Sølvpanter Skrevet 12. september 2013 #26 Skrevet 12. september 2013 Glemte å si, jeg liker at klærne er helt rette og nystrøket når jeg leverer barna. Barna bryr seg sikkert ikke, men jeg gjør. Skal jeg begynne å kritisere folk for å kaste bort tiden på TV-serier etc??? Jeg kritiserer deg ikke for å stryke. Det er jo supert om du trives med det, men du må nesten klare å utvise forståelse for at sånn ca 99% av alle andre kvinner i landet på under 80 år ikke deler din lidenskap og derfor ikke ser nødvendigheten av å bruke tid og krefter på dette. For meg ville det tatt for mye tid. Jeg har fire barn som begynner å bli store, så det er veldig mye tid som forsvinner bort på ettermiddagene på fritidsaktviteter, kamper, oppvisninger osv. Den lille tiden som blir igjen vil jeg bruke til ting som jeg liker. Som å lese bøker, strikke, surfe på nett osv. Så lenge barnas klær er rene og noenlunde hele og etter årstiden, så er jeg godt fornøyd. Krøllete er ikke noe jeg bryr meg om på vanlige hverdagsklær, og noe jeg tør garantere at ikke engang har streifet barna å tenke over
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. september 2013 #27 Skrevet 12. september 2013 Nei det gjør jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #28 Skrevet 12. september 2013 Glemte å si, jeg liker at klærne er helt rette og nystrøket når jeg leverer barna. Barna bryr seg sikkert ikke, men jeg gjør. Skal jeg begynne å kritisere folk for å kaste bort tiden på TV-serier etc??? Jeg kritiserer deg ikke for å stryke. Det er jo supert om du trives med det, men du må nesten klare å utvise forståelse for at sånn ca 99% av alle andre kvinner i landet på under 80 år ikke deler din lidenskap og derfor ikke ser nødvendigheten av å bruke tid og krefter på dette. For meg ville det tatt for mye tid. Jeg har fire barn som begynner å bli store, så det er veldig mye tid som forsvinner bort på ettermiddagene på fritidsaktviteter, kamper, oppvisninger osv. Den lille tiden som blir igjen vil jeg bruke til ting som jeg liker. Som å lese bøker, strikke, surfe på nett osv. Så lenge barnas klær er rene og noenlunde hele og etter årstiden, så er jeg godt fornøyd. Krøllete er ikke noe jeg bryr meg om på vanlige hverdagsklær, og noe jeg tør garantere at ikke engang har streifet barna å tenke over Skjønner deg ikke!!!! Jeg har 4 barn i alder 3-15 år. Nå har jeg lagt frem klær til de 3 yngste for morgendagen. Den ene buksa og genseren var litt krøllete. Tok meg nøyaktig 3 min p rette opp det for at de skal se ordentlige ut. Står da ikke og stryker 3 timer hver kveld. Er snakk om å rette opp et plagg eller to Jeg er 31 år....alle mine venner har da strykejern i huset!! Anonymous poster hash: 141b9...6bb
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #29 Skrevet 12. september 2013 For å si det sånn: Her i huset brukes strykejernet til å stryke de utallige perle-figurene som lages. Klær? hmmm. Nei. Krøller? Mulig det. Har ikke sett noen. Anonymous poster hash: 3d7ac...36c
Sølvpanter Skrevet 12. september 2013 #30 Skrevet 12. september 2013 Glemte å si, jeg liker at klærne er helt rette og nystrøket når jeg leverer barna. Barna bryr seg sikkert ikke, men jeg gjør. Skal jeg begynne å kritisere folk for å kaste bort tiden på TV-serier etc???Jeg kritiserer deg ikke for å stryke. Det er jo supert om du trives med det, men du må nesten klare å utvise forståelse for at sånn ca 99% av alle andre kvinner i landet på under 80 år ikke deler din lidenskap og derfor ikke ser nødvendigheten av å bruke tid og krefter på dette. For meg ville det tatt for mye tid. Jeg har fire barn som begynner å bli store, så det er veldig mye tid som forsvinner bort på ettermiddagene på fritidsaktviteter, kamper, oppvisninger osv. Den lille tiden som blir igjen vil jeg bruke til ting som jeg liker. Som å lese bøker, strikke, surfe på nett osv. Så lenge barnas klær er rene og noenlunde hele og etter årstiden, så er jeg godt fornøyd. Krøllete er ikke noe jeg bryr meg om på vanlige hverdagsklær, og noe jeg tør garantere at ikke engang har streifet barna å tenke over Skjønner deg ikke!!!! Jeg har 4 barn i alder 3-15 år. Nå har jeg lagt frem klær til de 3 yngste for morgendagen. Den ene buksa og genseren var litt krøllete. Tok meg nøyaktig 3 min p rette opp det for at de skal se ordentlige ut. Står da ikke og stryker 3 timer hver kveld. Er snakk om å rette opp et plagg eller to Jeg er 31 år....alle mine venner har da strykejern i huset!! Anonymous poster hash: 141b9...6bb Neivel, da får du bare la være å skjønne meg da Jeg kjenner ikke noen som stryker hverdagsklær, og for meg er det rart å gjøre dette, men alle er jo ulike. Hver sine interesser. Jeg er generelt veldig lite opptatt av utseende og overfladiske ting, kanskje det er derfor? Om klær er krøllete, ikke matcher osv kunne virkelig ikke brydd meg mindre på vanlige hverdager. Jeg legger ikke merker til slikt engang. I jobben min møter jeg daglig barn som har det vondt og vanskelig, som ikke en gang har skikkelige klær, som utsettes for vold, alkoholmisbruk fra foreldre osv og generelt der barnevernet er innblandet. En bukse med noen få skrukker på... beklager,jeg klarer bare ikke å bruke energi på å tenke på det en gang til vanlig.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #31 Skrevet 12. september 2013 Til dere som IKKE stryker! Kanskje dere er flinke til å ta ut av tørketrommelen med en gang den stopper, eller bruker tørkestativ og henger klærne pent opp?? Jeg glemmer ofte å tømme tørketrommelen når den stopper og da er det virkelig krøllete når det kommer ut. Men jeg legger det bare rett inn i skapet og stryker det etterhvert som det brukes. Tar ALDRI mer enn 2 min pr antrekk. Siden jeg kun har to barn tar det bare toppen 4 min. DET klarer jeg virkelig å avse for st barna mine skal se skikkelig ut på skolen dagen etter Anonymous poster hash: 141b9...6bb
Gilette Skrevet 12. september 2013 #32 Skrevet 12. september 2013 Jeg stryker kun uniform skjortene til guttene (de går i bataljon -for ikke bergensere det er som buekorps bare med gevær istedenfor bue-) Ellers er jeg flink til å henge opp klærne korrekt og bruker kun tørketrommel om det er noe som må være tørt raskt. Ja jeg liker å stryke men har ikke tif til det i hverdagen når barna skal på bh, skole og jobb.
Guttemor77 Skrevet 12. september 2013 #33 Skrevet 12. september 2013 Bare til fest (bursdag, jul, 17 mai etc) Stryker svært sjelden egne klær heller. Bortkastet tid, spør du meg.
Honningmelon Skrevet 12. september 2013 #34 Skrevet 12. september 2013 Mine barn går ikke i krøllete klær selv om jeg ikke stryker de. Jeg rister de da såpass godt at det ikke blir krøllete.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #36 Skrevet 12. september 2013 Selvsagt stryker jeg klærene visst de er krøllete! Aldri i livet om jeg leverer han i barnehagen med krøllete klær. Skjønner ikke at klærne blir krøllete en gang jeg da. Henger man opp klærne ordentlig og bretter pent ned i skuffen, så blir det da ikke krøllete?Anonymous poster hash: e581c...ee9 Prøv det en gang. Stryk f.eks bare ett buksebein på en olabukse og la det andre være. Jeg lover deg at du både ser og kjenner forskjell Anonymous poster hash: 5094e...4ed Den forskjellen er ikke verdt den tiden man kaster bort på å stryke klærne Jeg har så ekstremt mye andre bedre ting å bruke tiden min på, så stryking kommer som prioritet nr 247 på listen min sånn ca. Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk at det aller meste har høyere prioriter enn å stryke Jaja, man prioriterer annerledes, er ikke verre enn det Tar meg kanskje 20 min i uka, ofrer lett litt TV-tid for det Anonymous poster hash: 5094e...4ed Hva skal jeg kutte ut da? Vi har ikke tv. Anonymous poster hash: eb202...b1b
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #37 Skrevet 12. september 2013 Selvsagt stryker jeg klærene visst de er krøllete! Aldri i livet om jeg leverer han i barnehagen med krøllete klær. Skjønner ikke at klærne blir krøllete en gang jeg da. Henger man opp klærne ordentlig og bretter pent ned i skuffen, så blir det da ikke krøllete?Anonymous poster hash: e581c...ee9 Prøv det en gang. Stryk f.eks bare ett buksebein på en olabukse og la det andre være. Jeg lover deg at du både ser og kjenner forskjell Anonymous poster hash: 5094e...4ed Den forskjellen er ikke verdt den tiden man kaster bort på å stryke klærne Jeg har så ekstremt mye andre bedre ting å bruke tiden min på, så stryking kommer som prioritet nr 247 på listen min sånn ca. Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk at det aller meste har høyere prioriter enn å stryke Jaja, man prioriterer annerledes, er ikke verre enn det Tar meg kanskje 20 min i uka, ofrer lett litt TV-tid for det Anonymous poster hash: 5094e...4ed Hva skal jeg kutte ut da?Vi har ikke tv. Anonymous poster hash: eb202...b1b Du trenger da ikke kutte ut noe som helst.Jeg liker å stryke klærne til barna mine, jeg har tid til det, ergo gjør jeg det. Du synes ikke det er viktig, og har uansett ikke tid til det, ergo lar du det være. Er da ikke verre enn det Folk er forskjellige, og folk bruker tiden sin på ulike ting. For noen er det viktig å lage all mat fra bunnen av, for andre er det viktig å bruke mye tid på husarbeid, mens noen særinger gjerne bruker litt tid på å stryke klær Anonymous poster hash: 5094e...4ed
Gjest Vicky Pollard Skrevet 12. september 2013 #38 Skrevet 12. september 2013 Nei, det gidder jeg ikke.. Kun om det er skjorter og de skal i selskap.... Har viktigere ting å gjøre i en hektisk hverdag enn å stryke klær. Prioriterer heller å være mer sammen med barna, tror de blir gladere av det enn av å ga glatte klær
Kremtopp Skrevet 12. september 2013 #39 Skrevet 12. september 2013 Haha nei, et sted går grensa her vaskes klær om det er skittent og kastes om det er slitt og hullete, men stryke klærne? Nei, her strykes kun pentøy som brukes til spesielle anledninger!
Cat_Woman Skrevet 12. september 2013 #41 Skrevet 12. september 2013 NEI! Ikke mine egne heller. Unntaket er bunadskjorter.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #42 Skrevet 12. september 2013 Nei, det gidder jeg ikke.. Kun om det er skjorter og de skal i selskap.... Har viktigere ting å gjøre i en hektisk hverdag enn å stryke klær. Prioriterer heller å være mer sammen med barna, tror de blir gladere av det enn av å ga glatte klær Bare sånn for å understreke, ettersom det blir trukket frem av flere her at man ikke vil prioritere vekk tid med ungene for å stryke klær: som så veldig mye annet som har med husarbeid å gjøre så trenger ikke styrking å gå på bekostning av tid med barna. Jeg stryker klær ca ti min to ganger i uka, samtidig som jeg ser på TV2.NO-nyhetene kl. 21. Da sover barna mine. Tror det er ett fett for dem om jeg sitter i sofaen og ser på nyheter, eller om jeg står ved TVen og gjør det. Mens de sover Mye jeg gjør etter at ungene er i seng gitt. Anonymous poster hash: 5094e...4ed
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #43 Skrevet 12. september 2013 Jada, jeg stryker klær. 2 ganger i året, til julaften og til 17. mai. That's it. Herlighet, jeg har da bedre ting å bruke tida mi på. F.eks. så bruker jeg en del tid på å henge opp klærne fint fra vaskemaskinen. Da blir de ikke krøllete, nemlig. Og i tørketrommelen er det kun truser og sokker som går, og om de er krøllete må jeg si jeg gir en god f*** i. Ærlig talt, er det noen som stryker truser? De som evt. gjør det, de har rett og slett for lite å gjøre! Anonymous poster hash: 9d9bf...b80
Gjest Julia1984 Skrevet 12. september 2013 #44 Skrevet 12. september 2013 Jada, jeg stryker klær. 2 ganger i året, til julaften og til 17. mai. That's it. Herlighet, jeg har da bedre ting å bruke tida mi på. F.eks. så bruker jeg en del tid på å henge opp klærne fint fra vaskemaskinen. Da blir de ikke krøllete, nemlig. Og i tørketrommelen er det kun truser og sokker som går, og om de er krøllete må jeg si jeg gir en god f*** i. Ærlig talt, er det noen som stryker truser? De som evt. gjør det, de har rett og slett for lite å gjøre! Anonymous poster hash: 9d9bf...b80 Jeg stryker krøllete t-skjorter, skjorter, bukser og gensere. Aldri sokker og undertøy!!!!!
Fomle84 Skrevet 12. september 2013 #45 Skrevet 12. september 2013 Nei har aldri tenkt tanken en gang... Hater å stryke, så stryker kun det jeg må.. En del t skjorter og kjoler. Mannens skjorter får han pent stryke selv..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #46 Skrevet 12. september 2013 Nei absolutt ikke. Kanskje ved spesielle anledninger hvis en pen kjole ser litt krøllete ut. Anonymous poster hash: 640f9...f31
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #47 Skrevet 12. september 2013 Når jeg glemmer klær i tørketrommelen noen timer så er alt krøllete!!! Aldri i verden om jeg sender barna i skikkelig skrukkete gensere/bukser i bhg! Anonymous poster hash: 141b9...6bb
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #48 Skrevet 12. september 2013 Konklusjonen er vel at de som stryker gidder ikke å ta ut av tørketrommelen eller henge opp klær med en gang. Vi som gjør det slipper å stryke Anonymous poster hash: e581c...ee9
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #49 Skrevet 12. september 2013 Konklusjonen er vel at de som stryker gidder ikke å ta ut av tørketrommelen eller henge opp klær med en gang. Vi som gjør det slipper å stryke Anonymous poster hash: e581c...ee9 Handler ikke om å gidde, men å glemme....... Anonymous poster hash: 141b9...6bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå