Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Inspirert av tråden om hull i klærne, Mine og barnas klær får alltid masse nupper. Spesielt under armene og foran. Det er ikke alltid jeg er så flink til å vaske alle klær før jeg bruker dem - disse klærne får også nupper! Ellers så vasker jeg stort sett klærne på normal vask, 30-40 grader med omo color. Help hjelp.... Anonymous poster hash: 99564...276
Hildemor fra vest Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Vasker du bomull og syntetisk stoffer samtidig kan det være grunben til nuppene:)
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 dårlig kvalitet? Jeg får alltid nupper på hm-klær og tilsvarende. Aldri på dyrere klær. Anonymous poster hash: ad263...4cd
Gjest Bjørketreet Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Nupper kan også komme av blandet syntetisk og naturlig materiale i stoffet. Ull, bomull, f.eks blandet med polyester, akryl, osv. Det kommer også når det gnikkes på plagget, av ytterplagg, ermene inntil siden osv Som er veldig vanskelig å unngå. Synes det er litt koselig med nupper på litt fluffy plagg jeg, hehe...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Vasker du bomull og syntetisk stoffer samtidig kan det være grunben til nuppene:) Det gjør jeg nok faktisk, tror ikke jeg har så mange rene bomullsplagg. Jeg er også fæl til å klippe av lappene når jeg begynner å bruke klærne, fordi jeg syns de stikker så. Anonymous poster hash: 99564...276
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Nupper kan også komme av blandet syntetisk og naturlig materiale i stoffet. Ull, bomull, f.eks blandet med polyester, akryl, osv. Det kommer også når det gnikkes på plagget, av ytterplagg, ermene inntil siden osv Som er veldig vanskelig å unngå. Synes det er litt koselig med nupper på litt fluffy plagg jeg, hehe... Alle klærne mine er sikkert en god blanding av syntetiske stoffer og bitte litt bomull. Vanskelig å unngå all den gnikkingen ... Jeg syns ikke nupper er så koselig, hehe. Har prøvd flere ganger å fjerne de med en sånn elektrisk nuppefjerner, men ofte at det blir hull i klærne i stedet og det ønsker jeg i alle fall ikke. Anonymous poster hash: 99564...276
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 dårlig kvalitet? Jeg får alltid nupper på hm-klær og tilsvarende. Aldri på dyrere klær. Anonymous poster hash: ad263...4cd Jeg handler litt her og der. H&M, Zara, Mango, Vero Moda, BYoung, Floyd, Lindex, Cubus, Kapphal m.m. Det meste gir nupper syns jeg. Klærne deres varierer jo veldig i prisklasse, så jeg har plagg både i de billige og dyrere prisklassene i disse kjedene. Kan ikke si at jeg merker forskjell på nuppingen... syns ALT nupper Gir nupping reklamasjonsrett? Dersom et plagg nupper etter kun 1-2 ukers bruk, kan jeg returnere plagget og få penger igjen? Fra nå av erklærer jeg krig mot nuppene! Hvor får jeg kjøpt klær som ikke nupper? Og er det visse stoffer jeg må se etter? Anonymous poster hash: 99564...276
oslofrk Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Klær i rene materialer - ren ull, ren bomull osv nupper mye mindre..
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 Klær i rene materialer - ren ull, ren bomull osv nupper mye mindre.. Ser jeg må bli flinkere til å sjekke hva klærne er laget av. Veldig sjeldent at jeg går i ullklær, kun når jeg er på skitur! Rene bomullsklær er det også lite av. Er det mye av det i butikkene? Anonymous poster hash: 99564...276
oslofrk Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 Jeg får fnatt av syntetiske stoffer - blir klam, kløete, lukter ekkelt og bruker derfor kun ull, bomull og lin osv..En del kule klær må jeg stå over, men det er verdt det!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #11 Skrevet 11. september 2013 Jeg får fnatt av syntetiske stoffer - blir klam, kløete, lukter ekkelt og bruker derfor kun ull, bomull og lin osv..En del kule klær må jeg stå over, men det er verdt det! Hvor kjøper du klær? Er det mye dyrere enn syntetiske stoffer? lin orker jeg ikke fordi jeg syns det blir så fort krøllete - orker ikke stryke klær hver eneste dag. Anonymous poster hash: 99564...276
oslofrk Skrevet 11. september 2013 #12 Skrevet 11. september 2013 Litt her og der.. nå er jeg høygravid, så måtte tenke meg ordentlig om, men vanligvis: Zara (bomull), HM (bomull - sjekker ALLTID innhold), Benneton (ull/silke), Claire, sportsbutikker(ull - Bergans, Devold), Carlings (fairetraide bomullsjeans . Om sommeren går jeg med bomull/lin og om vinteren bruker jeg tynn ull - ja Calida (undertøysbutikker) har lekre trøyer m blonde/silkekant i ulike farger.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #13 Skrevet 11. september 2013 Da skal jeg investere i litt bomullsplagg, vaske dem etter vaskeanvisninga og kun sammen med andre bomullsplagg, og følge med om det nupper seg eller ikke. Anonymous poster hash: 99564...276
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå