Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Vil dere si dere har høy terskel for å melde i fra til barnevernet? Anonymous poster hash: c1f02...ae4
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Nei, det har jeg ikke!Hvis det er fare for barnets ve og vel, SKAL det meldes. Hvis det plutselig kommer frem ei alvorlig sak, så står man selv til ansvar og vil klandre seg for valget man tok. Barn kommmer alltid først i mine øyne, dem fortjener den oppfølgingen, kjærligheten og tryggheten som alle barn har krav på. Anonymous poster hash: 8e779...079
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 På min jobb (akuttpsykiateisk avdeling) kartlegges alle som blir innlagt og har omsorg for barn. Dersom pasienten har problemer med rus (positive rusprøver ved innkomst eller selv innrømmer å ha problemer med rus) alvorlig psykisk sykdom, manglende evne til å ha omsorg for barn, lite nettverk/ aleneansvarl meldes det til barnevernet. Det er stort fokus på dette, og tverrfaglighet grupper er involvert (psykiater, sosionom og sykepleier) Det er aldri meg som står som melder, men avdelingen jeg jobber på. Terskelen er lav. Anonymous poster hash: fe74f...abf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå