Gå til innhold

Bursdagsinvitasjon og trist gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag fikk jeg en trist gutt hjem fra skolen med bursdagsinvitasjon i hånden. Det skulle være fotball bursdag der alle skulle ha drakten på seg fra laget.

Problemet vårt ble jo da at han ikke er med og heller ikke har noen drakt.

Fikk så vondt av ham. Hvorfor kunne ikke foreldrene ha sagt at alle kom i vanlig klær men temaet var fotball?

Jaja, han skal få slippe å gå. Vi har ordnet det slik at vi har et lite familieselskap den dagen, så har han en god grunn for å melde avbud.

Ville bare dele dette for å vise at en kan lett føle seg grusomt utenfor selv om en blir bedt .

Anonymous poster hash: bc8d6...f57

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har han et lag han liker eller holder med? Kan dere kjøpe eller låne en skjorte med favorittlaget eller et annet lag han liker?

Anonymous poster hash: 15a99...1b1
Skrevet

De kunne jo heller bare hatt fotball bursdag , med fotball drakter fra favoritt lag. Det ville jo kanskje gjort det litt lettere for alle som ikke er med på laget.

Skrevet

Men går det ikke an å skaffe en drakt? Feks for laget han (eller du/far) heier på eller noe slikt?

Anonymous poster hash: 5239f...6cb

Skrevet

Hi her, likte forslaget med trøyer fra favoritt lag :) da blir det iallfall ikke så synlig at en ikke er del av et lag .....

Skrevet

Enig med de andre! Er han ikke med på laget, kan han vel heller ha en drakt fra f.eks et engelsk fotballag? Da kan han jo bare fortelle at det spiller mange på det laget som er flinke og at det er et bra lag f.eks? Så føler han seg ikke utenfor, og de andre gutta synes sikkert det er kjempekult. :)

Skrevet

Har han ikke et lag han heier på eller noe? Og evt. En fotballskjorte liggende i skapet? Barnet mitt spiller fotball og har drakt. Men hun har også flere fotballdrakter fra favorittlaget Liverpool som vi har kjøpt i utlandet. Vi hadde gjerne lånt bort en drakt til en bursdag. Går jo ann å høre med de andre foreldrene. De kan jo ikke forvente at alle spiller fotball.

Anonymous poster hash: e519e...9f8

Skrevet

Var det presisert at alle måtte komme i drakter fra skolelaget da? Eller bare kom i fotballdrakter? De kan jo ikke forente alle spiller fotball, så rart om det er det første. Om det er det siste er det jo bare p låne elske skaffe en drakt til han :)

Skrevet

uansett korttenkt av foreldrene som inviterte da! det må dere gi tilbakemelding på! syns at gutten din ble lei seg!

Skrevet

Presisert at det var drakten til laget alle guttene spiller på utenom min gutt :( han har satt seg helt på bakbeina her, og nekter plent å gå i det selskapet .

Uff, ting som i utgangspunktet skal være kjekt kan bli så vondt :(

Hi

Skrevet

Jeg ville sendt ham i landslagsdrakt eller evt lokallaget (Brann, Godset...) sin! Det spiller da ingen trille :-) Fotball er fotball!

Skrevet

Vi gjorde akkurat det samme før sommeren. Datteren min har en jente i klassen som er helt ufordragelig, og datteren min nekter å ha noe med henne å gjøre. Derfor inviterte vi alle til turnbursdag med oppmøte i troppens overtrekksdress.

Den ene jenta går ikke på turn, og hun kom heller ikke i selskapet. Vinn vinnsituasjon for ddatteren min, for hun nektet å feire hvis den jenta måtte komme.

Anonymous poster hash: 49c5c...f12

Skrevet

Vi gjorde akkurat det samme før sommeren. Datteren min har en jente i klassen som er helt ufordragelig, og datteren min nekter å ha noe med henne å gjøre. Derfor inviterte vi alle til turnbursdag med oppmøte i troppens overtrekksdress.

Den ene jenta går ikke på turn, og hun kom heller ikke i selskapet. Vinn vinnsituasjon for ddatteren min, for hun nektet å feire hvis den jenta måtte komme.

Så flott og inkluderende. Bra våre barn har gode forbilder i oss voksne...

Anonymous poster hash: bb254...6c7

Skrevet

Utrolig merkelig og hjernedødt av foreldrene til bursdagsbarnet! Få på gutten din en fotballdrakt og oppmuntre han til å gå. Hvordan er miljøet i denne gjengen ellers?

Skrevet

Jeg ringt foreldrene og sagt gutten min ikke ville komme og forklart hvorfor. Kanskje tenker de seg litt mer om neste gang. Må gjerne ha fotballbursdag, men kunne vært kle deg som et fotballspiller feks

Anonymous poster hash: 8ec08...633

Skrevet

Dette kan du som mor enkelt fikse! Ring foreldrene til gutten og si hvordan det er. Hør om de har en ekstradrakt. Viss ikke så finne du ut hvem som er fotballtrener og ringer han for å låne en drakt! :-) om så en keeperdrakt! :-)

Av og til synes jeg foreldre er tiltaksløse og ikke løsningsorienterte.

En annen ting er at dersom alle andre gutter i klassen går på fotball så ville jeg oppfordret min gutt og til å gå for det sosialt.

Anonymous poster hash: fc86a...5be

Skrevet

Vi skal og ha fotballbursdag i helga, men vi skrev bare behagelige klær vi da, betyr meg ikke hva folk har på, men kjedelig med stive finklær og fotballspilling. Synes de tenkte veldig kort når ikke alle er på laget.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

At foreldre kan gjøre slikt! Om man først ønsker å gjøre slikt noe, så forsikrer man seg at alle er på laget, er det noen utenom, så går man ifra den ideen!

Får dere ikke overtalt han til å dra i en trøye fra et yndlingslag eller noe, så gå for familiefeiring den dagen, kos dere med sønnen og vis at dagen er ikke ødelagt enda om han ikke er med på bursdag, og da har han noe ekstra moro å fortelle om de dagene de andre snakker om selskapet.

Ring foreldrene der og fortell at sønnen din ikke kommer, og forklar hvorfor, så de vet hva de har gjort, og unngår noe så korttenkt senere! Makan til tankegang?!

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Ubetenksomt av foreldrene.  Men hadde jeg vært deg, hadde jeg gjort som nummer 16 sier her, hivd meg rundt og fått tak i en fotballdrakt.  En stakkarslig fotballdrakt som det finnes haugevis av skulle ikke hindre mitt barn i å gå i bursdag.

Skrevet

Ja, for å invitere mobberen i sin egen bursdag med det resultat at barnet nekter å feire bursdagen sin kun for å slippe å ha mobberen der er positivt for barnet? Når skal foreldre forstå at barnets bursdag er barnets dag, ikke en dag der alle andre skal tas hensyn til, bortsett fra bursdagsbarnet selv? Hadde du invitert for eksempel elskerinne til mannen din i din bursdag hvis din man hadde et forhold, du tilga og bestemte for å gå videre, mens elskerinna tilfeldigvis havner på samme arbeidsplass som deg? Hadde du invitert ei som går på samme studie som deg, som har spredd usanne løgner om deg og skadet ditt rykte på universitetet, kun fordi dere går i samme kull? Antageligvis ikke...

Anonymous poster hash: 89693...c8b

Skrevet

Jeg syns helt ærlig at dette var en helt grei måte å gjøre det på. Hvor mye hensyn skal en ta egentlig? Ikke skal bursdagsbarnet få bestemme hvem som kommer i bursdagen, og i tillegg skal hun også nektes feire på den måten hun ønsker.

JA til å kunne ha litt mer frihet denne ene dagen i året!

Anonymous poster hash: 156e2...e18

Skrevet

Ja, for å invitere mobberen i sin egen bursdag med det resultat at barnet nekter å feire bursdagen sin kun for å slippe å ha mobberen der er positivt for barnet? Når skal foreldre forstå at barnets bursdag er barnets dag, ikke en dag der alle andre skal tas hensyn til, bortsett fra bursdagsbarnet selv? Hadde du invitert for eksempel elskerinne til mannen din i din bursdag hvis din man hadde et forhold, du tilga og bestemte for å gå videre, mens elskerinna tilfeldigvis havner på samme arbeidsplass som deg? Hadde du invitert ei som går på samme studie som deg, som har spredd usanne løgner om deg og skadet ditt rykte på universitetet, kun fordi dere går i samme kull? Antageligvis ikke...

Anonymous poster hash: 89693...c8b

Du skrev ufordragelig, ikke noe om mobbing. Og beste forebygging når det gjelder mobbing er inkludering. Er det mer til historien enn at denne jenten er ufordragelig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...