Gå til innhold

Kan hunder virkelig dø hvis de får sjokolade?

Anbefalte innlegg

Det hører jeg jo ofte, så min hund får aldri det.

Men den hunden vi hadd da jeg var liten, før man visste at d kunne dø av det, fikk sjokolade av og til, og det gikk helt fint. Den ble ikke engang litt dårlig i magen av det.

Og den ble 17 år.

ha er det ved sjokoladen som dreper dem?

Eller er det bare skremsel?

Anonymous poster hash: 8f9bb...369

Fortsetter under...

Det hører jeg jo ofte, så min hund får aldri det.

Men den hunden vi hadd da jeg var liten, før man visste at d kunne dø av det, fikk sjokolade av og til, og det gikk helt fint. Den ble ikke engang litt dårlig i magen av det.

Og den ble 17 år.

ha er det ved sjokoladen som dreper dem?

Eller er det bare skremsel?

Anonymous poster hash: 8f9bb...369

Ja, hunder kan dø av sjokolade

http://www.jeger.tbt.no/sjokolade_dreper_hunden_din.htm

Anonymous poster hash: af1a9...580

Ja de kan dø av det. En plate mørk sjokolade kan ta livet av en middels stor hund ( ca opptil 22 kg). Stoffet i sjokoladen de ikke tåler heter teobromin. Er også i kaffe, cola. Bare noen gram daglig vil over tid ta livet av hunden.

Anonymous poster hash: ed156...61e

Det finnes mange hunder som har spist sjokolade uten å dø av det. Vil tro det handler om mengde, størrelse på hunden osv. Og ofte så skiller jo kroppen ut den den ikke skal ha, men noen ganger så gjør den ikke det. Så ikke gi hunden sjokolade:-)

Valpen til en kompis spiste en storplate melkesjokolade, skjedde ingenting. Men det var nok bare flaks. 
La det bare være med det, at man ikke skal gi hunden sjokolade.

Det er liksom ingen vits å prøve for å se ;)

Annonse

Vi hadde hund da jeg vokste opp og vi fikk en boks HUNDESJOKOLADE av noen. Ikke tull, men sjokolade beregnet for hunder. Visste ikke at det var dødelig.

Hundesjokolade er ikke farlig. Den er spesiallaget for hunder, og inneholder ikke noen skadelige ingredienser.

Anonymous poster hash: e273f...288

Vi hadde en alt-etende golden retriver da jeg var ungen.hun spiste ei hel sjokoladekake+400 g toblerone i samme slengen.skjedde ingenting.hun spiste også 5 store trolldeig nisser engang.ble bare tørst ingenting annet skjedde.

Er veldig forskjell fra hund til hund i forhold til hva de spiser til vanlig.

Men tviler på at sjokolade er noe bra for hunder uansett men dødelig skal vel litt til

Vi hadde hund da jeg vokste opp og vi fikk en boks HUNDESJOKOLADE av noen. Ikke tull, men sjokolade beregnet for hunder. Visste ikke at det var dødelig.

Jeg vil tro hundesjokolade er en litt annen ting, og ufarlig for hunder. Det blir vel som annet hundesnop man gir hunden. Usunt, men ikke farlig i moderate mengder.

Anonymous poster hash: e5684...d58

Hadde en Gordon Setter og han ble blind etter å ha fått sjokolade hos de som passet hunden mens jeg var på ferie :(

http://www.jeger.tbt.no/sjokolade_dreper_hunden_din.htm

Anonymous poster hash: 33233...d36

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...