Gå til innhold

3 åring som tilfredsstiller seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 3,5 år gammel gutt som helt siden han var 2 år har tilfredsstilt seg selv.Han ligger på magen i senga og legger hendene sine under tissen og rugger fram og tilbake.

i dag fant jeg han for første gang med handa nedi trusa,

Jeg må innnrømme at jeg synes dette egentlig er veldig vanskelig, for jeg vet ikke helt hva jeg skal si/gjøre ,om jeg skal sette grenser for han etc.

jeg VET det er naturlig ,men synes likevel det er vanskelig når det gjelder min egen sønn...

Hva gjør man egentlig i sånne situasjoner?

Jeg forteller han at han må gjøre det i senga si på rommet sitt om jeg finner han på sofaen, gulvet,i storebrors seng.

Jeg synes det er fryktelig flaut at andre skal få til å se det når han gjør slikt!

Han er ganske umoden, så det å fortelle han at han skal gjøre det bare når vi er tilstede og på rommet sitt går han hus forbi...

Anonymous poster hash: 3b87f...3ea
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør i hvertfall ikke gi ham følelsen av at han gjør noe galt, det kan påvirke sexlivet hans negativt senere. Bare fortsett som du gjør, si at du skjønner at det er godt, men at man gjør det på rommet sitt alene :) En dag fester det seg, enn så lenge får du bare geleide ham dit når du oppdager ham i aksjon :)

Skrevet

du kan godt si til han at det er helt normalt, men det er noe man gjør alene på privaten. Er veldig enig meg Kanutten83 med det hun skriver. 

Anonymous poster hash: fb116...9d8
Skrevet

Min 4-årige jente er også glad i å ta på seg selv. Overalt, foran oss og ja. Har sagt til henne at det er helt greit å ta på sin egen tiss, men da i senga si. Har også pratet litt om at det ikke er lov å ta på andre, og andre får ikke ta på hun.

Anser det som helt normalt å utforske egen seksualitet i den alderen. Men gjør hun det i stua får hun beskjed om å vaske hender. Og at det er helt greit, men bare når man er alene, og på sitt eget rom.

Det er litt ubehagelig for oss voksne, men sånn får det bare være. Det hører med den alderen;)

Skrevet

Vi fant 4-åringen vår oppe på loftstua liggende sånn som du beskriver gutten din. Vi sa at hun måtte gå på rommet sitt å gjøre det og ikke gjør det blant andre. Hun gjorde det hele tiden en periode og kom ned på stua helt svett. Jeg synes jo det var litt ekkelt rett og slett, eller tidlig! Hun sluttet en periode, men har begynt igjen nå tror jeg. Nå er hun snart 5. 

Anonymous poster hash: db7c7...f51
Skrevet

Jeg hadde stått på mitt og sagt at dette er helt greit, men at om han vil gjøre det så må han gjøre det på rommet i sin egen seng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...