1-2-3 <3 Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Jeg har akkurat fått jobb som barnehageassistent. Saken er den at jeg har lyst å utdanne meg til barn og ungdomsarbeider(har helse og sosial), eller førskolelærer, jeg mangler engelsk,norsk,historie og samfunnsfag for å få generell studiekompetanse(til førskole utdanningen) Hva råder dere meg å gjøre? Er det mulig å studere og ta læretid på arbeidsplassen, men med full lønn? Og er det mulig å kombinere førskolestudier og fast jobb? Om noen har gjort noe liknende eller har noen gode råd, er jeg evig takknemmelig
skjotta Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Du må ha jobbet 5 år som assistent for at det skal telle som læretid (TROR jeg...) dersom du er interessert og engasjert med en smule disiplin og jobber i en kommune der de er behjelpelige med tilrettelegging og sånn så går det ann å kombinere jobb og førskolestudie, men det kommer jo ann på så mye (hjemmesituasjon, struktur, evner......)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Ville IKKE blitt barne- og ungdomsarbeider. Du jobber like mye som førskolelærerne, for mye lavere lønn. Ville tatt de fagene du mangler, og deretter tatt førskolelærer samlingsbasert. En kollega av meg (jeg jobber deltid i bhg) jobber i bhg ca 90 % og tar barnehagelærer samlingsbasert (2-3 dager ca hver 5-6 uke). Anonymous poster hash: 913e0...99c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå