Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Jeg har i lang tid hatt to små kuler på oversiden av kjevebeinet opp mot kinnet. Disse har ikke vært særlig til bry før de plutselig for en tid tilbake ble merkbart større. Kinnet ble numment og den ene kulen spesielt ble veldig øm og stor. Jeg gikk til legen; ble sendt både til ultralyd, tannlege og MR, for de til slutt konkluderte med at det trolig var lymfekjertler. Kulen ble etterhvert mindre igjen, og har ikke vært plagsom før den nå de siste dagene igjen har blitt stor og øm. Jeg synes det er veldig vemmelig å ha den der, jeg føler den når jeg f.eks vrir på hodet, og området rundt blir også numment og rart. Er det mulig å fjerne slike kuler? Noen som vet? Ingen av mindre andre lymfekjertler er hovne nå, bare så det er sagt. (Har tenkt å kontakte lege igjen, men håper noen kan svare likevel.) Anonymous poster hash: 2677e...249
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Hvis lymfekjertler plutselig blir merkbare er det ofte tegn på fx infeksjon i kroppen, brygger du på en forkjølelse kanskje? Eller har du et sår som kroppen jobber hardt med å reparere? Jeg vet ikke om det går på halsen, men jeg har fjernet lymfekjertler. Ble lagt inn pga smerter i magen og legen fryktet blindtarmbetennelse. Men da de åpnet var det betente lymfekjertler. Og legen fjernet dem (pluss blindtarmen) ihvertfall Anonymous poster hash: 0126f...2b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå