Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Hehe..må bare få ut litt tanker. Blir litt langt da, for å få med det meste. Har tre barn, to skolebarn, og en baby. Både jeg og mannen har fast jobb, og vi er flinke til å dele på oppgavene i hjemmet og med barna. Altså ingen stress. Jeg har akkurat startet ett fire års studium, deltid, noen dager på skolen, men aller mest hjemmearbeid. Jeg ønsker nr fire, og helst snarest, slik at de to minste blir tette. Positive ting: - har alt av utstyr, også søskenvogn - barna får være hjemme lengre før Bhg start, tar da ut ulønnet permisjon etter siste permisjon. - får ekstra penger av å gå hjemme (permisjonspenger og kontantstøtten), dette er ikke vesentlig, men greit å ta med. - ser de to store liker vel godt at jeg går hjemme, pluss de er superivrige på å hjelpe til - jeg elsker å gå hjemme å ordne med hus og barn (har ofte ett ekstra barn på ett år her, og heller ikke da er det problem med å gjøre feks husarbeid), bare å ha rutiner og struktur. - har hus, bil, og tid Ulemper: - kan være tungt å gå gravid - travelt med to tette til tider Mannen er mer usikker, vil ikke snakke særlig om det. Men jeg vil iallfall snakke ut om det til han. Er det mer positivt/negativt jeg har glemt?? Anonymous poster hash: fd2fd...378
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Har dere tid til å ha kvalitetstid til hver enkelte unge etter hvert slik at ingen av dem føler at de er sidesatt hele tiden pga at dere må følge opp dem andre?!Og husk neste baby kan være mer utfordrende enn de som dere har fått. Hva med at dere får f.eks en kolikk unge som skriker i ett eller en urolig unge som sover svært dårlig om natta? Har du nok energi til å takle det samtidig som du skal ta godt vare på de 3 andre? Om du blir gravid igjen, og formen din er helt jævlig, får f.eks bekkenløsning/ låsing, super kvalme ol, klarer din kjære å takle dette mtp at han må stå på enda mer enn det han gjør i dag?! Og tåler økonomien deres en unge til?! Hvis dere skal ha fire unger, må dere kanskje bytte evt ha en bil til som det er plass for 4 unger!?!Sant skal sies for noen år siden så ønsket jeg også intens en unge til, men da jeg begynte og stilte meg selv en del kritiske spørsmål, så kom jeg frem til at nei, nå er det full stopp Og den dag i dag angrer jeg ikke på et sekund at vi ikke fikk den 3.unge. Jammen meg er det mye å følge opp de to som vi har allerede i hverdagen! De skal hit og dit, og vi foreldrene må stille opp til dugnad, kakebaking, møter ol. opp i alt det hver dagslige gjøremål. Føler at tida ikke strekker seg til til alt, og derfor setter jeg nå mer pris på de timene vi alle er hjemme og koser oss i lag, og det er en sjeldenhet. Flere ganger i uka ser jeg ikke det ene barnet mitt før sent på kvelden før han eller hun skal legge seg pga timeplan kræsjing. Mannen min og jeg bytter imellom å følge hver av ungene på div. aktiviteter, og sånn går no dagan. Anonymous poster hash: 2c848...075
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Har dere tid til å ha kvalitetstid til hver enkelte unge etter hvert slik at ingen av dem føler at de er sidesatt hele tiden pga at dere må følge opp dem andre?! Ja det mener jeg bestemt vi har, barna må også kunne vente på tur, og skjønne at det er flere som må dele på oppmerksomheten. Og husk neste baby kan være mer utfordrende enn de som dere har fått. Hva med at dere får f.eks en kolikk unge som skriker i ett eller en urolig unge som sover svært dårlig om natta? Har du nok energi til å takle det samtidig som du skal ta godt vare på de 3 andre? Kolikk er jo bare en periode, og oppstår det, så må vi bare gjøre det beste ut av situasjonen, hjelpe og stille opp for hverandre. Ved krise i forhold til dårlig søvn, har jeg slekt og venner som stiller opp å passer barna slik at jeg får sove (og en fantastisk flink mann, som gjerne tar nattevåk). Om du blir gravid igjen, og formen din er helt jævlig, får f.eks bekkenløsning/ låsing, super kvalme ol, klarer din kjære å takle dette mtp at han må stå på enda mer enn det han gjør i dag?! Han er enestående med barna, så det er ikke noe problem. Og tåler økonomien deres en unge til?! Ja, har god økonomi, pluss at inntekten til mannen holder på å øke betraktelig. Hvis dere skal ha fire unger, må dere kanskje bytte evt ha en bil til som det er plass for 4 unger!?! Skal uansett bytte fra 5 til 7-seter. Sant skal sies for noen år siden så ønsket jeg også intens en unge til, men da jeg begynte og stilte meg selv en del kritiske spørsmål, så kom jeg frem til at nei, nå er det full stopp Og den dag i dag angrer jeg ikke på et sekund at vi ikke fikk den 3.unge. Jammen meg er det mye å følge opp de to som vi har allerede i hverdagen! De skal hit og dit, og vi foreldrene må stille opp til dugnad, kakebaking, møter ol. opp i alt det hver dagslige gjøremål. Føler at tida ikke strekker seg til til alt, og derfor setter jeg nå mer pris på de timene vi alle er hjemme og koser oss i lag, og det er en sjeldenhet. Flere ganger i uka ser jeg ikke det ene barnet mitt før sent på kvelden før han eller hun skal legge seg pga timeplan kræsjing. Mannen min og jeg bytter imellom å følge hver av ungene på div. aktiviteter, og sånn går no dagan. Anonymous poster hash: 2c848...075 Anonymous poster hash: fd2fd...378
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå