Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Jeg er matlei og gravid. Men mann og barn må jo få mat uansett, hjelp meg! Anonymous poster hash: 47373...808
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Du kan jo sjekke blogger og matsider, f.eks. Rema1000 sin middager for under hundrelappen syns jeg har vært grei å bruke innimellom, anbefaler de lettlagde wokene (stekt ris m kylling, chop suey, noodle wok osv), samt sheperds pie er blitt en fast gjest her i huset. Ellers blir jeg aldri lei indiske lettlagde retter, som tikka masala eller korma. Du trenger ikke alltid lage helt fra grunnen, kjøp et f.eks tikka masala glass, skjær opp kylling, varm ferdige nanbrød og kok ris, evt. ha raita til eller yoghurt/agurkbiter Ikke de store prosjektene. Hva med hjemmelagde burgere? Laksewrap? Anonymous poster hash: c4b58...61f
Dailis Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Når jeg er gravid tar jeg gjerne smaksrike, helst sterke retter. Indisk, thailandsk, texmex ol. Og gjerne de enkle rettene som man lager med glass og ferdig krydderposer. Selv om hjemmelaget er bedre er det ikke alltid jeg gidder, mat er vanskelig når jeg er gravid
Nirgal Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Da jeg gikk gravid var jeg vill på Osteform: ta en ildfast form og skru ovnen på 200 grader. Riv masse ost, lag hvitsaus og legg halvparten av osten oppi så det blir en god ostesaus (smak til og gjerne med cheddar i for mer smak i tillegg). Stek bacon, kok makaroni og blomkål/brokkoli. Når alt dette er gjort så blander du bacon, makaroni og blomkål/brokkoli i den ildfaste formen og heller ostesausen over og topper den med resten av den revene osten. la den stå inne i ovnen til osten på toppen er gyllen og fin. Smaker kjempe godt. Ha gjerne salat og hvitløksbrød ved siden av
soleia Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 I dag hadde vi heimelaga tomatsuppe med tortelloni, og litt strøost på toppen for dei som ville. Gryta blei skrapa ca denne oppskrifta, men med berre ein buljongterning, og ei lita gulrot i tillegg. Ganske enkelt om ein har stavmiksar. http://billigmiddag.blogspot.no/2012/10/kremet-tomatsuppe-med-tortellini.html
Nirgal Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Ellers så har lakseburger vært en stor favoritt her i huset for både store og små. Du trenger: Laksefileter Ciabattas Salat Agurk (lager agurksalat med eddik, vann og sukker) Rømme Det er lettvindt og maten er ferdig på 15 minutter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå