Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #26 Skrevet 10. september 2013 Her bor vi 1 voksen og 4 barn på 82 kvadrat. 3 soverom. Det høres sikkert ille ut, men det er utrolig hva man får til bare man er strategisk Tenåringen har eget rom som er mellomstort, gutta på 5 og 7 deler det store rommet (familiekøye) og har garderobeskap på hele den ene veggen. Men de har god plass på gulvet og masse hylleplass. 3 åringen har senga inne hos meg på det knøttlille rommet og en lekekrok i den ene enden av stua, bak sofaen. Men henne leker alltid i nærheten av meg uansett, så det er veldig praktisk med denne lille kroken. Store garderobeskap i gangene. Åpen løsning mellom kjøkken og stue gjør at vi kan ha stort spisebord. Sofa 3+2 pluss puff og enda er det åpent og luftig. Så selv om vi plassmessig lever trangt så går vi aldri oppå hverandre Anonymous poster hash: 32b64...416
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #27 Skrevet 10. september 2013 Vi flyttet nettop fra 55 kvm, er to voksene og 1 barn. leier nå hus på ca 150kvm over 1.5 etg. Overgangen er litt overveldende og føler vi har altfor god plass, Vi har 5 soverom, to store og 3 litt mindre, 2 bad, stor stue med høyt under taket, stort kjøkken, vaskerom og stor bod i under etg. Det er helt utrolig hvor stor forskjellen egentlig er og savner egentlig den gamle leiligheten, den var koselig, lun og med god planløsning, men det beste var å flytte så småttet har leke område ute og eget rom.Men hadde den gamle leil. hatt uteareal og ett ekstra rom kunne jeg fint blitt gammel der altså Anonymous poster hash: 8cb34...10b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #28 Skrevet 10. september 2013 Vi har har flyttet nå, men inntil nylig bodde vi 2 voksne og 3 barn (2,4 og 9) i en 74 kvm leilighet med 2 soverom. Trangt, men koselig De to yngste delte rom og eldste hadde eget rom. Romdelingen var dårlig. Stuen var nesten hele leiligheten.. Men på den måten fikk vi trikset til et lite "soverom" til oss voksne i stuen. Anonymous poster hash: 72787...1d4
Husbygger Skrevet 10. september 2013 #29 Skrevet 10. september 2013 Mens vi bygde hus så bodde vi først 1,5 år på 65 kvm, 2 soverom null lagringsplass. Så bodde vi ca 4 mnd i vår egen utleie leilighet på 75 kvm, 2 soverom. Da brukte vi huset som lagringsplass. Vi er tre barn og to voksne, kan ikke beskrive hvor glade vi var når vi endelig kunne flytte inn i huset og vi fikk 225 kvm å boltre oss på ;-)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #30 Skrevet 10. september 2013 Her bor vi 1 voksen og 4 barn på 82 kvadrat. 3 soverom. Det høres sikkert ille ut, men det er utrolig hva man får til bare man er strategisk Tenåringen har eget rom som er mellomstort, gutta på 5 og 7 deler det store rommet (familiekøye) og har garderobeskap på hele den ene veggen. Men de har god plass på gulvet og masse hylleplass. 3 åringen har senga inne hos meg på det knøttlille rommet og en lekekrok i den ene enden av stua, bak sofaen. Men henne leker alltid i nærheten av meg uansett, så det er veldig praktisk med denne lille kroken. Store garderobeskap i gangene. Åpen løsning mellom kjøkken og stue gjør at vi kan ha stort spisebord. Sofa 3+2 pluss puff og enda er det åpent og luftig. Så selv om vi plassmessig lever trangt så går vi aldri oppå hverandre Anonymous poster hash: 32b64...416 Nei, det høres ikke trangt ut i det hele tatt, faktisk. For meg høres det ut som om dere har grei plass. Anonymous poster hash: 6ded6...c5b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #31 Skrevet 10. september 2013 Ok, noen av dere har det jo ikke så ille! Grunnen til at jeg spør er at vi må flytte! Fort! Jeg er student, så økonomien er ikke den beste. Har fått tilbud om en leilighet på 65kvm med 2 soverom. Det er det absolutt billigeste vi finner! Alt annet kommer på langt over 10000, og det går ikke! Er det galskap å bo der? Åja .. Vi har 3 barn...:/ 3,5 og 8 år... Ser for meg at de deler rom. Samboer nekter å ha noen inne på vært rom, så da må det bli sånn. Det er en trapp med fint lekehjørne under, så tenker de har et rom der de sover, spiller av, spiller/ser tv, har kompiser på besøk ol, og alle lekene er under trappa. Ellers bruker vi jo ikke så stor plass! Om ettermiddagene er ungene ute, eller de gjør lekser på kjøkkenbordet, eller vi sitter sammen i sofaen og ser tv, spiller spill ol. Samboeren min ser bare problem men jeg ser løsninger på alt (sånn er det uansett hva vi skal) De er aldri på rommene sine og leker! Har de besøk er de ute! Hva tror dere? Galskap? Andre som bor SÅ trangt? Ser ikke hva annet vi skal gjøre. Har sagt til samboeren min at han må vinne i Lotto for å få et så stort hus han vil ha! Og dette er bare for en periode! Anonymous poster hash: 0c551...090 For det første synes jeg mange som skriver her, har god plass og bor langt i fra trangt til tross for at de sier det. Jeg mener det er ikke bare kvm.som er avgjørende når man skal leie et sted, viktig at det er god planløsning. De 2 minste barna kan dele 1 rom, eldste kan ha eget og dere kan ha et soverom. Det burde gå for en periode helt greit:) Anonymous poster hash: 6ded6...c5b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #32 Skrevet 10. september 2013 Her bor vi 1 voksen og 4 barn på 82 kvadrat. 3 soverom. Det høres sikkert ille ut, men det er utrolig hva man får til bare man er strategisk Tenåringen har eget rom som er mellomstort, gutta på 5 og 7 deler det store rommet (familiekøye) og har garderobeskap på hele den ene veggen. Men de har god plass på gulvet og masse hylleplass. 3 åringen har senga inne hos meg på det knøttlille rommet og en lekekrok i den ene enden av stua, bak sofaen. Men henne leker alltid i nærheten av meg uansett, så det er veldig praktisk med denne lille kroken. Store garderobeskap i gangene. Åpen løsning mellom kjøkken og stue gjør at vi kan ha stort spisebord. Sofa 3+2 pluss puff og enda er det åpent og luftig. Så selv om vi plassmessig lever trangt så går vi aldri oppå hverandre Anonymous poster hash: 32b64...416 Nei, det høres ikke trangt ut i det hele tatt, faktisk. For meg høres det ut som om dere har grei plass. Anonymous poster hash: 6ded6...c5b Ja, får ofte kommentarer på det når det kommer folk hit for første gang. De er overrasket over hvordan jeg har klart å utnytte plassen Er veldig stolt av den lille kåken min, og er glad for at ungene (ennå) ikke klager.. Anonymous poster hash: 32b64...416
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #33 Skrevet 10. september 2013 Jeg synes det er stor forskjell på hvor i landet man bor. I større byer der det er mer befolkning samt dyrere boligpriser som f.eks. i Oslo, bor mange småbarnsfamilier ganske trangt. Så fort man kommer utenfor, til mindre populære steder, får man mye mer for pengene og folk har veldig god plass. Anonymous poster hash: 6ded6...c5b 60 kvm er vel det samme om man bor på landet eller i byen, i Oslo eller Valle? Anonymous poster hash: 49563...7c6
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #34 Skrevet 10. september 2013 2 voksne og snart 2 barn. 3 soverom, 140 kvm Anonymous poster hash: c0359...7f4 Hahahahah! Kaller du det trangt? ???? Anonymous poster hash: dbfd0...40a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #35 Skrevet 11. september 2013 Dere har ganske stor plass syns nå jeg. vi er to voksne og en liten baby som bor på 25 kvd. To soverom, bittelite bad og lite kjøkken. Ingen stue. Ene soverommet blir brukt til soverom til oss, mens det andre er omgjort til midlertidig stue. Anonymous poster hash: c8672...9d9
Hobbiten Skrevet 11. september 2013 #36 Skrevet 11. september 2013 2 voksne og snart 2 barn. 3 soverom, 140 kvm Anonymous poster hash: c0359...7f4 Du mener vel ikke at dette er å bo trangt.....?
Mandala Skrevet 11. september 2013 #37 Skrevet 11. september 2013 Vi har bodd to voksne og to barn på 60kvm uten at jeg følte det var for trangt. Nå er vi en voksen og to barn på 86 kvm. To soverom, så jeg sover i stua. Eldste barnet er ti år. Jeg syns det går kjempefint, mye avhengig av at jeg feks har satt tven på rommet til eldste. Da slipper jeg den tv- lyden på fellesområdet. Jeg tror det går kjempefint med to voksne og tre barn på 65 kvm for en periode mens du tar ferdig skole mye har med innstilling å gjøre tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #38 Skrevet 11. september 2013 To voksne og to barn på 74 kvadrat, 2soverom. Har kjøpt oss hus på 190 kvadrat med 1,6 måls tomt! Som jeg gleder meg Anonymous poster hash: 6ff6c...bf0
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #39 Skrevet 11. september 2013 Ok, noen av dere har det jo ikke så ille! Grunnen til at jeg spør er at vi må flytte! Fort! Jeg er student, så økonomien er ikke den beste. Har fått tilbud om en leilighet på 65kvm med 2 soverom. Det er det absolutt billigeste vi finner! Alt annet kommer på langt over 10000, og det går ikke! Er det galskap å bo der? Åja .. Vi har 3 barn...:/ 3,5 og 8 år... Ser for meg at de deler rom. Samboer nekter å ha noen inne på vært rom, så da må det bli sånn. Det er en trapp med fint lekehjørne under, så tenker de har et rom der de sover, spiller av, spiller/ser tv, har kompiser på besøk ol, og alle lekene er under trappa. Ellers bruker vi jo ikke så stor plass! Om ettermiddagene er ungene ute, eller de gjør lekser på kjøkkenbordet, eller vi sitter sammen i sofaen og ser tv, spiller spill ol. Samboeren min ser bare problem men jeg ser løsninger på øalt (sånn er det uansett hva vi skal) De er aldri på rommene sine og leker! Har de besøk er de ute! Hva tror dere? Galskap? Andre som bor SÅ trangt? Ser ikke hva annet vi skal gjøre. Har sagt til samboeren min at han må vinne i Lotto for å få et så stort hus han vil ha! Og dette er bare for en periode! Anonymous poster hash: 0c551...090 For det første synes jeg mange som skriver her, har god plass og bor langt i fra trangt til tross for at de sier det.Jeg mener det er ikke bare kvm.som er avgjørende når man skal leie et sted, viktig at det er god planløsning. De 2 minste barna kan dele 1 rom, eldste kan ha eget og dere kan ha et soverom. Det burde gå for en periode helt greit:) Anonymous poster hash: 6ded6...c5b Det var bare 2 soverom;) Anonymous poster hash: 0c551...090
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #40 Skrevet 11. september 2013 Jeg synes det er stor forskjell på hvor i landet man bor. I større byer der det er mer befolkning samt dyrere boligpriser som f.eks. i Oslo, bor mange småbarnsfamilier ganske trangt. Så fort man kommer utenfor, til mindre populære steder, får man mye mer for pengene og folk har veldig god plass.Anonymous poster hash: 6ded6...c5b 60 kvm er vel det samme om man bor på landet eller i byen, i Oslo eller Valle? Anonymous poster hash: 49563...7c6 Jeg mente at folk som bor på landet er vant til å ha bedre plass enn de som bor i byen pga det er mye billigere på landet og man får mer for pengene. Her i Oslo er det litt trangere med plass. Anonymous poster hash: 6ded6...c5b
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #41 Skrevet 11. september 2013 Vi har bodd to voksne og to barn på 60kvm uten at jeg følte det var for trangt. Nå er vi en voksen og to barn på 86 kvm. To soverom, så jeg sover i stua. Eldste barnet er ti år. Jeg syns det går kjempefint, mye avhengig av at jeg feks har satt tven på rommet til eldste. Da slipper jeg den tv- lyden på fellesområdet. Jeg tror det går kjempefint med to voksne og tre barn på 65 kvm for en periode mens du tar ferdig skole mye har med innstilling å gjøre tror jeg. Er enig med at det har med innstilling å gjøre! Samboeren min sier han trenger plass, men han sitter jo som oftest i sofaen nå når vi bor i dette store huset vi bor i nå! Skjønner ikke problemet hans. Ene rommet her blir brukt til klesbretting og oppbevaringsplass, så to av ungene deler rom fra før. Jeg tror det går fint at alle 3 deler og jeg... Og at det blir koselig, men han ødelegger med den konstante negativiteten sin... Anonymous poster hash: 0c551...090
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #42 Skrevet 11. september 2013 Vi har 94 kvadrat med tre soverom, er to voksne og to barn. Synes vi har god plass jeg:) Før bodde vi på 63 kvadrat med to soverom, savnet det ekstra soverommet selv om minsten da sov på vårt rom. Ellers var det romslig og greit. Og så lett å få vasket hehe:) svisj, svisj, så var gulvene sveipet over...! Anonymous poster hash: 681d2...001
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #43 Skrevet 11. september 2013 2 voksne og 2 barn (1 år og 3 år) på 70 kvm. (sentralt på østkanten i Oslo) Begynner å bli litt trangt, men trenger egentlig ikke veldig mye mer plass.. men håper å oppgradere til noe med 3 soverom (har 2 nå) og et slags multifuksjonsrom (som kan fungere som kontor/lekerom/ekstra stue når barna blir større og til og med gjesterom) etterhvert.. Anonymous poster hash: 576d7...206
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #44 Skrevet 11. september 2013 Leste jeg feil eller er det noen som har problemer her? MANGE BARN... Er det virkelig 1-2 stk???? Jmfr de første 10 svarene.... Anonymous poster hash: 7d129...a0a
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #45 Skrevet 11. september 2013 Her bor vi 1 voksen og 4 barn på 82 kvadrat. 3 soverom. Det høres sikkert ille ut, men det er utrolig hva man får til bare man er strategisk Tenåringen har eget rom som er mellomstort, gutta på 5 og 7 deler det store rommet (familiekøye) og har garderobeskap på hele den ene veggen. Men de har god plass på gulvet og masse hylleplass. 3 åringen har senga inne hos meg på det knøttlille rommet og en lekekrok i den ene enden av stua, bak sofaen. Men henne leker alltid i nærheten av meg uansett, så det er veldig praktisk med denne lille kroken. Store garderobeskap i gangene. Åpen løsning mellom kjøkken og stue gjør at vi kan ha stort spisebord. Sofa 3+2 pluss puff og enda er det åpent og luftig. Så selv om vi plassmessig lever trangt så går vi aldri oppå hverandre Anonymous poster hash: 32b64...416 Jeg skulle ønske jeg kunne besøkt deg, og kanskje fått litt tips om gode løsninger. :-) Vi er to voksne og tre barn på 100kvm, føler vi har god plass, men mangler gode løsninger. Vi vurderer barn nr 4 og kanskje en katt/hund etterhvert. (Jeg forstår heller ikke hvorfor de med 1-2 barn skriver her, det er ikke mange barn,..) Anonymous poster hash: 5937d...001
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #46 Skrevet 11. september 2013 To voksne, to barn, hund og katt. 68 kvm og to bittesmå soverom!Må bygge ut eller kjøpe noe annet fort som juling! Går bare i en ann hele tiden, den lille plassen har gått litt for mye utover forholdet til oss alle. Barna har ikke mye rom inne til å leke og herje på, bikkja kom før barna, så vi har ikke hjerte til å gi den bort heller. Men det går såvidt enda, men haster å finne noe større nå gitt. Anonymous poster hash: fdc95...49d
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #47 Skrevet 11. september 2013 Når jeg studerte bodde vi 2 voksne og en baby på ca 40 kvm. Studentleilighet ^^ Det var et greit soverom, og et bittelite soverom. Et knøttbad, resten var kjøkken/stue/gang i åpen løsning. Gikk greit Men selvsagt var det trangt om plassen! Vi måtte bytte ut den herlige (dog urstygge) hjørnesofaen vi hadde arvet fra ei grandtante når baby kom, for den tok for mye plass i stua Var lure når det kom til lagring, møbler som kan brukes til flere formål og utnytte veggplassen! Så det går an å bo trangt, men man må tenke lurt og velge møbler som har flere bruksmuligheter! IKEA har alltid lure løsninger. Å kjøpe skyvedørsgarderobe som går helt opp til taket er et must, så får dere til det, så kjør på! Sofa/puffer/bord med lagring under er gull verdt, samme med senger som kan ha skuffer under og oppbevaring til henge på veggene på barenrommet Bruk lyse farger og pynt med klare, friske farger, så vil du få følelsen av større rom. Lykke til http://www.skeidar.no/produkter/soverom/senger/koyesenger/grimstad-2-familiekoye http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/bedroom/19086/ http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S89896670/ http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/childrens_ikea/18706/ http://www.ikea.com/no/no/catalog/categories/departments/living_room/20926/ http://blogg.bohus.no/2010/08/03/tangt_om_plassen/ Anonymous poster hash: a13f1...3f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå