Gå til innhold

Et syteinnlegg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Imens mine venninner nå sprader rundt i sin livs beste form som kommende mødre ligger jeg på sofaen med bøtte og mariekjeks +vann på tredje uken, og kjenner jeg kroppen min rett vil dette vare til baby kommer om syv lange mnd! Blødninger har jeg hatt i seks uker, og sexliv er ikke aktuelt pga det. Baby har vi ventet lenge på men dette er uutholdelig :-( jeg er kvalm 24 timer i døgnet, og noe nærkontakt med sambo er ikke aktuelt da han røyker og sigarettlukten sender meg til spyhelvete! Så stygt redd for at jeg nå sender mannen rett ut på utromarkedet imens jeg ligger på sofaen og eser ut! Om dere har gode råd mot kvalme taes det imot med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, har ingen gode råd men har mye sympati!! Håper virkelig du blir bedre snart!!

Skrevet

Fersk Ingefær eller ingefær kapsler.

Jeg pleide og koke vann og putte fersk oppskjært ingefær og sitron . Drakk det som te.

Det virket godt for meg.

Skrevet

Kjøpte ingefær i dag, sålangt ingen stor forbedring. Men kanskje om jeg gir det litt tid...

• 3 uker senere...
Skrevet

Ingen tips, men ville bare ønske deg masse god bedring! :-) Plutselig snur det!

Skrevet

Nå er vi kommet til uke 12, fortsatt ingen forbedring. Men det finnes fortsatt håp om at det roer seg til uke 14!

Skrevet

Gå til legen å få resept på kvalmestillende! Har det som deg og det er virkelig grusomt! er på en pillefri dag idag for å sjekke om jeg har blitt bedre for vil ikke ta piller lenger enn jeg må, men kvalmen er tilbake for fullt.. Vet at når jeg reiser meg fra sofaen så må jeg løpe på do å spy..! Så imorgen er det tilbake på piller!

Skrevet

Mtt forroge svangerskap var likedan, og jeg gikk helt til jeg fikk vesla. I tillegg har jeg hatt blødninger i flere uker, så jeg får ikke røre samboeren min omtrendt. Vårt forhold er VELDIG sårbart nå. Hvilke kvaestillende er det? Forsvant kvalmen helt? Jeg tok postafen, men den hjalp bare på toppen.

Skrevet

Ja det tærer litt på forholdet her også.. Føler ikke han forstår ordentlig hvor fælt det er å ha det sånn.. Og sex blir det lite av for jeg er for kvalm rett og slett! Men samtidig gleder vi oss jo så jeg prøver være positiv!

Kvalmen forsvant helt ene dagen, men spydde igår selv om jeg tok den så ikke helt kvitt den men stoor forskjell! Jeg kan desverre ikke huske navnet i hodet på det jeg tar nå (og tørr ikke reise meg i frykt for å spy..haha huff!) men det er en type anti-histaminer. Men jeg bor ikke i Norge så det er nok litt forskjellig hva de gir i ulike land. Og jeg blir bare redd av å Google for mye for er endel som sier de ikke ville tatt det.. Samtidig har jeg jo fått det anbefalt av lege og han sa det ikke er dokumentert noen skader på foster. Og at det var viktigere at jeg får i meg mer væske. Men man blir jo alltid bekymret..:/

Skrevet

Nei, det at jeg ligger rett ut hjemme irriterer ham her, han syns jeg skulle gjort en del i huset osv. Men det er rett og slett umulig slik det er nå. Jeg skal høre med legen min om han kan anbefale noe, men han er jo også mann, så vi får se! Jeg syns det er koselig med barn og jeg gleder meg til babyen kommer men jeg klarer ikke glede meg ett sekund over dette svangerskapet :-(

Skrevet

Jeg vet akkurat hva du føler.. Har blitt mange tårer her! Orker heller ikke gjøre mye i løpet av en dag og blir også irritert for at han ikke gjør enda mer hjemme.. Jeg vil at han skal skjønne selv at han må gjøre det enn at jeg må be han gjøre det! Og hvis han sier han er sliten eller lignende ja da koker det inni meg.. haha! Føler jeg har det så mye verre!

Gjest MamsMø
Skrevet

Ricola urtedrops, den gule esken, hjelper meg da jeg er kvalm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...