Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Hvor fint er det vanlig å kle seg til vielsen? En av mine beste venninner, og jeg skal i bryllupsfesten senere på kvelden (i full kjole-stæsj-påkledning, selvsagt). Anonymous poster hash: 7f4fe...f0d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Det vanlige er at man er ferdig pyntet til vielsen, evt at man har på seg bunad. Anonymous poster hash: bb8c5...315
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Huff, det var det jeg fryktet :/ Vielsen er kl 13:00, og festen begynner ikke før 18:00. Jeg må hjem å lage ferdig kake i mellomtiden. Jojo, jeg lager jo kake i gallaklær hver dag, så.... Takk for svar Anonymous poster hash: 7f4fe...f0d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Hvis dere er bedt til kaffen kan dere gå i vanlige klær i kirken. Dere skal vel ikke sitte på fremste rad uansett Hvis dere er bedt til middag bør dere nok være ferdig pyntet til kirken. Anonymous poster hash: a6515...ea6
bIomstre Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Kirken er vel åpen for alle? Også for de som hverken skal på middagen eller festen etterpå (den gamle nysgjerrige naboen f.eks). De har jo ikke galla, bare vanlige klær. Jeg hadde gått i bukser (ikke jeans), bluse og en pen ytterjakke etter værforhold.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Vi skal på middag. Altså hele festen, hele kvelden. Tingen er jo at det er så lang tid mellom kirke og fest, at jeg tenkte som hun over her.... Pene klær (men ikke jeans), så kjole til fest. Kan høre me de andre i gjengen også Anonymous poster hash: 7f4fe...f0d
Wopi Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Ta på litt fine klær (ikke jeans) og sett deg langt bak. Det er ikke vanlig å stivpynte seg før til kvelden når du bare skal på kaffe.
Optatium Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Jeg syns du skal være ferdig pyntet til vielsen hvis du skal i middagen. Dra heller hjem og ta av kjolen når du baker.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Hvis ikke brudeparret har laget noe opplegg mellom vielsen og middagen og det er et gap på 5 timer kan de nesten ikke forvente at så mange gidder å komme på begge deler, langt mindre kle seg i finstasen til begge deler. Av hensyn til gjestene forsøker man jo gjerne å lage et helhetlig opplegg. Hvis du i det heletatt gidder å gå i kirken synes jeg du kan ha på deg akkurat det som passer best ut fra andre gjøremål den dagen, uansett om det er treningstøy, arbeidsklær, dongribukse eller en hverdagskjole. Det kan ikke være forventet å være stripyntet 5 timer før festen starter! Anonymous poster hash: c6702...377
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Hvis ikke brudeparret har laget noe opplegg mellom vielsen og middagen og det er et gap på 5 timer kan de nesten ikke forvente at så mange gidder å komme på begge deler, langt mindre kle seg i finstasen til begge deler. Av hensyn til gjestene forsøker man jo gjerne å lage et helhetlig opplegg. Hvis du i det heletatt gidder å gå i kirken synes jeg du kan ha på deg akkurat det som passer best ut fra andre gjøremål den dagen, uansett om det er treningstøy, arbeidsklær, dongribukse eller en hverdagskjole. Det kan ikke være forventet å være stripyntet 5 timer før festen starter! Anonymous poster hash: c6702...377 Du oppsummerte i grunnen ganske fint det jeg også tenkte Takk for alle svar Anonymous poster hash: 7f4fe...f0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå