mamma_til_gutt Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 ok, usikker førstegangsmor med dumt spørsmål Men hva kler dere på barna på fotografering? Jeg kunne tenke meg å ha på litt fine klær, men har jeg med skift også da? Det er jo ikke så behagelig å leke i kanskje? Hehe, mye man skal lure på. Hva gjorde du?
BareMas Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Dette opptar mitt ferske mammahode om dagen også, men tenker vi går for litt pene hverdagsklær som er gode å leke i. Tenker at bilde skal illustrere hverdagen, så er det sikkert litt greit at de ansatte slipper å skifte så mye på ungene.
mamma_til_gutt Skrevet 11. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 11. september 2013 haha, godt det er flere som bedriver meningsløst grubleri : Ja, er vel egentlig det jeg landet ned på også. Men så er jeg usikker på om de tar bilde i ytterklær. Mener jeg har sett barnehagebilder med barn i parkdress og sånt. Aner virkelig ikke
Superdolly Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Hos oss tok de alltid barnehagebildene ute. Og dersom det var kaldt tok de på barna yttertøy. Jeg har prøvd litt begge deler, både litt pynta barn og helt vanlig barnehagekledde barn. Jeg har imidlertid passet på at klærne var hele og rene, i hvert fall da jeg leverte ungene om morgenen. Og at fargene ikke var altfor skrikende og passet sånn noenlunde sammen.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Jeg jobber i bhg, og jeg lover deg at alt er innenfor normalen Noen kler på barna det de ville ha gjort på en vanlig dag, mens andre kjører på med kjoler og pynt. Vet at en del også bruker disse bildene som f.eks julekort og kler barna opp deretter. De ansatte (hvertfall der jeg jobber) sørger for at barna er rene idet de tar bilde, men har dessverre ikke anledning til å skifte på/pynte alle før fotografering Anonymous poster hash: 45ae8...b8b
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Med mindre klærne har blitt møkkete selvfølgelig* Anonymous poster hash: 45ae8...b8b
n74 Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Hos oss tar de gruppebilde ute hvis været holder, men da bare med vanlige ytterjakker og ikke parkdresser. Portrettene er alltid tatt inne. Ved dårlig vær tas akt inne
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Spørs litt på fotografen tenker jeg. Har/hatt 5 barn i bhg. Siste fikk vi fine oppstilte bilder og hvit bakgrunn. Helt greie, men synes liksom ikke de var verdt pengene. Har også flotte bilder av de to eldste som var tatt om sommeren. Var tatt på slutten av dagen. Så de sitter med røde kinn bustete hår og skitne knær. Synes faktisk de er fantastisk flotte Anonymous poster hash: b0aad...722
mamma_til_gutt Skrevet 11. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 11. september 2013 Takk for mange svar! SÅ litt pene hverdagsklær er tingen da, slik at han kan ha de i barnehagen etterpå. Også send med de nye høstytterklærne, slik at de kan kle på ham koselige ytterklær om de er ute. TAKK! En mindre ting å tenke på
PrinsessensMor Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 nettop tatt bilder av min. og har alltid på henne sterke farger, rett og slett fordi det blir veldig fint på bilder=)
Bananen Skrevet 11. september 2013 #11 Skrevet 11. september 2013 Eneste jeg passer på er at klærne er litt nøytrale. Dvs at hun får ikke ha på seg yndlings genseren sin med stoor hello kitty foran. Har sett andre barn med slikt tøy, og ansiktene blir litt borte siden genseren da tar mye plass i bildet. Ellers finner jeg de litt finere hverdagsklærne. Bruker mye joggebukser og behagelig tøy, så dropper det akkurat den dagen;) De tåler å leke i olabukse og en litt stivere genser en dag i året:p
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #12 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes barnehagen skulle slutte å varsle foreldre om disse fotodagene! La de se ut som om de går i barnehagen! Aldri hatt på de noe spes jeg og det fineste bilde jeg egentlig kunne fått hadde vært om alle hadde hatt regntøy på å stått og hoppet med hendene i været, gjerne med litt møkk over nesa, men nei.... Alle sitter på rekke.... Anonymous poster hash: c3f67...138
mamma_til_gutt Skrevet 11. september 2013 Forfatter #13 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes barnehagen skulle slutte å varsle foreldre om disse fotodagene! La de se ut som om de går i barnehagen! Aldri hatt på de noe spes jeg og det fineste bilde jeg egentlig kunne fått hadde vært om alle hadde hatt regntøy på å stått og hoppet med hendene i været, gjerne med litt møkk over nesa, men nei.... Alle sitter på rekke.... Anonymous poster hash: c3f67...138 Mens jeg synes det er kjempehyggelig at han får klippet håret og at han har fine klær. Jeg tar jo bilder av ham med snørr i nesa og sand i håret annenhver dag. Du trenger jo ikke å pynte ditt barn selv om du vet når fotograferingen er, og hvordan andres barn ser ut kan ikke bety noe for deg vel.... Ser virkelig ikke problemet ditt.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #14 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes barnehagen skulle slutte å varsle foreldre om disse fotodagene! La de se ut som om de går i barnehagen! Aldri hatt på de noe spes jeg og det fineste bilde jeg egentlig kunne fått hadde vært om alle hadde hatt regntøy på å stått og hoppet med hendene i været, gjerne med litt møkk over nesa, men nei.... Alle sitter på rekke.... Anonymous poster hash: c3f67...138 Det hadde vel gått i forhold til gruppebilde, men fotografen må jo faktisk vite hvem som skal ha enkelt bilder/søskenbilder. Hadde vært mye bortkastet tid og film og dermed penger for fotografen å ta bilde av alle barna enkeltvis og søskenpar og så hadde bare halvparten ønsket å kjøpe bildene. Anonymous poster hash: 1e796...d7d
Bananen Skrevet 11. september 2013 #15 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes barnehagen skulle slutte å varsle foreldre om disse fotodagene! La de se ut som om de går i barnehagen! Aldri hatt på de noe spes jeg og det fineste bilde jeg egentlig kunne fått hadde vært om alle hadde hatt regntøy på å stått og hoppet med hendene i været, gjerne med litt møkk over nesa, men nei.... Alle sitter på rekke.... Anonymous poster hash: c3f67...138 Noen ønsker bilder som reflekterer bhg-hverdagen til det fulle, andre ser på dette som en mulighet til å få fotografbilder som ikke koster skjorta! Folk har forskjellige intensjoner med bildene, hvorfor henge seg opp i der. Send ungen din møkkete og bustete i bhg, og la andre gjøre som de vil;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå