Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2013/artikkel.php?artid=10151610 Skjønner ikke hvorfor dette er så ille. Anonymous poster hash: 1ef8e...904
SameSara Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Jeg er veldig spent på hva som skjer med tanke på det samiske språket og kulturen. Det har vært ytret at dette er noe man kan bedrive med på fritiden, men da skjønner jeg ikke det helt siden den norske kulturarven, som også innebærer den samiske, er så viktig å ivareta. Jeg håper på det beste, men har en liten frykt for en ny fornorskningsperiode
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Fordi dette er valgflesk!!!!!!!!!!!!!! Artikkelen kunne like godt formulert seg annerledes og påpekt hvordan dette kan være negativt for landet, det handler bl.a. om å sette seg inn i hva som er hovedideologien bak partier og phva personer sier, populistiske utsagn og løfter om noe bra, men ikke hva medaljens bakside er (f.eks. nedbygging av det offentlige, de med penger har råd til de beste tjenestene, les: private.). Anonymous poster hash: adeec...f85
***tullemor*** Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Det vil øke forskjellene i norge og drive oss mot en tilværelse der de med feitest lommebok får tilgang til de beste velferdsgodene. All skattelette og avgiftslette må nødvendigvis finansieres med kutt som rammer oss "vanlige" lønnsmottakere og småbarnsfamilier.. Distriktene blir nedprioritert. Bøndene får mindre subsidier ergo mindre norsk/lokal matvareproduksjon. Kommunesammenslåing. Søndagsåpne butikker. Muligens vin i butikk. Mindre i u-hjelp. Et Frp som får inflytelse på hverdagen og fremtiden vår.. osv
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Hvorfor er det så viktig med den norske matvareproduksjonen, når det meste norske smaker lite eller ingenting. Ja til mer spesialisering for bøndene. Jeg ser heller ikke problemer med å ha vin i butikken. Hvorfor ikke? Og som ansatt i en søndagsåpen butikk. Ja, jeg håper vi får lov til å ha hele butikken åpen, for det er sinnsykt stress å jobbe en plass der alle innbyggerne i byen vil inn å handle samtidig på 100 m2. Anonymous poster hash: 822cc...66b
Gjest Vicky Pollard Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Når begynte norske dyr å smake mindre enn de fra EU, da?? Det beste jeg vet er også Norske jordbær, poteter, gulrøtter osv. Dessuten, har du tenkt på hva som vil skje med kulturlandskapet uten bønder? Alt vil gro igjen, maker blir ikke slått osv osv... Men som de fleste høyrevelgere tenker du vel kanskje kun på hvilke konsekvenser det vil få for deg? Hvorfor er det så viktig med den norske matvareproduksjonen, når det meste norske smaker lite eller ingenting. Ja til mer spesialisering for bøndene. Jeg ser heller ikke problemer med å ha vin i butikken. Hvorfor ikke? Og som ansatt i en søndagsåpen butikk. Ja, jeg håper vi får lov til å ha hele butikken åpen, for det er sinnsykt stress å jobbe en plass der alle innbyggerne i byen vil inn å handle samtidig på 100 m2. Anonymous poster hash: 822cc...66b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Jeg er veldig spent på hva som skjer med tanke på det samiske språket og kulturen. Det har vært ytret at dette er noe man kan bedrive med på fritiden, men da skjønner jeg ikke det helt siden den norske kulturarven, som også innebærer den samiske, er så viktig å ivareta. Jeg håper på det beste, men har en liten frykt for en ny fornorskningsperiode Husk at samene er innflyttere, ja de er ett urfolk men de flyttet inn i Norge om du leser deg opp på emnet. Når det er sagt så ser jeg viktigheten av å ta vare på sin kulturarv og da særlig språk. Mine barn har ikke morsmålundervisning på skolen men får opplæring i det hjemme. Anonymous poster hash: a1612...286
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Jeg er veldig spent på hva som skjer med tanke på det samiske språket og kulturen. Det har vært ytret at dette er noe man kan bedrive med på fritiden, men da skjønner jeg ikke det helt siden den norske kulturarven, som også innebærer den samiske, er så viktig å ivareta. Jeg håper på det beste, men har en liten frykt for en ny fornorskningsperiode Husk at samene er innflyttere, ja de er ett urfolk men de flyttet inn i Norge om du leser deg opp på emnet. Når det er sagt så ser jeg viktigheten av å ta vare på sin kulturarv og da særlig språk. Mine barn har ikke morsmålundervisning på skolen men får opplæring i det hjemme. Anonymous poster hash: a1612...286 Samene er innflyttere? Javel? Og hvem bodde her først, liksom? Anonymous poster hash: c2502...86b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Der finnes alltid mennesker som holder seg til det vante, nettopp fordi det er trygt. Ikke fordi det er sikkert eller best, men man vet hva man har. Jeg stemte borgerlig fordi jeg har erfaring nok til å se at slik Norge har blitt styrt i 8 år kommer til å føre oss rett i grøfta til slutt, selv om det virker godt med brannslukning akkurat nå. Pyser og naive kaller jeg de som fortsatt tror på rødgrønt, selv etter 8 år med helt rar tankegang og politikk de til og med har vist utad. Ikke rart de kun har snakket om hvor "forferdelig det vil bli med blått styre" i valgkampen, for de har ikke noe eget å komme med lenger. De så selv nederlaget lenge før valgkampen..... Om folk hadde visst hvordan de kun har styrt etter brannslukningsmetoden, så hadde de også forstått. Om man er litt utenfor A4, så vet man dette. De strømlinjeformede arbeiderne uten større problemer enn å komme seg opp om morgenen forstår ikke dette, og det er nok mange av dem. Men det ser ut til at de har begynt å våkne til liv, og kommet ut av koma Siden det er blitt blått, mener jeg Anonymous poster hash: 638b4...f18
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Hvorfor er det så viktig med den norske matvareproduksjonen, når det meste norske smaker lite eller ingenting. Ja til mer spesialisering for bøndene. Jeg ser heller ikke problemer med å ha vin i butikken. Hvorfor ikke? Og som ansatt i en søndagsåpen butikk. Ja, jeg håper vi får lov til å ha hele butikken åpen, for det er sinnsykt stress å jobbe en plass der alle innbyggerne i byen vil inn å handle samtidig på 100 m2. Anonymous poster hash: 822cc...66b Mener du for alvor at vi like godt kan legge ned norsk landbruk? Hvor skal vi få maten vår fra, da? Skal vi importere all maten, mener du? Hva skal vi gjøre hvis landene vi importerer mat ifra plutselig stenger igjen krana, da? Anonymous poster hash: c2502...86b
SameSara Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 Jeg er veldig spent på hva som skjer med tanke på det samiske språket og kulturen. Det har vært ytret at dette er noe man kan bedrive med på fritiden, men da skjønner jeg ikke det helt siden den norske kulturarven, som også innebærer den samiske, er så viktig å ivareta. Jeg håper på det beste, men har en liten frykt for en ny fornorskningsperiode Husk at samene er innflyttere, ja de er ett urfolk men de flyttet inn i Norge om du leser deg opp på emnet. Når det er sagt så ser jeg viktigheten av å ta vare på sin kulturarv og da særlig språk. Mine barn har ikke morsmålundervisning på skolen men får opplæring i det hjemme. Anonymous poster hash: a1612...286 Alle som bor i Norge stammer fra noen som flyttet inn hit på et eller annet tidspunkt, om det skulle være noe spørsmål om det. Å be en same om å lese seg opp på det samiske faller litt på stengrunn
Gjest thricane Skrevet 10. september 2013 #12 Skrevet 10. september 2013 Der finnes alltid mennesker som holder seg til det vante, nettopp fordi det er trygt. Ikke fordi det er sikkert eller best, men man vet hva man har. Jeg stemte borgerlig fordi jeg har erfaring nok til å se at slik Norge har blitt styrt i 8 år kommer til å føre oss rett i grøfta til slutt, selv om det virker godt med brannslukning akkurat nå. Pyser og naive kaller jeg de som fortsatt tror på rødgrønt, selv etter 8 år med helt rar tankegang og politikk de til og med har vist utad. Ikke rart de kun har snakket om hvor "forferdelig det vil bli med blått styre" i valgkampen, for de har ikke noe eget å komme med lenger. De så selv nederlaget lenge før valgkampen..... Om folk hadde visst hvordan de kun har styrt etter brannslukningsmetoden, så hadde de også forstått. Om man er litt utenfor A4, så vet man dette. De strømlinjeformede arbeiderne uten større problemer enn å komme seg opp om morgenen forstår ikke dette, og det er nok mange av dem. Men det ser ut til at de har begynt å våkne til liv, og kommet ut av koma Siden det er blitt blått, mener jeg Anonymous poster hash: 638b4...f18 Herregud, jeg er så møkk lei folk som påstår Norge er kjørt i grøfta. Vet du hva kjørt i grøfta er eller? Ta deg en tur til Syria eller Kongo.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #13 Skrevet 10. september 2013 Jeg er veldig spent på hva som skjer med tanke på det samiske språket og kulturen. Det har vært ytret at dette er noe man kan bedrive med på fritiden, men da skjønner jeg ikke det helt siden den norske kulturarven, som også innebærer den samiske, er så viktig å ivareta.Jeg håper på det beste, men har en liten frykt for en ny fornorskningsperiodeHusk at samene er innflyttere, ja de er ett urfolk men de flyttet inn i Norge om du leser deg opp på emnet.Når det er sagt så ser jeg viktigheten av å ta vare på sin kulturarv og da særlig språk.Mine barn har ikke morsmålundervisning på skolen men får opplæring i det hjemme.Anonymous poster hash: a1612...286 Samene er innflyttere? Javel? Og hvem bodde her først, liksom? Anonymous poster hash: c2502...86b Nordmenn, leste dere ikke historie på skolene her i landet? Ja samene som var normade folk i større utstrekning før enn nå var innom men de ble bombastisk senere enn nordmennene. Anonymous poster hash: a1612...286
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #14 Skrevet 10. september 2013 Jeg er veldig spent på hva som skjer med tanke på det samiske språket og kulturen. Det har vært ytret at dette er noe man kan bedrive med på fritiden, men da skjønner jeg ikke det helt siden den norske kulturarven, som også innebærer den samiske, er så viktig å ivareta. Jeg håper på det beste, men har en liten frykt for en ny fornorskningsperiode Husk at samene er innflyttere, ja de er ett urfolk men de flyttet inn i Norge om du leser deg opp på emnet. Når det er sagt så ser jeg viktigheten av å ta vare på sin kulturarv og da særlig språk. Mine barn har ikke morsmålundervisning på skolen men får opplæring i det hjemme.Anonymous poster hash: a1612...286 Alle som bor i Norge stammer fra noen som flyttet inn hit på et eller annet tidspunkt, om det skulle være noe spørsmål om det. Å be en same om å lese seg opp på det samiske faller litt på stengrunn Hvorfor det? Ja det stemmer at den norske urbefolkning var innvandret på ett tidspunkt men de var bosatte før samene. (Jmf bosettingsfunn) Har flere samer både sjø og rein samer i omgangskretsen min om det hjelper deg litt på at jeg ikke sier dette for på noen måte å være slem med deg. Anonymous poster hash: a1612...286
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 Der finnes alltid mennesker som holder seg til det vante, nettopp fordi det er trygt. Ikke fordi det er sikkert eller best, men man vet hva man har. Jeg stemte borgerlig fordi jeg har erfaring nok til å se at slik Norge har blitt styrt i 8 år kommer til å føre oss rett i grøfta til slutt, selv om det virker godt med brannslukning akkurat nå. Pyser og naive kaller jeg de som fortsatt tror på rødgrønt, selv etter 8 år med helt rar tankegang og politikk de til og med har vist utad. Ikke rart de kun har snakket om hvor "forferdelig det vil bli med blått styre" i valgkampen, for de har ikke noe eget å komme med lenger. De så selv nederlaget lenge før valgkampen..... Om folk hadde visst hvordan de kun har styrt etter brannslukningsmetoden, så hadde de også forstått. Om man er litt utenfor A4, så vet man dette. De strømlinjeformede arbeiderne uten større problemer enn å komme seg opp om morgenen forstår ikke dette, og det er nok mange av dem. Men det ser ut til at de har begynt å våkne til liv, og kommet ut av koma Siden det er blitt blått, mener jeg Anonymous poster hash: 638b4...f18 Herregud, jeg er så møkk lei folk som påstår Norge er kjørt i grøfta. Vet du hva kjørt i grøfta er eller? Ta deg en tur til Syria eller Kongo. Hvorfor reise så langt? Ta en tur til Hellas, men pass på å ikke bli tatt for å være tysker siden enkelt grupperinger er voldelige mot sine redningsmenn Anonymous poster hash: a1612...286
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #16 Skrevet 10. september 2013 Jeg er veldig spent på hva som skjer med tanke på det samiske språket og kulturen. Det har vært ytret at dette er noe man kan bedrive med på fritiden, men da skjønner jeg ikke det helt siden den norske kulturarven, som også innebærer den samiske, er så viktig å ivareta.Jeg håper på det beste, men har en liten frykt for en ny fornorskningsperiodeHusk at samene er innflyttere, ja de er ett urfolk men de flyttet inn i Norge om du leser deg opp på emnet.Når det er sagt så ser jeg viktigheten av å ta vare på sin kulturarv og da særlig språk.Mine barn har ikke morsmålundervisning på skolen men får opplæring i det hjemme.Anonymous poster hash: a1612...286 Samene er innflyttere? Javel? Og hvem bodde her først, liksom? Anonymous poster hash: c2502...86b Nordmenn, leste dere ikke historie på skolene her i landet? Ja samene som var normade folk i større utstrekning før enn nå var innom men de ble bombastisk senere enn nordmennene. Anonymous poster hash: a1612...286 Unnskyld at jeg spør, men hva er det du forsøker å si? Skriv det på nytt, med andre ord, vær så snill! Anonymous poster hash: c2502...86b
Gjest thricane Skrevet 10. september 2013 #17 Skrevet 10. september 2013 Der finnes alltid mennesker som holder seg til det vante, nettopp fordi det er trygt. Ikke fordi det er sikkert eller best, men man vet hva man har. Jeg stemte borgerlig fordi jeg har erfaring nok til å se at slik Norge har blitt styrt i 8 år kommer til å føre oss rett i grøfta til slutt, selv om det virker godt med brannslukning akkurat nå. Pyser og naive kaller jeg de som fortsatt tror på rødgrønt, selv etter 8 år med helt rar tankegang og politikk de til og med har vist utad. Ikke rart de kun har snakket om hvor "forferdelig det vil bli med blått styre" i valgkampen, for de har ikke noe eget å komme med lenger. De så selv nederlaget lenge før valgkampen..... Om folk hadde visst hvordan de kun har styrt etter brannslukningsmetoden, så hadde de også forstått. Om man er litt utenfor A4, så vet man dette. De strømlinjeformede arbeiderne uten større problemer enn å komme seg opp om morgenen forstår ikke dette, og det er nok mange av dem. Men det ser ut til at de har begynt å våkne til liv, og kommet ut av koma Siden det er blitt blått, mener jeg Anonymous poster hash: 638b4...f18 Herregud, jeg er så møkk lei folk som påstår Norge er kjørt i grøfta. Vet du hva kjørt i grøfta er eller? Ta deg en tur til Syria eller Kongo.Hvorfor reise så langt? Ta en tur til Hellas, men pass på å ikke bli tatt for å være tysker siden enkelt grupperinger er voldelige mot sine redningsmenn Anonymous poster hash: a1612...286 Sant det, Hellas er i grunnen et godt eksempel.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #18 Skrevet 10. september 2013 Det den rødgrønne regjeringen har jobbet for i løpet av de siste åtte årene, er å få oss alle sammen til å følge EN vei, til å ville det samme, mene det samme, og til å gjøre det samme. Kommunisme heter det. Arbeidslinja kaller de det. Moralen står sterkt og de som faller utenfor blir sett på som svake og late. Se bare på hvordan mødre blir behandlet når de ønsker å følge morsinnstinktet sitt.. De blir fortalt at barnehagene gjør jobben bedre, (det blir vist til forskning som hverken kan bekrefte det ene eller andre, bestilt av staten) og at vi alle har et ansvar for samfunnet, slik at hjulene kan gå rundt. Familiene har blitt fratatt kontantstøtten og muligheten den gav familien, og diskrimineres ved å ikke bli økonomisk belønnet for den jobben de gjør. Fordi regjeringen ønsker å rasjonalisere barneomsorgen. Det er mest kostnadseffektivt å ha barn i barnehage, slik at viballe kan betale skatt! Hvem snakker om profitt? De rødgrønne har også hatt en regjering fundamentert på personer uten hverken utdannelse eller arbeidserfaring innenfor fagfeltene og områdene de har sittet som ministere for. De ser ikke verdien av at en mor tar seg av sitt eget barn. Fordi det ikke er effektivt nok.. De så aldri verdien av forebyggende arbeid i form av å sikre god mental helse for vår fremtid: barna våre! Det sier så mye! Den rødgrønne regjeringen feller familiene for staten. Individet er underdaning gruppen. Og det er Farlig!!! Anonymous poster hash: 6ce8b...06f
Catlady Skrevet 10. september 2013 #19 Skrevet 10. september 2013 Det vil øke forskjellene i norge og drive oss mot en tilværelse der de med feitest lommebok får tilgang til de beste velferdsgodene. All skattelette og avgiftslette må nødvendigvis finansieres med kutt som rammer oss "vanlige" lønnsmottakere og småbarnsfamilier.. Distriktene blir nedprioritert. Bøndene får mindre subsidier ergo mindre norsk/lokal matvareproduksjon. Kommunesammenslåing. Søndagsåpne butikker. Muligens vin i butikk. Mindre i u-hjelp. Et Frp som får inflytelse på hverdagen og fremtiden vår.. osv Hva er galt ed søndagsåpne butikker ?? Eller for den sags skyld vin i butikkene ?
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #20 Skrevet 10. september 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2013/artikkel.php?artid=10151610 Skjønner ikke hvorfor dette er så ille. Anonymous poster hash: 1ef8e...904 Ikke ille? At du må være enda rikere for å betale toppskatt? Mindre formueskatt = mindre skatt på de rike. Mer bruk av oljepenger... Hva med miljøet, oljen varer ikke evig, tenk på våre etterkommere! Kortere foreldrepermisjon!! Og kan bli dyrere barnehager! Slå sammen kommuner, ergo mer tungrodd for små steder. Enklere å bygge i strandsonen.. Osv Anonymous poster hash: 1d626...b64
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #21 Skrevet 10. september 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2013/artikkel.php?artid=10151610 Skjønner ikke hvorfor dette er så ille. Anonymous poster hash: 1ef8e...904 Ikke ille? At du må være enda rikere for å betale toppskatt? Mindre formueskatt = mindre skatt på de rike. Mer bruk av oljepenger... Hva med miljøet, oljen varer ikke evig, tenk på våre etterkommere! Kortere foreldrepermisjon!! Og kan bli dyrere barnehager! Slå sammen kommuner, ergo mer tungrodd for små steder. Enklere å bygge i strandsonen.. Osv Anonymous poster hash: 1d626...b64 Man er ikke rik om man tjener 500.000 i året! De ønsker å øke toppskatten, noe som er helt på sin plass! Barnehagene KAN bli 200 kr dyrere i måneden ja, det har alle råd til. Oljen varer ikke evig nei, det er jeg selvfølgelig klar over, og den blå regjeringen bruker nok ikke opp oljefondet heller Anonymous poster hash: 1ef8e...904
Anonym bruker Skrevet 11. september 2013 #22 Skrevet 11. september 2013 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2013/artikkel.php?artid=10151610Skjønner ikke hvorfor dette er så ille.Anonymous poster hash: 1ef8e...904 Ikke ille? At du må være enda rikere for å betale toppskatt? Mindre formueskatt = mindre skatt på de rike. Mer bruk av oljepenger... Hva med miljøet, oljen varer ikke evig, tenk på våre etterkommere! Kortere foreldrepermisjon!! Og kan bli dyrere barnehager! Slå sammen kommuner, ergo mer tungrodd for små steder. Enklere å bygge i strandsonen.. Osv Anonymous poster hash: 1d626...b64 Formueskatten beskytter og bedrifter som produserer ting, vi kan ikke alle leve av å klippe hverandres hår f.eks. Toppskatten får høyere innslagspunkt Miljøet, vi har en regel som heter handlingsregelen Vi har kontantstøtten for de som ønsker lengre permisjon Her har jeg ikke nok info til å uttale meg (kommuner) Strandsone bygging gjelder ikke der det er press ta deg en tur til Vestlandet og andre steder av landet som har værharde strandsoner for det er der det åpnes for mer bygging i strandsonen Anonymous poster hash: a1612...286
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå