Gå til innhold

Hvordan ligger babyen deres i ca uke 36?

Anbefalte innlegg

Med hodet ned? Og er det festet? Og har dere født før?

Min ligger i tverleie. Siden jeg er tredjegangs har det sikkert litt å si. Men bekymrer meg allikevel, de andre barna mine lå i hodeleie på denne tida.

Anonymous poster hash: 7720c...35a

Fortsetter under...

Er 3.gangs, min har ligget i hodeleie siden uke 32. Er i uke 37 og hodet er langt ned i bekkenet, ifølge legen er den kanskje festet. Det ble konstatert i uke 35, men jeg synes jo det er ganske tidlig til å være flergangs.

Babyen din har fortsatt tid til å snu seg, tror det vil skje snart:)

Anonymous poster hash: 70184...d31

Lå i seteleie for to-tre uker siden, men må har den ligget med hodet ned. Veksler mellom å ligge med ryggen mot høyre eller venstre. Hodet er ikke festet, og kommet nok ikke til å gjøre det heller. Ingen av de andre to festet seg heller. Er i uke 38.

Annonse

Jeg er tredjegangs og har en særdeles ambivalent baby i magen  ;)  Den veksler fremdeles mellom hode- og tverrleie, og jeg har termin om tre dager. Jordmor sier det ikke er unormalt for tredjegangsfødende, og når riene starter vil den antagelig snu seg med hodet ned. Det skal sies at den siste halvannen uka har den ligget mest i hodeleie, og den kan bore seg langt ned. Likevel spretter den plutselig opp igjen og tar seg en runde eller to før den sklir ned igjen :wub: 

Begge mine to første har ligget med hodet ned fra før uke 30 og også festet seg uker før fødsel.

Lykke til! Den finner nok riktig vei ut til slutt :) 

Hei du! Min mini lå i tverrleie fra uke 27 til uke 38:) dette er Nr to. Nr en var i hodeleie og festet lenge før. Suppa i magen har omsider snudd seg riktig vei, men ikke festet. Ville ikke bekymret meg, mye mere plass å snu seg på jo flere graviditeter du har hatt før:) hun snudde seg etter 37+5!

Lykke til:)

Takk for flere beroligende svar! Håper hun tar til vettet snart og snur seg. Magen min er ganske liten, og jeg er egentlig ganske høy, så det er rart at hun får plass til å ligge slik...

Krysser fingrene for at det går rette veien, vil ikke ha keisersnitt!

Anonymous poster hash: 7720c...35a

Samme som meg! Jeg er høy og har liten mage. Nettopp derfor hun har god plass til å snurre rundt enda:) små kvinner som i tillegg bærer større barn, gjør at babyen ikke har den samme boltreplassen. Det kommer til å ordne seg! Kun 0,25 ligger i tverrleie ved termin, det er en utrolig liten prosent.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...