Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Ikke for å klage, men er det vanlig å ha dårlig samvittighet for barnet, grunnet lite fysisk aktivitet i barnehagen?? Eller at de generelt gjør litt lite i barnehagen... Anonymous poster hash: da65a...8af
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Jeg irriterer meg grønn over at barnehagen er så lite ute hvertfall! Greit nok at han går på småbarnsavdeling men de er jo faktisk to år! Anonymous poster hash: e7b0a...e95
Honningmelon Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Da hadde jeg tatt det opp med barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Her gjør de mye mer i barnehagen enn jeg hadde klart å tilby hjemme, både når det gjelder fysisk aktivitet og andre aktiviteter. Anonymous poster hash: a913a...4b3
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Som mamma får man dårlig samvittighet for det meste, selv om det ikke er nødvendig. Bruk heller kreftene på å få barnehagen til å endre seg... Anonymous poster hash: d3e3f...18c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Okay, tusen takk for fine svar! Men føler at jeg/vi må på en måte gjøre litt "ekstra" i hverdagen/helgene pga at de ikke gjør så mye i barnehagen... Så har litt dårlig samvittighet! Er ikke slik at de må gjøre en hel masse hverdag, men gjøre noe, også litt variert. Dette er en helt "vanlig" kommunal barnehage da, mulig de kanskje gjør mer i andre barnehager, jeg vet ikke. Anonymous poster hash: da65a...8af
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Høres ut som en dårlig barnehage spør du meg. Dette hadde jeg tatt opp, eller klaget på. Det er jo viktig barna er ute hver dag, så sant det ikke er helt spesielt dårlig vær (type uvær/storm/kraftig regn/speilblankt osv.). Her er de ute hver dag, minst en gang for dagen, uansett alder. Fra de er to år går de tur minst en dag i uken, i skog o.l., ellers bruker de motorisk rom inne og har diger lekeplass med bakker/skog og lekeapparater. Full rulle fysisk, noe alle barn trenger! Anonymous poster hash: 05ec1...f90
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Hvor mye er lite? Jeg irriterer meg grønn over at barnehagen er så lite ute hvertfall! Greit nok at han går på småbarnsavdeling men de er jo faktisk to år! Anonymous poster hash: e7b0a...e95 Anonymous poster hash: 9dae2...920
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Visst det var mitt innlegg du tenkte på så er barnehagen ute hver dag,men virker ofte som det ikke er stort mer enn en time for dagen,noe jeg syns er altfor lite spesielt på fine dager. Anonymous poster hash: e7b0a...e95
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Om den er kommunal burde ikke ha noe å si, det er i alle fall ikke gjeldende her. Her er de "utslitt" etter barnehagedagen/uken, og vår oppgave blir å legge til rette for avslapping og at det ikke skjer altfor mye greier hjemme i hverdagen.... Er det ikke foreldreutvalg dere kan gå gjennom? Det er ikke alltid så lett å klage direkte til barnehagen. Det er vel aktiviteter i barnehagen? Bare frilek, inne? Anonymous poster hash: 05ec1...f90
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #11 Skrevet 10. september 2013 Visst det var mitt innlegg du tenkte på så er barnehagen ute hver dag,men virker ofte som det ikke er stort mer enn en time for dagen,noe jeg syns er altfor lite spesielt på fine dager. Anonymous poster hash: e7b0a...e95 Har du spurt? Vet at i min barnehage så er to-åringene ute i halv 10 tiden og i 15.00 tiden. Dette så jeg først nå som jeg er i permisjon, og går tur forbi barnehagen. Anonymous poster hash: b091b...b4b
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #12 Skrevet 10. september 2013 At det er småbarnsavdeling skal ikke bety at de er inne. Her er de ute minst en gang, som oftest to ganger for dagen. Hele dagen utenom måltider på fine dager. Unntaket er ekstremvær, da er de inne. Men det hadde vi vært hjemme også. Anonymous poster hash: c83c1...781
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #13 Skrevet 10. september 2013 Nei men vet at småbarnsavdelingen er mindre ute enn de store. De har egen avdeling for 2 åringene så ser ikke problemet med å være mer ute. Nesten hver gang jeg henter han så er de inne. Anonymous poster hash: e7b0a...e95
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #14 Skrevet 10. september 2013 Akkurat det med fysisk aktivitet tar min 2-åring seg av helt selv, så lenge han får lov, det krever vel ikke at de voksne arrangerer det når de er så små? Eller har jeg misforstått? Men jeg synes de er litt lite ute, og jeg reagerer på at de må sitte i inntil 2 timer ved matbordet per dag. (Og det bare til lunsj og frukt, han blir levert etter frokost.) Det er jo masse leketid som går bort, og det er lenge for så små barn å sitte stille... Anonymous poster hash: 7cc57...296
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #15 Skrevet 10. september 2013 Det er ikke så lett å få til å være masse ute i tillegg til at man skal gjøre aktiviteter og pedagogiske opplegg. Det tar lang tid å kle mange små 1- 2 åringer. I tillegg så er det mange rutineoppgaver som tar tid, som bleieskift, mange sover lenge og mange bruker en god stund til å spise. Som regel er jo ikke alle barn på småbarnsavdelinger 2år, så det er sikkert en del som er yngre som har behov en må tas hensyn til. Anonymous poster hash: 02488...47c
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #16 Skrevet 10. september 2013 Jeg irriterer meg grønn over at barnehagen er så lite ute hvertfall! Greit nok at han går på småbarnsavdeling men de er jo faktisk to år! Anonymous poster hash: e7b0a...e95 Hva står i service erklæringen om utetid? Hva er din deffinisjon av utetid? Hva er barnehagens definisjon av utetid? Hva er barns definisjon av utetid? om barn sover ute i vogn,så er barnet ute,selvom det ikke er i lek el på tur. Anonymous poster hash: fdb6d...386
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå