Gå til innhold

Flere som gjør slike dumme ting som meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spist sunt og fornuftig hele dagen. Men i påvente av at babyen skulle våkne satt jeg opp sent nå å var så dum at jeg hentet meg is!:( ikke bare en, men to stk kroneis + en nutrilett bar av alle ting!!;( fikk akutt behov for søt og ufornuftig mat :(

Anonymous poster hash: 88c48...6e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du får slike akutte sukkerbehov så er det som regel fordi du har spist feil tidligere på dagen!

Da tar hormonene dine over og gir deg søtsug.

Prøv å kutte ned på raske karbohydrater, spis nok og riktig type fett (omega3, olivenolje, cocosa) og nok proteiner. Da vil du ikke få slike sukkerkikk.

Les og sett deg inn i det med blodsukker, hva som påvirker osv. Evt kan du også skaffe deg et blodsukker-måleapparat og kartlegge litt selv ift hva du spiser. Da er det lurt å skrive matdagbok som du også kan skrive blodsukkeret ditt i. Tror apoteket har noen bøker du kan føre kost og testresultater i.

Jeg hadde det som deg tidligere! Men etter at jeg fant ut hvordan jeg kan holde blodsukkeret mitt stabilt får jeg aldri slike sukkerkikk lenger. Så det er håp om du gidder å finne ut av de endringene du må gjøre.

Det er ikke snakk om å ofre noe, det er snakk om at du spiser slik at du faktisk ikke lenger får så lyst på noe søtt. For meg var det frihet å slippe unna de forferdelige sukkersug-periodene - og ikke minst den elendige selvfølelsen jeg hadde etter at jeg hadde spist mye søtt.

Anonymous poster hash: f4c26...046

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...