Gå til innhold

Litt engelskhjelp noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er setningen:

You should have been reported a long time ago and (name) and I have been so close in contacting the (name)

Hva blir rett her? Det er snakk om å være så nær ved å kontakte en instans. Blir det riktig å bruke "so close IN contacting" eller roter jeg?

Gir det mening?

Takk :)

Er forresten ikke en reell trussel mot noen, jeg er skribent  ;)

Anonymous poster hash: b7005...ec7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hi igjen.

"About" høres plutselig mye bedre ut. Stemmer?

Anonymous poster hash: b7005...ec7
Skrevet

Det må vel ikke stå noe som helst foran contacting? Går det ikke an å bare skrive: .....we have been so close contacting the (....) eller ....we have been so close TO contact the (...). IN tror jeg er feil.

Anonymous poster hash: 82f15...5bb
Skrevet

So close to contacting, tror jeg jeg ville skrevet i den setningen, men egentlig ville jeg ha omskrevet det.

"You should have been reported a long time ago. XX and I have almost alerted the.... several times." tror jeg jeg ville ha skrevet.

Skrevet

Jeg ville enten sagt "i've been so close to contacting....", eller "I've been about to contact..." ;-)

Anonymous poster hash: c4ea5...3a6

Skrevet

Det # 3 skriver mener jeg er riktig. Utelukke preposisjon overhodet, evt kan du bruke "to". Altså, enten close contacting.... eller close to contact. Jeg ville bruke uten preposisjonen.

Ellers er jo Himmel og Hav sitt forslag også et alternativ.

Anonymous poster hash: 34641...ce6
Skrevet

Å utelukke preposisjoner ser og høres veldig rart ut, synes jeg. Er temmelig sikker på at det skal være " close to".

Skrevet

# 4og # 5 har de beste forslagene her.

Anonymous poster hash: 646c7...d15

Skrevet

Ville gått for forslaget til Himmel og Hav

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...