Gå til innhold

Erfaring med flytting av termin/stort barn noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 3d ultralyd idag, og der fikk jeg beskjed om at jeg skulle kreve oppfølging pga resultatene han fikk på målene. Han sa at terminen min er to uker før den jeg fikk på ordinære ul. Det skal også sies at mens terminen min er usikker (veldig), og jeg testet i følge jordmor positivt før det egentlig skulle vært mulig!.. Vel, på ordninær ul hadde jeg en utrolig klønete og gammel jordmor som knapt tok ett eneste mål!!.. Var ferdig på ti minutter og hun fylte ikke engang ut fosterdiagnostikk arket..

Beklager mye rot. Men er det noen som har erfaring med dette? Hva vill skje videre?

Anonymous poster hash: bd9b2...5d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet

Jeg tror det er nesten umulig å få flyttet termin etter ordinær ultralyd, men hvis du fikk det legen i dag sa skriftlig, så ville jeg tatt med meg det til jordmor/fastlege neste gang du skal dit sånn at de kan ta stilling til hvordan oppfølgingen bør være mot slutten av svangerskapet. 

I verste fall, hvis du ikke får noen ekstra oppfølging, så ville jeg, hvis ikke fødselen starter av seg selv til fornuftig tid, tatt kontakt med føden for ekstra undersøkelser. Ikke nødvendigvis sagt det akkurat som det er, men sagt at jeg syns det var lite liv/mindre liv eller at jeg rett og slett var veldig nervøs for at det var noe galt.

Anonymous poster hash: 5486f...748
Skrevet

Terminen trenger jo ikke være feil selv om du har et stort barn, men det er jo greit med litt ekstra oppfølging og at de på sykehuset vet at du venter stort barn når fødselen starter..

Jeg har født tre store barn, og terminen min har vært helt riktig. Tredje barnet ble estimert til 5,5 kg til termin, men ble født 17 dager før det og veide "bare" 4858g. Jeg har en veldig stabil syklus på 28 dager så terminen var jo riktig selv om mitt barn hele siste halvdelen av svangerskapet var større enn gjennomsnittet.

Da jeg fødte visste jo på sykehuset at jeg ventet stort barn så de passet ekstra på meg, var tidlig ute med å gi med riestimulerende drypp siden stort barn krever gode rier osv. Vakthavende gynekolog og vakthavende barnelege var også informert om at det lå en kvinne i fødsel som ventet stort barn så de visste at de kunne bli kalt på om det oppsto problemer.

Anonymous poster hash: a0768...2d7
Skrevet

Tusen takk for gode svar!

Ja han skrev veldig tydelig at han ville dette skulle holdes øye med og følges opp. Heldigvis! Kjenner bare jeg blir ganske nervøs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...