mamma_til_gutt Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Erd et noen ulemper ved dette? Gutten på 1,5 år min HATER å kjøre bil.. Jeg nekter å snu ham, men kan det være en ide å koble ut airbag å ha ham foran med meg? Eller er det noen grunn til å unngå dette? Han er nemlig veldig blid bak der om jeg har passasjer, så jeg tror kanskje det kan hjelpe.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Så lenge du kobler ut airbagen og han sitter mot kjøreretningen går det greit fremme. Anonymous poster hash: 0e792...182
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Baksetet er en tryggere plasering enn forsetet, men om du kobler ut aerbaggen er det helt lovlig å ha ham forran. Anonymous poster hash: 35fd7...c84
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Såfremt airbagen er forsvarlig slått av ved et godkjent verksted er det tryggere å ha barnet bakovervendt i forsetet enn forovervendt i baksetet. Lykke til!
Vera prøver Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Jeg har gjort skrudd av airbagen i bilen min og nå sitter ungen foran hos meg. Blir han urolig så kan jeg roe han ned og samtidig ha fokus på trafikken. Eneste negative er at det kun er bilsetet 0-13 kg som duger da jeg mister litt av sikten med setet 0-18 kg. Han vokser straks ifra det setet. Har en Besafe Combi som han skal inn i. Når han vokser ifra babysetet så må han bak uansett.
Dajm Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Jeg har en besafe foran på jeepen min. airbaggen er skrudd og og jeg ser ikke høyre speil. men er flink til å følge med ut vinduene og bakspeilet. Vanesak egentlig, har kun 2 seter så har heller ikke noe valg. Men myyyye bedre enn forovervendt
Kliko Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Har hørt at de i sverige anbefaller folk å ha barna sine foran med avskrudd airbag, så det skal nok gå veldig bra i norge også :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå