skjotta Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 skal til legen med lillemann i morgen, men ville bare høre her om noen har erfaringer... lillemann er 3 mnd. pappan har atopisk eksem (ganske plaget, har alltid noe utslett) og svigerfar har psoriasis med store utslett over hele kroppen. den siste uken har jeg lagt merke til at lillemann har fått noen tørre flekker under haka, på halsen og under ørene men har "bortforklart" det med at han sikler litt og har ett par gode dobbelthaker men nå er hele den venstre armen tørr med ett litt forhøyet, rødt utslett (store røde områder, ikke prikker) jeg smører med locobase og har litt matolje i badevannet/mesoft kompresser. bruker ikke såpe eller parfymerte produkter, men ingenting hjelper... håper for hans skyld at det ikke er psoriasis, da jeg ser hvor plaget svigerfar er av dette.....
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Vet ikke svaret, men min mor har det og det har jeg også... Bare at hennes "forsvant" for mange år siden, mens jeg har det fortsatt og holder det i sjakk med Elocon. Anonymous poster hash: 59d16...4f5
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Jeg har atopisk eksem og to av mine fire barn har arvet det. De to siste har ikke eksem, men har likevel arvet min sensitive hud og blir lett rødflammet, irritert, klør o.l. Ingen av dem tåler ull. Anonymous poster hash: 2655a...d2f
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Minn man har psorasis, og begge guttene våre har atopisk eksem. Mener jeg har hørt fra barneleger at psorasis ikke kommer så tidlig. ( hvis jeg ikke har misforstått). Minn mann fikk det da han var 14-15 år. Anonymous poster hash: 78a87...4c2
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Min lille har fått atopisk eksem (17mnd) og det begynte på haka som våtutslett etter all siklingen men ble bare værre og værre etter hvert og så kom det tørre røde flekker rundt på kroppen også, men dette regulerer vi med mat, om det atopisk eksem så finner du fort ut hva slags mat som barnet reagerer på (det trenger ikke være allergi men det kan trigge eksemen), jeg begynte med midison (kortisonkrem du får kjøpt reseptfritt på apoteket og smurte på flekkene i tynne lag og så smører jeg tykt lag etter 10 min med locobase repair krem etterpå, det gjør jeg i 3 dager før jeg legger bort mildosonkremen (huden kan bli vant med kremen så den ikke fungerer like effektivt ved langvarig bruk) men jeg ville uansett tatt en tur til legen med barnet så får du sikkert Locoid på resept som og er en kortisonkrem men mer effektiv enn mildison. Bruker og aloevera propoliskrem på kroppen (ikke på eksem med sår) og huden har blitt helt fantastisk fin og ikke noe utslett (bortsett fra på haka der siklingen ikke lar huden hvile) Her er det psoriasis på begge sider av familien, men det går heldigvis bare på hankjønn av en aller anna grunn, vi har i hvertfall fått bekreftet at vår jente ikke har psoriasis (enda. De fleste barn vokser av seg atopisk eksem innen fylte 2 år, så det er jo lov å håpe Anonymous poster hash: 7cfed...577
skjotta Skrevet 10. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 10. september 2013 Minn man har psorasis, og begge guttene våre har atopisk eksem. Mener jeg har hørt fra barneleger at psorasis ikke kommer så tidlig. ( hvis jeg ikke har misforstått). Minn mann fikk det da han var 14-15 år. Anonymous poster hash: 78a87...4c2 vanligvis kommer det ikke før i puberteten, men som med så mye annet KAN det kommer allerede på spedbarnstadiet... (jepp... her googles det...)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Minn man har psorasis, og begge guttene våre har atopisk eksem. Mener jeg har hørt fra barneleger at psorasis ikke kommer så tidlig. ( hvis jeg ikke har misforstått). Minn mann fikk det da han var 14-15 år.Anonymous poster hash: 78a87...4c2 vanligvis kommer det ikke før i puberteten, men som med så mye annet KAN det kommer allerede på spedbarnstadiet... (jepp... her googles det...) Hehe Fint du fant ut av det! Da var jeg ikke helt på bærtur. Anonymous poster hash: 78a87...4c2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå