Gå til innhold

Føler meg så deppa...

Anbefalte innlegg

Det er vel hormonene, har et par uker til termin og burde egentlig være kjempeglad. Har kjempet så mange år for å få dette barnet. Går bare hjemme og gråter. Klarer ikke å ta meg for noe som helst. Er livredd for at dette er starten på en fødselsdepresjon. Det har vært en del småting som er skjedd siste tiden men inget som jeg burde bli så her lei meg av. Sover veldig dårlig grunnet bekken/ryggsmerter. Kanskje det er søvnmangel som stjeler energien. Men det kommer jo å bli veldig mye verre når barnet kommer. tåler ellers søvnmangel greit da jeg jobbet en del natt tidligere. Fler som har/har hatt det sånn? Er det noen man kan gå og prate med? Har bare gått til lege hele svangerskapet, føler meg dårlig informert (kolumnene i helsekortet er fylt ut men utover det føler jeg meg lite informert). Har ikke så god kjemi med legen, føler at hun ikke er en person jeg kan snakke med. Hadde ønsket jeg gått til jordmor. Kanskje hadde blitt litt mer samtale og mindre samlebåndsfølelse. Et lite hjertesukk fra meg. Blir sikkert bedre etterhvert...

Anonymous poster hash: f9140...280

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144079845-f%C3%B8ler-meg-s%C3%A5-deppa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff! Det er ikke noe artig når man føler seg slik. Jo, det kan definitivt være hormonene, og det er vanskelig å si om det kommer til å fortsette etter fødsel. Du burde definitivt snakket med noen, og min erfaring er at jordmødre er mye mer "på lag" enn det legene er. Ring helsestasjonen og forklar situasjonen, eller bare si at du har et stort behov for å snakke med en jordmor, så skal du se de skviser deg inn :-) Du skal ta tristheten på alvor. Jeg kjenner et par som har gått for lenge med det og de har gått i veggen til slutt.

Ja, ring helsestasjonen og få en time med jordmor. Jeg gikk bare til jordmor i hele svangerskapet, og fikk ca en time hver gang, noen ganger lenger. Vi hadde også en del vanskelige følelser og tanker, og hun var en helt suveren samtalepartner, og hjalp oss masse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...