FirstAidKit Skrevet 11. september 2013 #1 Del Skrevet 11. september 2013 Hei! Barn nummer to kommer i jan/feb, og vi tenker på å bytte ut sprinkelsenga til datteren vår med en større seng. Hun fyller 2 år i desember, så det er jo kanskje litt tidlig å bytte. Men det må vi, siden babyen skal ha hennes seng, og vi ønsker at byttet skal skje såpass lenge før babyen kommer slik at hun ikke forbinder babyen med at han tok senga hennes. Spørsmålet som melder seg er som følger: er en voksenseng altfor stor å begynne med? Grunnen til at tanken om voksenseng har falt meg inn, er at vi da kan ligge sammen med henne i senga dersom det skulle være nødvendig en gang, samt at den også kan benyttes som gjesteseng i sjeldne anledninger. Vi vil selvfølgelig ha sengehest på senga. Håper på gode svar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valiana Skrevet 13. september 2013 #2 Del Skrevet 13. september 2013 Vi byttet til voksenseng i sommerferien, da var hun 2 år og 3 mnd. Det har gått veldig bra, tror hun er litt stolt over å sove i stor seng. Er en gammel seng som vi hadde stående, som jeg malte. Den ble stående litt på rommet hennes mens hun fortsatt sov i sprinkelsengen, pga jeg måtte kjøpe ny madrasser. Tror det var litt greit, for da ble hun vant til den. Har sengehest på den. Den er ganske høy (skuffer under), men hun kommer opp og ned veldig greit. Synes det er greit å slippe å kjøpe en juniorseng som vi etterhvert må kvitte oss med, samt at den kan brukes som gjesteseng ved behov. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. september 2013 #3 Del Skrevet 14. september 2013 Jeg hadde også gått for voksenseng med en gang. Men.. et spørsmål.. legger dere den nyfødte i sprinkelsengen fra første dag? Vår lå i vugge til ca 5 mnd, først da i sprinkelseng som var "enorm". Tenker derfor at dere bør ha god tid før dere må legge eldste over i stor seng. Alt må ikke skje før neste er født.. Anonymous poster hash: 05ec4...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FirstAidKit Skrevet 14. september 2013 Forfatter #4 Del Skrevet 14. september 2013 Neida, vi skal ha han i vugge på rommet vårt de første månedene, selvfølgelig. Men sprinkelsenga til storesøsteren skal stå på rommet hans før han ankommer, for at hun ikke forbinder han med at hun mistet senga si når han kom. Takk for svar, tror det mest fornuftige er å gå for voksenseng, selv om hun kommer til å drukne i den i starten... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valiana Skrevet 14. september 2013 #5 Del Skrevet 14. september 2013 Det går jo evt an å legge noe i fotenden, så den ikke blir så stor. Puter feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cosinus3 Skrevet 16. september 2013 #6 Del Skrevet 16. september 2013 Vi venter nå vårt 3.barn og har i forbindelse med famileforøkelsr hatt søsken som har mista senga si. For barna våres har det vært helt uproblematisk da de har vært veldig stolte over de nye sengene! Eldstemann prøvde vi i stor seng når han var snaue 2 år og det fungerte ikke. Han kom opp og ble et mareritt å legge. Enden på visa var at han måtte sove i reiseseng i ca 6 mnd til. Jeg ville drøyd lengst mulig med sengebytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 17. september 2013 #7 Del Skrevet 17. september 2013 Jeg klarer ikke helt å skjønne at man må ta så mye "hensyn" til storesøsken at man må ta fra dem sprinkel seng før lillebror/søster er født fordi lillebror/søster noen måneder deretter skal arve sengen og storesøsken ikke skal reagere på at noe blir "tatt fra" dem... Jeg tror heller, som en over skriver, at det blir stas for eldste å få ny stor seng og at lille skal overta.. Vent til lille er født og blitt et par tre måneder gammel og ha med stor på å innrede med ny seng og kanskje sengetøy da. Om stor reagerer litt i negativ forstand så går det seg til - både for stor og dere. Lille trenger ikke flytte umiddelbart opp i sprinkelsengen da heller - selv om stor får ny seng. Anonymous poster hash: 05ec4...397 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå