Ringfinger Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Er det festeblødning eller er alle testene feil...?! Hjeeeelp... Jeg testet etter ivf på torsdag, da var den positiv, (billigtest) fredag positiv (billigtest) typen måtte teste om billigtestene virkelig ikke var for gamle for de var gått ut på dato men ble negativ på han..! Lørdag: Jeg kjøpte 2 cb teststaver og begge ble negative...:s testet så igjen på mandag... Gravid 1-2 uker stod det!!! Lykke! Men TIL SPØRSMÅLET: Har hatt endel vondt i hodet og magen om morgenen, i gårkveld da jeg la meg kom det en liiten prikk på papiret, i dag er det kommet mer...! Tynt tror og håper jeg.. Men så kom det også en klump..!? Skulle hatt mensen i dag, Hjelp, er dette festeblødning? Eller mensen..?! Jeg tok enda en ny test i dag og den viste gravid 1-2 uker. Hadde testen vist at jeg ikke var gravid om jeg hadde mistet så tidlig..?
Tante_Esel Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 hvis du spontanaborterer så vil det ta littt tid før hcg blir borte fra systemet. Altså vil tester vise positiv en stund etter at man har mistet....hvis du er veldig bekymret, kan du jo gå til legen og få målt hcg x2 hos legen, så får du se om du har stigning!!
Ringfinger Skrevet 11. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2013 Men..... Kan man ha festeblødning etter at man har fått positiv test??
Tante_Esel Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 ja, fordi ved ca4 uker så er det jo tid for at tanta skal komme... er jo mange som blør på hver gang de skal ha mens gjennom hele svangerskapet,,, men er vel ikke alltid det er kalt festeblødning..
Ringfinger Skrevet 11. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 11. september 2013 Ja den tanken har jeg også tenkt....! Ååå jeg vil så gjerne, ille å ikke kunne gjøre noe fra eller til....
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Men..... Kan man ha festeblødning etter at man har fått positiv test?? Noen blør i svangerskapet, men som sykepleierne sa til meg da jeg var i din situasjon: Det er ikke noe godt tegn. Hvertfall ikke hvis du har menslignende blødning. Jeg hadde fått positiv blodprøve ( fin verdi på 150), men begynte å spotte og så fikk jeg flere kraftige blødninger som begynte 2 dager senere. Du må fortsette på medisiner uansett og få tatt et par blodprøver som vil fortelle om hcg går opp som den skal- eller ned. Når jeg spurte her på forumet så fikk jeg høre om flere som det hadde gått bra for til tross for blødninger. Krysser fingrene for deg!
Ringfinger Skrevet 11. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 11. september 2013 Hodet spinner... Det har det gjort i hele dag... åå hvorfor skal det gå sånn med oss... Har jo kommet ut brun lutinus, blod på papiret og nesten ikke noe i trusa...? Hoff for noen detaljer...
Ringfinger Skrevet 11. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. september 2013 Kan det være såre hinner pga. Lutinus??
Tante_Esel Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 så klart kan det det, men det kommer an på mengden! Men i fare for å gjenta meg selv: er du bekymret, dra til legen og ta 2x hcg og se om det er stigning...
Tante_Esel Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 og jeg skjønner absolutt at du er engstelig! det er helt forfærdelig å være så redd... men det er jo eneste måte å få et riktig svar, så tidlig i prosessen... hvis du tok hcg blodprøve på testdagen trenger du kanskje bare en blodprøve til for å se evt stigning sender deg litt gode energier og varme tanker som roer deg ned
Ringfinger Skrevet 11. september 2013 Forfatter #11 Skrevet 11. september 2013 Nei har ikke tatt noen blodprøver, hadde ikm i dag og har vært sjeleglad.... Men nå vet jeg ikke lengre...:s.
Tante_Esel Skrevet 11. september 2013 #12 Skrevet 11. september 2013 da ringer du legen i morra og sier du er gravid, men at du har blødd litt.. og spør om de kn ta hcg blodprøver av deg! du får jo ikke svar i morra, men kanskje på fredag på den første blodprøven
Ringfinger Skrevet 11. september 2013 Forfatter #13 Skrevet 11. september 2013 Ja må ringe med en gang i morgen tidlig...! Bare lyst å grave meg ned merker jeg nå...
Tante_Esel Skrevet 11. september 2013 #14 Skrevet 11. september 2013 Ja må ringe med en gang i morgen tidlig...! Bare lyst å grave meg ned merker jeg nå... men du må jo ikke ta sorgene å forskudd!!
Ringfinger Skrevet 11. september 2013 Forfatter #15 Skrevet 11. september 2013 Nei, sant men det er jo det som skjer når man har ventet så lenge på å bli gravid.. bør man snakke med lege eller jordmor..? Hva er best? Bør jeg gå på jobb i morgen?
SnartMamma83 <3 Skrevet 12. september 2013 #16 Skrevet 12. september 2013 Hvordan går det med deg idag? Har du ringt lege enda? Hvis du ringer fastlegen din, kan han/hun si om du bør gå på jobb. Det spørs også hva slags type jobb du har.
Ringfinger Skrevet 12. september 2013 Forfatter #17 Skrevet 12. september 2013 Jeg ringte klinikken jeg er hos, de mente jeg kunne slutte på lutinus og se om blødninga stoppa da, da var det bare såre hinner, fortsatte det er jg antagelig ikke gravid... :( :(
SnartMamma83 <3 Skrevet 12. september 2013 #18 Skrevet 12. september 2013 Du kan jo evnt også ringe legen din og høre om du kan komme og ta en HCG-test. Så er du ihvertfall 100% sikker. Det er jo noen som blør selv om de er gravid Hvilken rugedag er du på?
Ringfinger Skrevet 12. september 2013 Forfatter #19 Skrevet 12. september 2013 Var hos legen nå, henvist til gyn avd. Sykehuset i morgen... Legen kikket og hun trodde det var en sa...
Ringfinger Skrevet 12. september 2013 Forfatter #21 Skrevet 12. september 2013 Ja... akkurat nå merker jeg at jeg hater hele verden..... rart man ikke blir tilbudt noen å prate med når man går igjennom ivf...
SnartMamma83 <3 Skrevet 13. september 2013 #22 Skrevet 13. september 2013 Ja, man kunne virkelig trengt det Jeg går hos fertilitetsklinikken (tidl. Aleris) og vi får tilbud om en ettersamtale hvis forsøket ikke går bra. Du kan jo nevne for legen din at du kunne trengt noen å snakke med om dette her. Hvis du bor i Oslo-området vet jeg at legevakta i Oslo har hatt psykiatrisk legevakt som er åpen på kveldstid. Evnt kanskje det finnes noe sånt der du bor? Varm klem :wub:
Ringfinger Skrevet 13. september 2013 Forfatter #23 Skrevet 13. september 2013 Jo det er kanskje det her men føler meg så rar å skulle gå å snakke med en psykolog sånn om det... i dag kom det en stor klump, blå/hvit/rød med slim rundt..?! Er vell hele "stellet" så....... Var på ul i dag, ho sa det var tykke slimhinner så ho så at om jeg ikke var gravid hadde jeg hvertfall vært det.. har tatt hcg prøver og skal tilbake på ul og hcg prøver på mandag.. Men skjønner jo nå at dette gikk "i do".... når kan jeg begynne på neste forsøk tro...(((
Ringfinger Skrevet 13. september 2013 Forfatter #24 Skrevet 13. september 2013 Neste ivf forsøk mente jeg
Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 15. september 2013 #25 Skrevet 15. september 2013 Du bør ha en normal blødning mellom forsøkene, så tidligst oppstart på neste mens (gjelder hvertfall fryseforsøk. Ferskfotsøk vil de vel gjerne at det skal gå litt flere sykluser emellom. Jeg måtte vente til blodprøver viste hcg mindre enn 5. Det er för å være sikre på at alt er ute. Så leit når det skjer, vet hvordan det føles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå