Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ringo79: Hvor lenge har du holdt på med prøverør? Har du forsøkt akupunktur, babyklister osv?

Hos oss trodde vi det kun var mannen som var problemet (han testet seg for noen år siden da han var i ett tidligere forhold). Men han er blitt bedre, men jeg har litt utfordringer med å få det til å feste seg. Er på andre forsøk nå, og prøver prednisolon, men det ser negativt ut. Masse symptomer, men hittil negative hjemmetester.

Får vite endlig svar på fredag :mellow:

Annonse

Jg har hatt to uthentinger. De henter ut mange egg, og nesten alle befruktes. Men det vil bare ikke feste seg. Har vel totalt hatt to ferske innsettinger og 5 frys. Kjemisk gravid på første fryseforsøket. Sperrer til min samboer er veldig bra. Frustrerende er det virkelig!!! Jeg mistet fullstendig motivasjonen etter siste frys. Men nå har jeg tatt mot til meg og meldt meg opp til ny uthenting i november.

Har ikke prøvd babyklister. Det eneste jeg har prøvd er akupunktur. Både sånn rett før og etter innsett, men også i forkant av forsøk....over litt tid. Ellers prøver man jo å følge de mange råd som er der ute.... Håper det lykkes for deg!!!!!!

Klem

Snartmamma, det var trist å høre :-(

Det er veldig vanlig ifbm IVF/ICSI at alt går helt fint frem til innsetting, dvs at egget "bare" ikke vil feste seg. Det er den delen av prosessen vitenskapen kan minst om - det handler naturligvis om de begrensingene den delen innebærer når det gjelder forskning. Det handler mye om å prøve seg frem og håpe det beste...

Ved alle mine innsettinger (13 stk) har jeg fått inn et flott embryo og hatt fine forhold i livmor, men 8 av disse forsøkene feilet, og jeg er nå gravid for 5. gang men har også abortert en god del ganger. Jeg måtte også ha 5 innsettinger før jeg ble gravid første gang - utrolig nok har det blitt lettere etterhvert som jeg ble eldre, det har sikkert også noe med at man vet mer om hvordan kroppen responderer etter noen forsøk.

Vi får trøste oss med at vi i alle fall har denne muligheten. For 30 år + siden var det ikke aktuelt...

Lykke til, alle sammen!

Annonse

Samme de sa til oss! Vi valgte etter mange mislykkede forsøk å prøve hos Hausken. Jeg kan ikke rose han nok!!!! En halvtimes samtale, og han hadde diagnosen klar! Nå sitter vi her med tvillinger på ni mnd :) :) Hausken er MAGISK!!!

Anonymous poster hash: 86b35...62a

Fikk dere en annen diagnose på hausken? Ble litt nysgjerrig på hvilket løp dere fikk der:)

Ja, der kunne d e fortelle at jeg hadde en form for PCOS uten mange av de typiske tegnene ( men likevel nok til den kategorien)

De har også en maskin (husker ikke hva den heter nå) som tar bilder av de befruktede eggene ofte. Da kan de studere eggene uten å 'forstyrre' de med å ta de ut, og de kan se nøyaktig klokkeslett når eggene delte seg. Dette er visst veldig viktig at skjer på rett tidspunkt. Hos oss var dette også et problem. Altså; eggene kan være fine på innsettingstidspunktet, men hvis delingen har skjedd på feil tid, er d ingen vits.....

Jeg gikk på Metformin noen mnd(?) og p-piller et par mnd for å luke ut dårlige egg. Resten var egentlig som før, med Synarela og Gonal- F. Brukte også babyklister ved innsett!

Kan virkelig anbefale Hausken, de som jobber der er helt fantastiske. Vi følte endelig vi ikke bare var en av mange hvis du forstår..

Anonymous poster hash: 86b35...62a

Jg har hatt to uthentinger. De henter ut mange egg, og nesten alle befruktes. Men det vil bare ikke feste seg. Har vel totalt hatt to ferske innsettinger og 5 frys. Kjemisk gravid på første fryseforsøket. Sperrer til min samboer er veldig bra. Frustrerende er det virkelig!!! Jeg mistet fullstendig motivasjonen etter siste frys. Men nå har jeg tatt mot til meg og meldt meg opp til ny uthenting i november.

Har ikke prøvd babyklister. Det eneste jeg har prøvd er akupunktur. Både sånn rett før og etter innsett, men også i forkant av forsøk....over litt tid. Ellers prøver man jo å følge de mange råd som er der ute.... Håper det lykkes for deg!!!!!!

Klem

Hva er babyklister?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...