Gå til innhold

Kan babyen snu seg/legge seg på en annen måte slik at man kjenner mindre bevegelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20 uker på vei og kjente tydelige små dult flere ganger om dagen fra ca 18/18,5 uker. Men de 3 siste dagene har jeg kjent lite (2-3 ganger om dagen) og har kjent det på en helt annen plass, ned mot blæra, mer "inne i meg" på en måte. Kan babyen ha lagt seg til på en annen måte? Eller burde jeg bli bekymra? :/

Forrige uke var jeg både på ultralyd og med legen å hørte hjertelyd, da var alt bra.

Anonymous poster hash: a8be9...008
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har litt samme spørsmålet. Har fra uke 16-17 kjent dulting tydelig, veldig langt nede. Men igår og idag er det betydelig mindre, i tillegg kjente jeg mer en knyttneve i magen når jeg våkna :P  Så jeg innbiller meg at han endelig har lært seg å turne litt lengre oppe og ikke ligger over blæra hee tia -_- Er i uke 23 forresten.

Følger med her.

Endret av Avion
Skrevet

Ja ! Hvis de legger seg med ryggen ut mot magen og sparker innover . Spes da hvis de også ligger i seteleie og sparker nedover ... Da kjenner man det jo ned mot blæra nesten bare ... Tror mageboeren min ligger sånn nå .... : )) er i uke 25

Skrevet

Når man er rundt 20 uker har den lille veldig god plass, og kan turne rundt ganske fritt, til og med slå kolbøtter, har jeg hørt :) Det er jo ikke store skrotten. De kan lett snu seg rundt og sparke innover en stund. Vi har jo ikke nerver inne i kroppen slik vi har på utsiden, så når de er vendt innover vil man gjerne kjenne mindre - det er jo helt tilfeldig hvordan de treffer. Av og til treffer de slik at bevegelsen forplanter seg til noe som kan kjenne det, men andre ganger gjør de ikke det. Jeg er i uke 23 nå, og har flere ganger hatt dager - gjerne et par-tre i slengen - med mindre merkbare bevegelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...