-rektor-deres foreldre. Ja da kan du banne på at skoleåret er over før prosessen er tatt tak i. Det beste er å ta det på hjemmebane. De fleste barn blir redde når andre voksne kommer inn i deres privatliv og krever forandring. En god gammeldags prat i stua. Gjerne både du og mannen er nok det beste. . Anonymous poster hash: cb82c...041
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #12 Skrevet 12. september 2013 Skolekatalog ? Der står etternavn som regel. Kjenner du noen i klassen ? Det er nok mest ryddig og ta det via skolen tror jeg. Det er jo der problemene oppstår. Anonymous poster hash: 027a6...688
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå