Gå til innhold

Vanlig å kreve oppmøte uten kompensasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er for tiden i permisjon, og er kalt inn til div. møter og samtaler med arbeidsgiver før oppstart.

Det er varierende begrunnelser for dette, noe er felles informasjon om videre drift, noe handler om egen oppstart.

Er det vanlig å kreve oppmøte rundt slikt uten å få tilbud om kompensasjon? Jeg bruker jo vitterligen av min permisjon med barnet, for å møte arbeidsplassens behov...

Anonymous poster hash: 92728...567
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er det ikke, men en slik hverdag vi kan få med ny regjering. Sjekk avtalene dere har på din arbeidsplass og arbeidsmiljøloven! Eller ring fagforbundet ditt :)

Anonymous poster hash: 45b71...5bb

Skrevet

Stusser veldig, skjønner du på at det "bare forventes oppmøte", jeg må jo ordne barnevakt, mannen må evt. ta seg fri etc, så disse møtene er ikke "billige" for meg...

Syns det er vanskelig å starte opp igjen, med dette, men det blir ganske mange "halve dager" før jeg er ferdig i permisjon. Skal sjekke det ut med forbundet ja, er en kommunal sektor og burde ikke vært et tema engang syns jeg...

Skrevet

Det er ganske normalt å ha møte med arbeidsgiver før oppstart etter endt permisjon, f.eks på grunn av endrede arbeidsoppgaver mm. Jeg har aldri funnet på å kreve kompensasjon for slike møter......

Men arbeidsgiver skjønner vel at du har et barn å passe på og at du evt. må ta med deg barent på møte.

Anonymous poster hash: 019ab...307
Skrevet

Det er ganske normalt å ha møte med arbeidsgiver før oppstart etter endt permisjon, f.eks på grunn av endrede arbeidsoppgaver mm. Jeg har aldri funnet på å kreve kompensasjon for slike møter......

Men arbeidsgiver skjønner vel at du har et barn å passe på og at du evt. må ta med deg barent på møte.

Jeg hadde regnet inn en samtale før oppstart ja, men jeg er nå innkallt til "felles-info" for hele bedriften, møte vedrørende en sak og et par andre greier...dette kommer i tillegg til etpar samtaler jeg allerede har vært innkalt til... Felles-møtet og et annet kan jeg ikke ha barnet tilstede.

Skrevet

Jeg hadde regnet inn en samtale før oppstart ja, men jeg er nå innkallt til "felles-info" for hele bedriften, møte vedrørende en sak og et par andre greier...dette kommer i tillegg til etpar samtaler jeg allerede har vært innkalt til... Felles-møtet og et annet kan jeg ikke ha barnet tilstede.

Da er det vel bare å si at du ikke ahrmulighet til å komme??

Tenk positivt; er det ikke fint at du har en arbeidsgiver som er opptatt av at du skal få relevant info om bedriften selv om du er i permisjon? Mange opplever å bli helt glemt i permisjonstiden!

Skrevet

Da er det vel bare å si at du ikke ahrmulighet til å komme??

Tenk positivt; er det ikke fint at du har en arbeidsgiver som er opptatt av at du skal få relevant info om bedriften selv om du er i permisjon? Mange opplever å bli helt glemt i permisjonstiden!

Joda, men når permisjonstiden reelt sett blir forkortet fordi arbeidsgiver vil ha meg "fullt oppdatert" til første arbeidsdag, blir det litt i overkant synes jeg. 

Kommer opp i en uke "gratis" arbeid, hvor vi attpåtil taper mannens lønn grunnet at han må ta seg fri. Dette er da strengt tatt ting som kunne gjøres når jeg er tilbake (med unntak av å planlegge faktisk oppstart)..

Skrevet

Jeg har hatt med baby på møte med min sjef.

Når man er i perm er jobben å ta vare på en baby, så da hadde jeg sagt at om babyen ikke kunne bli med, kunne ikke jeg komme heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...