Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #1 Skrevet 10. september 2013 Ser noen bittesmå prikker (2-3 stk) ved kveldsstellet, og hun hadde feber i går. Tenker det kan være vannkopper. Hvis det er vannkopper, kan jeg regne med en markant økning av prikker til i morgen så vi er sikre på om det er vannkopper? Blir som regel barn ganske dårlige og sengeliggende mens de har vannkopper? Bør vi holde oss innendørs av hensyn til andre som kan smittes selv om formen tilsier at vi kan dra ut? Anonymous poster hash: fe558...767
<3 2G <3 Skrevet 10. september 2013 #2 Skrevet 10. september 2013 Her tok det kun noen få timer fra de første tre til store deler av kroppen var dekt. Må være hjemme så lenge det er veske i de. Tok en uke her, men tok nesten to uker før han var fri for prikker. Var slapp men ham tåler feber bra.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #3 Skrevet 10. september 2013 Ok, takk for svar. Mener du hjemme som i "innendørs" eller hjemme som "ikke i barnehagen"? Anonymous poster hash: fe558...767
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #4 Skrevet 10. september 2013 Vi så en "kvise" på kvelden og flere vannkopper dagen etter, jeg syns vannkoppene ser ut som små vannblemmer. Ingen av våre hadde feber før de ble syke, men fikk lav feber etter at vannkoppene hadde kommet. Eldste var 3år da han fikk vannkopper og var egentlig i god form hele tiden, yngste var 3mnd og var mye slapp. Feber før prikkene er vanligere ved den 4. barnesykdommen (eller er det den 5...?) da pleier de å ha tre dager med feber, så kommer prikkene. Anonymous poster hash: 1859b...102
Honningmelon Skrevet 10. september 2013 #5 Skrevet 10. september 2013 Det gikk over natta fra npen få prikker til såpass mange at jeg ikke var i tvil. Mine var ikke syke på noen måte, men hadde vannkopper over alt som klødde, så det var jo ubehagelig. Ikke bhg før alle vannkoppene har tørket inn. Hun kan jo være ute om hun ikke er syk, men bør holdes unna andre da det er smittsomt.
<3 2G <3 Skrevet 10. september 2013 #6 Skrevet 10. september 2013 Ikke i bhg, er smittsom så lenge det er veske i prikkene. Er formen fin er det ingenting i veien for å leke ute uten andre sammen med dere.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #7 Skrevet 10. september 2013 Vi så en "kvise" på kvelden og flere vannkopper dagen etter, jeg syns vannkoppene ser ut som små vannblemmer. Ingen av våre hadde feber før de ble syke, men fikk lav feber etter at vannkoppene hadde kommet. Eldste var 3år da han fikk vannkopper og var egentlig i god form hele tiden, yngste var 3mnd og var mye slapp. Feber før prikkene er vanligere ved den 4. barnesykdommen (eller er det den 5...?) da pleier de å ha tre dager med feber, så kommer prikkene. Anonymous poster hash: 1859b...102 Takk for svar. Det så ut som det var væske i prikkene selv om den var bare ca 1 mm i diameter. Det var på brystet og ved hofta. Så også ut som hun var sår i rompa men usikker om det skyldes utslett eller at hun bare var sår. Hadde feber og var slapp i 1 dag, det var i går, og i kveld kom prikkene. Høres det ut som vannkopper eller 3./4. Barnesykdom? Anonymous poster hash: fe558...767
<3 2G <3 Skrevet 10. september 2013 #8 Skrevet 10. september 2013 Ringte legevakten å hørte hva de mente, noen ganger er det greit å bare sjekke. De er gode på div prikker og feber
Honningmelon Skrevet 10. september 2013 #9 Skrevet 10. september 2013 Tror egentlig du bare må vente å se. Hold henne hjemme og se om det kommer mer prikker. Er det vannkopper så pleier man å bli ganske sikker på at det er det etter hvert.
Anonym bruker Skrevet 10. september 2013 #10 Skrevet 10. september 2013 Ok, takk for svar alle sammen :-) har mistenkt vannkopper før også uten at det har vært det, men denne gangen føler jeg meg litt sikrere. Får satse på å se det litt bedre i morgen, så vi vet om det er det hun har :-) Anonymous poster hash: fe558...767
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå