Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Jeg har en venninne som har en 4 måneder gammel baby sammen med en kronisk syk mann. Hun er stort sett alene med jenta og alt husarbeid fordi han er sengeliggende. Jeg snakket lenge med henne i går og da kom det fram at hun er så sliten at hun vil gå ifra samboeren. De er ikke registrerte samboere men eier huset de bor i sammen. Er det noen regler angående å gå fra hverandre når man har barn? Jeg skal møte henne i morgen igjen og høre om hun er hundre prosent sikker. Har iallefall sagt at jeg hjelper til så godt jeg kan Anonymous poster hash: 80dea...415
jojoen Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Nå er ikke jeg noen ekspert på området (heldigvis), men jeg vet at de må gå til mekling. Utenom det er de jo sameiere og må enten selge, eller den ene kan kjøpe den andre ut av huset i henhold til sameiebrøken
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Så lenge de har barn sammen, må de på mekling Anonymous poster hash: 2996d...aff
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Hva foregår under meklingen da? Jeg vet at hun har overtatt pappapermisjonen siden han er for syk til å ta seg av henne alene. Anonymous poster hash: 80dea...415
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Dumt å ta sånne avgjørelser når babyen er 4 mnd. Anonymous poster hash: 3e0fb...aaa
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 De må ingenting så lenge de ikke er gift. I hvertfall ikke når de ikke har samme adresse engang. Men hun bør jo kanskje gi det litt lenger tid. Det er utrolig mange følelser i sving i denne perioden, og sånne avgjørelser bør helst ikke tas så tidlig etter fødsel: Man er rett og slett ikke helt seg selv... Anonymous poster hash: d419b...8cd
jojoen Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Du kan lese mer om meklling her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/veiledninger_brosjyrer/2008/mekling-for-foreldre.html?id=501555
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 De må ingenting så lenge de ikke er gift. I hvertfall ikke når de ikke har samme adresse engang. Men hun bør jo kanskje gi det litt lenger tid. Det er utrolig mange følelser i sving i denne perioden, og sånne avgjørelser bør helst ikke tas så tidlig etter fødsel: Man er rett og slett ikke helt seg selv... Anonymous poster hash: d419b...8cd Så lenge de har barn sammen så må de til mekling selv om de ikke er gift. Anonymous poster hash: 89097...dae
Bustetroll Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Det må man vel ikke.. Jeg har ikke vært i noe mekling
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Det må man vel ikke.. Jeg har ikke vært i noe meklingVar barnet født da dere gikk fra hhverandre? Anonymous poster hash: a66bc...293
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #11 Skrevet 12. september 2013 De må ingenting så lenge de ikke er gift. I hvertfall ikke når de ikke har samme adresse engang. Men hun bør jo kanskje gi det litt lenger tid. Det er utrolig mange følelser i sving i denne perioden, og sånne avgjørelser bør helst ikke tas så tidlig etter fødsel: Man er rett og slett ikke helt seg selv...Anonymous poster hash: d419b...8cd Så lenge de har barn sammen så må de til mekling selv om de ikke er gift. Anonymous poster hash: 89097...dae Dem er jo ikke registrerte som samboere jo, så da trenger dem ikke det.... Anonymous poster hash: 4bc3a...029
Bustetroll Skrevet 12. september 2013 #12 Skrevet 12. september 2013 (endret) Det må man vel ikke.. Jeg har ikke vært i noe meklingVar barnet født da dere gikk fra hhverandre? Anonymous poster hash: a66bc...293 ja... heller aldri vært registrerte samboere... Så på alle skjemaer osv går jeg som "ugift", og har dermed ikke papirer å vise til, da jeg verken aldri har vært samboer, eller gift. Men nå har jeg en litt annen situasjon da. Jeg må vel til mekling (eller noe) jeg også hvis far skal begynne å tulle med å kreve samvær, etc. Endret 12. september 2013 av Skeptisimo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå