mor1987 Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Vi har fått beskjed om arbeidsantrekk på jobben, og jeg har ingen bukser som passer til den nye kleskoden. Jeg lurte på om det er noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det i Oslo/Drammen området? Finner bare gamle innlegg fra 2008/2009.
Lessismore Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 På hm på liertoppen har de en brukbar gravidavdeling. Syns kanskje ting er litt smått, særlig buksene, men roter man litt rundt finner man som regel noe.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 hva er kleskoden da? Gravidbukser fra H&M er ganske greie og fine, samme med sånne treggings (eller hva det heter, ser ut som vanlige bukser med strikk i livet) fra vero moda Anonymous poster hash: 616b3...6fe
plipp Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 I Oslo (på Majorstua) er det en butikk som heter Svangerskapet. Det er den eneste spesialbutikken jeg vet om. Ellers har H&M greit utvalg - de er så vidt jeg vet den eneste av de vanlige kjedene som har egen mammaavdeling.
MissAlma Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 Alle bukser på H&M er for korte for meg som har litt lange bein Jeg bestilte to bukser fra mamalicious, men de var også litt for korte Så jeg må nok ut og finne spesialbutikker, der jeg faktisk kan prøve de... I Bergen tror jeg det er en butikk som heter "mor og meg"
Gjest flykræsj Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 Vi har fått beskjed om arbeidsantrekk på jobben, og jeg har ingen bukser som passer til den nye kleskoden. Jeg lurte på om det er noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det i Oslo/Drammen området? Finner bare gamle innlegg fra 2008/2009. Hva er kleskoden?? Litt pent hverdags a'la mørk bukse og skjorte eller? Jeg bestilte endel fine mammaklær på www.happymum.no. Fine klær i mellomprisklasse. KJøpte en enkel kjole som kan styles opp og ned. mørke bukser og skjorte. Ellers har jeg kjøpt noen basistopper på HM og kombinert med halvfine cardiganjakker. Endel av plaggene kan greit brukes etterpå også. Orket bare ikke å gå gjennom hele svangerskapet i tights/ tunika - et antrekk jeg nødig går rundt i andre steder enn hjemme. Jeg har også en jobb hvor jeg bør kle meg litt pent, men ikke veldig strengt da. Hovedgrunnen til at jeg denne gangen investerte i litt flott klær, var rett og slett for å føle meg litt fiks. Synes det har mye å si for eget vælvære
plipp Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Alle bukser på H&M er for korte for meg som har litt lange bein Jeg bestilte to bukser fra mamalicious, men de var også litt for korte Så jeg må nok ut og finne spesialbutikker, der jeg faktisk kan prøve de... I Bergen tror jeg det er en butikk som heter "mor og meg" Av nysgjerrighet - hvor lange bein har du? Mamalicious har jo livvidde-benlengde-størrelser (eller ihvertfall er det det på den buksa jeg har på meg nå), så da trodde jeg ikke det skulle være vanskelig å finne riktig størrelse. Men nå er jeg kort selv, da - så jeg har aldri egentlig hatt noe forhold til de lengste buksestørrelsene...
una1 Skrevet 11. september 2013 #9 Skrevet 11. september 2013 Alle bukser på H&M er for korte for meg som har litt lange bein Jeg bestilte to bukser fra mamalicious, men de var også litt for korte Så jeg må nok ut og finne spesialbutikker, der jeg faktisk kan prøve de... I Bergen tror jeg det er en butikk som heter "mor og meg" Ja, Mor og meg i Bergen er super på gravidbukser! Er 181 høy og bruker str S i buksene der! Super service om du er i butikken. Har også nettbutikk.
MissAlma Skrevet 11. september 2013 #10 Skrevet 11. september 2013 Alle bukser på H&M er for korte for meg som har litt lange bein Jeg bestilte to bukser fra mamalicious, men de var også litt for korte Så jeg må nok ut og finne spesialbutikker, der jeg faktisk kan prøve de... I Bergen tror jeg det er en butikk som heter "mor og meg" Ja, Mor og meg i Bergen er super på gravidbukser! Er 181 høy og bruker str S i buksene der! Super service om du er i butikken. Har også nettbutikk. ÅÅÅ Perfekt! Tusen takk, da stikker jeg innom der imorgen Endelig!!
MissAlma Skrevet 13. september 2013 #11 Skrevet 13. september 2013 Ja da kan jeg bekrefte at "Mor og meg" er en fantastisk butikk! SÅÅÅ mye fint da Ikke fullt s fint for lommeboken min, jeg gikk ut derfra 3000 kr fattigere Men nå sitter jeg her med en av mine nye smekre behaglige bukser som både er lang nok til meg, og ser skikkelig bra ut
MissAlma Skrevet 13. september 2013 #13 Skrevet 13. september 2013 Den ligger i Kong Oscars gate Var lett å finne den!
Regina_George Skrevet 13. september 2013 #15 Skrevet 13. september 2013 HM har lite utvalg av fine klær syntes jeg. Det funker å kjøpe jeans og t-shirts der, men man finner ingen fine kjoler eller trendplagg. På asos.com har de veldig mye bra! Gå på Maternity, og hvis du kjøper for under 200kr slipper man toll og mva. Jeg pleier å bestille et plagg om gangen så jeg holder meg under grensa.
Lykkeligmamma84 Skrevet 13. september 2013 #16 Skrevet 13. september 2013 Hei Miss Alma! Jeg er også høy, 182, og er xs/s men sikkert mer s nå. Hvilke bukser fant du som var lange nok på den butikken? For jeg bor ikke i Bergen så tenkte å prøve meg på nettbutikken hvis jeg finner den:)
MissAlma Skrevet 13. september 2013 #17 Skrevet 13. september 2013 Hei Miss Alma! Jeg er også høy, 182, og er xs/s men sikkert mer s nå. Hvilke bukser fant du som var lange nok på den butikken? For jeg bor ikke i Bergen så tenkte å prøve meg på nettbutikken hvis jeg finner den:) Hei De har nettbutikk: http://morogmeg.no/ Men ser at de kanskje ikke har alt utvalget på nettsiden. Jeg bruker vel ca M i bukser, eller 29 Jeg er veldg glad i "slim-bukser" som er veldig smale nede ved ankelen, og da tror jeg de fleste buksene passet, for de er det ikke så nøye med om de er littegranne korte. Jeg ser hvertfall noen av buksene på nettsiden tror jeg (i tillegg til noen jeg ikke finner på siden...: http://morogmeg.no/index.php/mammaklaer/bukser/love2wait-sophia-zip-pockets.html http://morogmeg.no/index.php/mammaklaer/bukser/love2wait-superskinny-navy.html Egentlig var de fleste lang nok til meg. Det er mulig de er litt kortere i small? Du kanjo evt ringe dem og høre. Måle beina fra skrittet og ned, så svarer de nok på om det vil passe
verve Skrevet 14. september 2013 #18 Skrevet 14. september 2013 Vi har fått beskjed om arbeidsantrekk på jobben, og jeg har ingen bukser som passer til den nye kleskoden. Jeg lurte på om det er noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det i Oslo/Drammen området? Finner bare gamle innlegg fra 2008/2009. Hei Jeg vil bare fortelle at jeg kjøpte meg mammabuksa til stormberg i dag- den er absolutt et bra kjøp! Litt dyr, 800kr, men verdt det!
Mars17 Skrevet 14. september 2013 #19 Skrevet 14. september 2013 Noen som har vært på den mamma butikken som ligger litt "ovenfor" berstadhuset?
Lizzy_77 Skrevet 26. september 2013 #20 Skrevet 26. september 2013 Vi har fått beskjed om arbeidsantrekk på jobben, og jeg har ingen bukser som passer til den nye kleskoden. Jeg lurte på om det er noen som vet hvor jeg kan få kjøpt det i Oslo/Drammen området? Finner bare gamle innlegg fra 2008/2009. Hva er kleskoden?? Litt pent hverdags a'la mørk bukse og skjorte eller? Jeg bestilte endel fine mammaklær på www.happymum.no. Fine klær i mellomprisklasse. KJøpte en enkel kjole som kan styles opp og ned. mørke bukser og skjorte. Ellers har jeg kjøpt noen basistopper på HM og kombinert med halvfine cardiganjakker. Endel av plaggene kan greit brukes etterpå også. Orket bare ikke å gå gjennom hele svangerskapet i tights/ tunika - et antrekk jeg nødig går rundt i andre steder enn hjemme. Jeg har også en jobb hvor jeg bør kle meg litt pent, men ikke veldig strengt da. Hovedgrunnen til at jeg denne gangen investerte i litt flott klær, var rett og slett for å føle meg litt fiks. Synes det har mye å si for eget vælvære Enig med at www.happymum.no har mange SUPRE klær!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå