Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Jeg skal i selskap imorgen med god middag osv...alle skal ha med drikke g jeg aner ikke hva jeg skal ha... Jeg drikker stort sett aldri, er ikke særlig glad i alkohol, men imorgen vil jeg ha en god vin som jeg kan drikke..jeg vet bare ikke hvilken...er glad i søte drikker... Anonymous poster hash: dac87...598
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Søt drikke er jo ikke godt til mat. Hva slags vin du burde ha med, er avhengig av hva som skal serveres. Hvitvin til fisk, rødvin til kjøtt, søt vin til dessert. Det er umulig å anbefale vin uten å vite hva dere skal spise. Kanskje du helller burde ha med øl elller brus, er vel ikke noen vits i å ha med vin hvis du ikke liker det? Anonymous poster hash: 92d15...689
LillaGorilla♥♥ Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Da spør du på Vinmonopolet, fortell dem hva slags kjøtt, saus og tilbehør du tenker å ha, så kan de gi deg råd om hva som passer.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Anbefaler denne, veldig lett god rødvin. I tillegg har den lav alkoholprosent. http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/rodvin/australia/lindemans-early-harvest-shiraz-2011/sku-4990001 Anonymous poster hash: e008c...b26
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Vi vet ikke hva som skal serveres.... Anonymous poster hash: dac87...598
Cat.68 Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Vi vet ikke hva som skal serveres....Anonymous poster hash: dac87...598 Hmmmm da er det litt vanskelig egentlig. Men hvis du egentlig ikke liker vin noe særlig hadde jeg heller satset på øl, siden det passer til det meste. Rødvin som ellers passer til det meste er Mauro og Big Zin, og en hvitvin som også vil vare ganske safe er DR.
Dailis Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Hvis jeg skal ha hatt med vin i et selskap uten å kjenne til hva som serveres er det greit å spørre etter en allround vin, eller så har jeg bedt om en grei tapasvin på Vinmonopolet. Jeg kan nok ikke hjelpe deg med gode forslag for jeg liker kun tørre viner. Men å gå på Vinmonopolet og si at du trenger en vin som passer til det meste, du liker søte smaker og egentlig ikke er så begeistret for vin så finner de helt sikkert et passende alternativ. Veldig godt argument for å opprettholde monopolet er jo at de som jobber der KAN vin Jeg har hatt gjester som egentlig ikke liker vin, men som vil ha det til maten, og da har de bedt om black tower. En søtlig og lett hvitvin. men ville spurt på vinmonopolet uansett
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå