Gå til innhold

Småhull i topper og singleter- HVORFOR???

Anbefalte innlegg

Småhullene i våre klær og sengklær osv. har rene kutt, ergo de er forårsaket av skarpe gjenstander og ikke slitasje mot ei bordplate. De oppstår når mannen har vaska klær. Han blander plagg med skarpe gliselåser sammen med overdeler, undertøy osv. Når sentrifugeringen starter hekter klærne seg fast i glidelåstennene, eller i bh-hempene, og det oppstår hull. Kjipt!

Anonymous poster hash: b78d4...5b4

Nå er det faktisk en del kjøkkenbenker som har ganske så skarpe kanter...

Anonymous poster hash: a87ea...148

Er det faktisk det ja?

Har jeg aldri sett før, isåfall fjerner folk flis o.l som stikker ut. Vi får ikke våre runde småhull fra noe annet enn sentrifugering med skarpe gjenstander ihvertfall.

Vi har dessuten hull alle andre steder på klærne enn ved magen, og jeg står heller ikke inni et laken og lager mat.

Fortsetter under...

Småhullene i våre klær og sengklær osv. har rene kutt, ergo de er forårsaket av skarpe gjenstander og ikke slitasje mot ei bordplate. De oppstår når mannen har vaska klær. Han blander plagg med skarpe gliselåser sammen med overdeler, undertøy osv. Når sentrifugeringen starter hekter klærne seg fast i glidelåstennene, eller i bh-hempene, og det oppstår hull. Kjipt!

Nå er det faktisk en del kjøkkenbenker som har ganske så skarpe kanter...

Er det faktisk det ja?

Har jeg aldri sett før, isåfall fjerner folk flis o.l som stikker ut. Vi får ikke våre runde småhull fra noe annet enn sentrifugering med skarpe gjenstander ihvertfall.

Ja, det er det faktisk. Når man 'skraper' magen med genseren (i tynn bomull) som er dratt ned over bukselinningen eller beltespennen, slik at spennen/knappen el.l. skrapet mot den skarpe (altså ikke avrundede) kanten på benken eller bordet, så blir det et skarpt avgrenset hull. Faktisk. Jeg har opplevd det selv, altså hvor jeg har opplevd at det har skjedd og det garantert ikke er noe annet som kan ha forårsaket det.

Det kan være pelsbiller. De legger egg som blir til larver som spiser på klær, da får man små hull.

Anonymous poster hash: 635ff...7c3

Og møll, pelsbiller og slikt lager kun hull på eksakt samme sted på bare topper?

Bare for å forklare hvorfor jeg er skeptisk til den ideen. Hadde det vært tilfeldige hull på forskjellige steder kunne jeg gått med på det.

• 9 måneder senere...

Dette har vært diskutert her tidligere, uten at vi ble helt kloke den gangen, heller...

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144079693-småhull-i-topper-og-singleter-hvorfor/

Anonymous poster hash: 683f7...f09

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...