ms.science Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Jeg har vært på dette forumet en stund nå. Jeg har skrevet endel innlegg, stort sett anonyme. Jeg har sett i løpet av det siste året at det er en mye snakk om en brukermoderator. Har ikke helt forstått hva det innebærer. Er dette skaperen av forumet som fjerner innlegg som kan være støtende på enkelte, eller dreier det seg om "folkevalgte" her på forumet? Hvor kan man i såfall lese retningslinjer for regler? Det er også noe snakk om at det visstnok ikke er helt i forhold til nettregler når det kommer til disse/denne moderatoren. Kunne noen utbrodert?
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Er nok lettest om du spør inne på ris og ros siden, for her kommer det som regel mye sludder og vås ang BM. Anonymous poster hash: 04291...d68
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Brukermoderatorer er brukere som skal hjelpe de vanlige moderatorene. Mange bruker veldig mye tid her inne og vil da ha mulighet til å fjerne innlegg som er hets, navngivende osv. De prøvde seg på det for en liten stund siden. Men da var det hemmelig hvem det var. Selvsagt er ikke noe hemmelig innpå her særlig lenge, så helvettet brøt løs ganske kjapt. Vet egentlig ikke hvordan noe slikt vil fungere i praksis... Forumet her har rimelig høy "trynefaktor" så vil anta at evt brukermoderatorer vil ha problemer med å være nøytrale.. Anonymous poster hash: 65359...daa
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Jeg trur ikke brukermoderatorer vil ha problemer med å være neutrale.Før det første vil det ikke være lov å moderere i tråder dem selv deltar i, og for det andre vil det jo ligge modererings kriterier i bunn som de må følge .De reglene vil jo være lik for alle. Trur nok Elin vil plukke ut dem de trur vil egne til oppgaven. Anonymous poster hash: 7308f...6c1
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Som forklart over så et en brukermoderator en bruker som er aktiv her på forumet og kan hjelpe admin og mod-IS å rydde kjapt opp i tråder. Elin har valgt sine brukermoderatorer med omhu, og hun vil også komme med en forklaring på hvordan dette nye "prosjektet" vil fungere. Så ikke stress dere opp, alt vil bli forklart når det er tid for at brukermoderatorene skal begynne å moderere Anonymous poster hash: 063d4...ca5
ms.science Skrevet 11. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. september 2013 Tusen takk for svar. Jeg har lest mange tråder her inne som fremstillte "brukermoderator" i et noe merkelig lys. Hensikten er iallefall å evt fjerne innlegg/debatter som kan oppleves som krenkende?
skjotta Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Tusen takk for svar. Jeg har lest mange tråder her inne som fremstillte "brukermoderator" i et noe merkelig lys. Hensikten er iallefall å evt fjerne innlegg/debatter som kan oppleves som krenkende? ja, det er hensikten. problemet med brukermoderatorer er ofte at de bruker skjønn... noe som ikke er ment krenkende av den som skrev det tolkes av brukermoderatorer og blir slettet. det kan også være vanskelig for "gamle kjente" å være nøytrale når det kommer til bruken av dette "skjønnet".... og hvem bestemmer hva som er lov og ikke i sånne tolkningstilfeller? somregel vil man se at en brukermoderator tillater det og den neste som kommer sletter det. det er en skikkelig drittjobb, så lykke til til de som får den ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå