Fae Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Får besøk av en slektning i morgen og livretten hans er pølsegrateng. Jeg har lovet at jeg skal lage dette, men min oppskrift er utrolig kjedelig. Bruker vanligvis skruepasta, kjøttpølse (eventuelt middagspølse), brokkoli, blomkål, gulrot, toro tomatsaus og blander dette i en stor ilfast form. God dæsj jarlsberg på toppen til den blir gyllen. Noe blast og smakløst etter min mening. Sausen kan ihvertfall piffes opp 10 hakk. Kom med din beste oppskrift!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Jeg tar en boks tomatbønner i bunnen, stekte pølsebiter oppå, så kokte grønnsaker(pleier å bruke blomkålblanding), så potetmos og ost på toppen. Anonymous poster hash: 42ef6...3b6
moota m storebror&lillebror Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Mannen sier den blir ekstra god om jeg har strimlet skinke i, og gjerne bacon. Organo oppå osten på toppen.
Rivjernet Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Pasta, lag ostesaus: smør og mel røres sammen, spe med melk, smelt inn revet ost. For ekstra god smak kan du ha i litt buljong. , pølser (eller hva som helst egentlig, kjøttdeig , kylling, bogskinke) ha alt i gryten og ost på toppen! Ett annet sausforslag: kesam, tomatpure, hvitløk, salt /pepper. Rør dette sammen og tøm over formen . Hvis du vil ha retten sunnere har du det du liker av grønnsaker i formen.
Fae Skrevet 12. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 12. september 2013 Jeg tar en boks tomatbønner i bunnen, stekte pølsebiter oppå, så kokte grønnsaker(pleier å bruke blomkålblanding), så potetmos og ost på toppen. Anonymous poster hash: 42ef6...3b6 Hmmm potetmos og ost. Aldri hørt om den kombinasjonen før.
Musemorbr / Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Jeg kjøper bare en pose blomkål-brokkoligrateng og hiver pølser i den. hehe Din oppskrift var kanskje ikke så kjedelig likevel?
Fae Skrevet 12. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 12. september 2013 Pasta, lag ostesaus: smør og mel røres sammen, spe med melk, smelt inn revet ost. For ekstra god smak kan du ha i litt buljong. , pølser (eller hva som helst egentlig, kjøttdeig , kylling, bogskinke) ha alt i gryten og ost på toppen! Ett annet sausforslag: kesam, tomatpure, hvitløk, salt /pepper. Rør dette sammen og tøm over formen . Hvis du vil ha retten sunnere har du det du liker av grønnsaker i formen. Takk for tips. Den første sausen høres god ut med kylling i. Må prøves en dag. Desverre så har denne slektningen fått det for seg at det må være tomatsaus i gratengen. Så den andre sausen skal jeg ta stikkprøve av for å se om det kan friste. Og du som nevnte bacon og skinke så er det en strålende ide. Blir meg og 3av hankjønnet så da er ofte noe så enkelt helt genialt.
Fae Skrevet 12. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2013 Jeg kjøper bare en pose blomkål-brokkoligrateng og hiver pølser i den. hehe Din oppskrift var kanskje ikke så kjedelig likevel? Er du galen, bare grønnsaker og pølse *gisp*. Uten karbohydrater så blir ikke disse karane mett. Må ha fullkornspasta i eller så er kjøleskapet tomt etter noen timer.
Rivjernet Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Jeg tar en boks tomatbønner i bunnen, stekte pølsebiter oppå, så kokte grønnsaker(pleier å bruke blomkålblanding), så potetmos og ost på toppen. Anonymous poster hash: 42ef6...3b6 Blir det litt som shepards pie? Høres veldig godt ut!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Idag hadde vi: Pølser i skiver Poteter i skiver Mais Brokkoli Dette steikte jeg først ilag, deretter blandet jeg inn creme fraiche og la det i ildfast form. Raspet ost over dette. Steikte det i ovnen på 200 grader i 30 min. Anonymous poster hash: 908be...a63
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå