Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 *jeg kan ikke dele livet med den jeg elsker. *jeg kan ikke bo nær min familie. *jeg kommer alltid opp i vanskelige situasjoner. *jeg har ingen inntekt *jeg tenker på å ta livet mitt *jeg takler ikke å ha venner *jeg savner å ruse meg *jeg er deprimert *jeg tør ikke søke hjelp *jeg gjør alt så vanskelig for meg selv * jeg er på nippet av å vere en god nok mor *jeg er sur og kjefter alt for mye *jeg vasker og rydder ikke hver dag *jeg lever av håp å tro, men virkligheten slår meg i ansiktet med et smell hver uke. *jeg klarer ikke dette alene lengere *jeg takler ikke sorgene *jeg sløser bort alt godt jeg har *jeg vil ikke mer men vil ikke gi opp *jeg ser på meg selv som best, men er egentlig en dritt *jeg er i helhet ikke en bra nok mor *jeg missforstår samfunnet *jeg tror god hjelp bare vil meg vondt *jeg har dårlig samvittihet ovenfor barnet over at jeg periodevis kunn tenker og handler ut i fra hva som er best for meg og ikke barnet. *jeg er redd dette aldri tar slutt *jeg takler ikke å vere sosial *jeg føler meg som en idiot *jeg har alt, men mister alt på en dag å må bygge opp alt fort og overkommelig *jeg rømmer fra problemer, tror jeg skaper løsninger, men halveis i løsningen skjerer alt seg *jeg føler jeg ikke burde vere mor Anonymous poster hash: 18d3f...0df
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Nå gjør du akkurat det samme, men snur på listen og lager den positiv i stedenfor. :-) skriv ned alt det bra i livet og alt du er god på. Klem Anonymous poster hash: 725d5...e67
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Men kjære deg, du MÅ søke hjelp! Ta deg en tur til fastlegen din. Hvis du ikke klarer å snakke med legen så kan du skrive ned på ett ark hvordan du har det og gi det til legen. De er her for å hjelpe oss:) kanskje en psykolog hadde vært noe? Du sier du vil ikke mer, men du vil ikke gi opp, bygg videre på det. Finn frem kraften i deg og søk hjelp. Det finnes mye hjelp man kan få. Skaff hjelp, for din egen del og for ditt barn. Jeg heier på deg
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Minn deg selv på at alle andre også har perioder, noen lengre enn andre, som er helt bedritne. Der alt er dritt og alt ramler fra hverandre, og selvbildet er helt på bunn, der grums fra fortiden ser ut til å aldri slippe taket. Alle opplever dette, en eller annen gang i livet. Minn deg selv på at siden det bare er en periode, så kan du være med på å påvirke den til å gå raskere over. Sov mye, drikk og spis masse, les masse, le masse, vær bevisst på at motgang er midlertidige prøvelser vi lærer å kjenne oss selv på, og se for deg at en dag skal du kunne se tilbake på denne perioden og tenke: "Jøss, for en fæl tid, så mye rart jeg tenkte, så vondt det gjorde. Åh, så deilig at det er over nå!" Og ja, skriv om liste di og snu alle punktene til positive setninger. "Jeg er en god nok mor." "Jeg kjefter ikke hele tiden." "Kanskje jeg ikke er best, men jeg er bra nok!". Osv. Og gråt masse, det hjelper det også. Anonymous poster hash: deaf8...b49
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Av alle punktene du har skrevet, så er det første punktet du skal ta tak i; depresjon! Med rett hjelp, terapi evnt medisiner, så har jeg på følelsen av at de fleste andre punktene dine vil løse seg selv Håper tankene dine snur seg snart for jeg er sikker på at du egentlig er ei flott dame, du ser det bare ikke selv akkurat nå Anonymous poster hash: c5838...32a
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Den positive listen: *jeg er alene/singel, selv om jeg ikke vil *jeg kan få hjelp *jeg har enda et tak over huet å alt jeg trenger, selv om jeg ser det forsvinner gradvis. *jeg har et fantastisk hærlig barn * jeg bestemmerselv * jegkan skjule deprisjonen * jeg kan velge å ikke vere sosial *jeg er meg tror jeg Anonymous poster hash: 18d3f...0df
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Takk for fyldige og beriligende svar. jeg må vel som nevnt over her ta fatt i deprisjonen og alt ... go natta Anonymous poster hash: 18d3f...0df
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Få hjelp!! Om ikke for din skyld så for barnets!! Snak med fastlegen og få henvisning til psykiater/psykolog! Anonymous poster hash: 377bf...0ba
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Tenk på hva som er alternativet for barnet ditt om du ikke tar tak. Hva det vil gjøre med barnets oppvekst og senere- bagasje. Anonymous poster hash: 1384b...979
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå