Gå til innhold

Forslag til dagsmeny på under 1300 kalorier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av å telle kalorier eller registrere ned det jeg spiser på en app. Er det noen som har dagsmenyer/ukesmenyer på under 1300 kalorier?

Anonymous poster hash: fdda0...f31
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres grusomt lite ut

Anonymous poster hash: 1a146...359
Skrevet

Ikke om man skal ned i vekt, lever på omtrent det samme.

Anonymous poster hash: 2acad...fb6
Skrevet

Går fint an å gå ned i vekt på 2000 kalorier også

Skrevet

Eh. Nei.

Skrevet

Med mindre du veier 40 kg og er 12 år er det totalt Galskap å spise så lite! Kroppen vil da gå i sparemodus og etterhvert vil du klappe på deg dobbelt så mange kilo som du har tatt av. Har hørt Minimum 1650 kcal.

Anonymous poster hash: 1c3b4...1d9

Skrevet

Eh. Nei.

Selvfølgelig! Dette er den SUNNE metoden.

Skrevet

Det avhenger selvsagt av aktivitetsnivå og høyde/vekt - 1300kcal er ikke nødvendigvis galskap om man er liten av vekst og har et lavt aktivitetsnivå, men er absolutt i nederste nivå - så varsomhet er viktig.

Forslag:

Frokost

Ca 40 gr havregryn - kokes til havregrynsgrøt

2 egg

Lunsj

Salat med masse grønnsaker

100 gr laks, kylling, tunfisk etc

(ekstra fett fra fiskeolje, nøtter, avokado eller liknende - om du ikke velger laks)

Mellommåltid:

2 frukt

Middag:

Masse grønnsaker

40 gr ris/pasta eller liknende

150gr kylling/ rent kjøtt / karbonadedeig/ fisk etc

Kvelds:

Omelett av 1 egg og 2 eggehviter

Eller

Bær og kesam (ca 200gr bær + 1-200gr kesam mager)

Eller

Bær/frukt og cottage cheese/kesam etc.

Anonymous poster hash: f8172...54e
Skrevet

Takk! Vet at det er veldig lite kalorier, men jeg er såpass lav, så derfor skal jeg ikke ha så mange kalorier. Om jeg vil gå ned 0,6 kilo i uken er det 1300 kalorier jeg må leve på. Går jeg ned saktere enn det, mister jeg motivasjonen. Vanligvis ville jeg gått en tur eller trenet i tillegg, slik at jeg kunne spise mer og forbrenne mer. Men jeg har ikke tid de neste månedene å gå turer eller trene pga. jobbsituasjonen min, henting/levering i barnehagen og være tilstede for barnet mens han er våken.

Så takk for forslaget - kom gjerne med flere ting :-)

Ser at feilen min ofte er å spise for store porsjoner til frokost fordi jeg trenger mye mat for å føle meg mett, og så er jeg altfor glad i brød og rundstykker til lunsj. Der må jeg også skjerpe meg...

Skrevet

Ja det gjør det. Hvis dere søker på bikinifitness blogger så ser dere at det går ann. De spiser 2000 kcal og går ned i fettprosent fordi de trener styrke. Bedre det enn å bli tynnfeit på lite kcal.

Anonymous poster hash: 1c1f7...981

Skrevet

Hva med å trene etter ungene har lagt seg?

Løp i trappene hjemme, rockering, treningsdvd, zumba, gymball, hoppetau....

Skrevet

Kjøp frosne bær på butikken og lag smoothies/is. Uten å blande inn sukker eller yoghurt eller noen ting så klart.

Good smoothie til frokost eller mellommåltid, og is til dessert påkvelden. kjempegodt!

Skrevet

jeg ligger også på 1300 kcal om dagen.

Er syk, så kan ikke trene og har lavt aktivitetsnivå. Skulle jeg ha levd på 2000 kcal, så hadde jeg gått opp i vekt:)

Jeg spiser quakers havregrøt med eple og blåbær med skummet melk til frokost

Som snacks eller til kvelds er det godt med Synnøve Finden gresk yoghurt 2%, med litt lerum uten sukker syltetøy.

Droppe smør, evt bruke philadelphia light istedet. 

Skrevet

Hva med å trene etter ungene har lagt seg?

Løp i trappene hjemme, rockering, treningsdvd, zumba, gymball, hoppetau....

Det blir ikke gjort. Prøvde meg på 30 days shred på kveldstid, men ungen våkner mange ganger i løpet av kvelden og mannen sitter i stua med pc/tv..så blir ikke til at jeg får meg til å trene foran han og bli avbrudd mange ganger :(

Skrevet

Ja det gjør det. Hvis dere søker på bikinifitness blogger så ser dere at det går ann. De spiser 2000 kcal og går ned i fettprosent fordi de trener styrke. Bedre det enn å bli tynnfeit på lite kcal.

Anonymous poster hash: 1c1f7...981

For å gå ned i vekt på 2000 kalorier, må jeg forbrenne minst 500 kalorier om dagen i trening. Det er for mye. Selv da jeg var i permisjon og gikk timeslange turer var det bare 400-500 kalorier. Det skal mye til for å forbrenne så mye. Spesielt hver eneste dag. Jeg har ikke så mye muskler som de på fitnessbloggen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...