nimmelim Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Er det virkelig så farlig at de har laget pakninger med slike bilder på? Er det noe å ta på vei for?? Sukk.. hvis dette hadde vært mitt største problem å klage på, hadde jeg hatt det flott!
Sommerfeeling Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 He he, enig med deg. Nå har ikke jeg sett prisen på disse eggene, så jeg hadde nok uttalt meg litt annerledes hvis jeg hadde oppdaget at de er dyrere enn andre egg.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Dette blir jo nesten som reklame mot barn. Skal man begynne å kjøpe én kartong egg til jenta, én til gutten, og vanlige til de voksne? Det er helt unødvendig. Eggene er jo like. Absolutt eneste grunnen til at de innfører prinsesseegg og sjørøveregg er for å tjene mer penger, absolutt ingen annen grunn. Anonymous poster hash: b9fcb...6e0
nimmelim Skrevet 12. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2013 Aner ikke pris osv selv, men hadde jeg valgt å kjøpe det til barna mine( gutt og jente) hadde vi valgt 1 pakke og de måtte være fornøyd. Enkelt og greit. Men å lage et drama i avis om det, blir for dumt. Alle får velge det de vil
Sommerfeeling Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Også har vi jo alle frokostblandingene som er markedsført direkte mot barn. Da er det vel bedre med egg?
nimmelim Skrevet 12. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 12. september 2013 Hvis det var prinsesser eller sjørøvere som måtte ril for å få barna mine til å spise egg, hadde jeg gjort det
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Greia er vel bare at sånn er det med alt. Jenter er rosa og søte prinsesser, gutta skal være tøffe sjørøvere, superhelter, osv. Det gjennomsyrer samfunnet vårt og bli verre og verre for hver dag som går. Personlig kunne jeg klart meg fint uten. Anonymous poster hash: 5c227...1ae
nimmelim Skrevet 12. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2013 Godt jenta mi eeelsker å være sjørøver også
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Æss, det er bare teit. Ikke mer enn det...
☆☆☆ Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Tåpelig er det, men ikkje verre enn at ein kan kjøpe egg i vanlig pakning. Ei stor ikkje-sak.. Men i det store bildet ser det annleis ut. Produkt marknadsført mot barn aukar stadig i omfang. Det å dele opp utvalget i varer som passar for barn og andre varer er ein uting slik eg ser det. Ein antyder at barn treng spesialmat framfor å kommunisere at barn kan ete det same som resten av familien. Men egga er berre eitt av mange produkt, barnebrød, barneyoghurt, barnepålegg osv har vore i handelen lenge utan at det gjer det meir spiselig i mine auge. Men kjøper eg produkta? Ja, ein del av dei.
nimmelim Skrevet 12. september 2013 Forfatter #11 Skrevet 12. september 2013 Det var pga innlegget i Dagbladet jeg ble litt... Oppgitt over dette. Det er ikke no forskjell på barne egg eller barne syltetøy. Jeg ser selv hvor gira ungene blir når de får no pålegg med feks noe fra jippi serien. Men de spiser da jammen ikke bare slik. Jeg kommer ikke til å kjøpe de pakkene med egg (for vi kjøper økonomiske str) ,men hvorfor gidde å bruke tid på klage til produsentene...?
Mamalarma Skrevet 12. september 2013 #12 Skrevet 12. september 2013 Hvilken butikk selger disse eggene? Om det er det som skal til for at guttungen skal spise egg, kjøper jeg gjerne sjørøver egg. Spiller ingen rolle for meg om det heter det ene eller det andre. Jippi produktene som kom på Meny er en hit hjemme hos oss. Så jeg kjøper de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå