Gå til innhold

Dere som har sen middag å har små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg henter sønnen min hver dag halv fem i barnehagen å det er han naturlig nok veldig sulten når han kommer hjem,men middagen er jo gjerne ikke ferdig før en time senare.

Hva gir dere av mat mest de venter på middagen?

Vil jo ikke gi altfor mye mat så han ikke vil ha middag,mens samtidig må det jo mette litt så han ikke er så sulten.

Dere som har middag halv 6,får dere i barnet kvelds også?

Småen legger seg klokken sju senest ettersom vi er så tidlig oppe om morgenen.

Men tenker at det blir jo mye mat på kort tid.

Å har dere forslag til noe lettvint mat som ikke tar så lang tid?

Anonymous poster hash: ca9f2...b88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg gitt litt frukt eller yoghurt og heller tatt middag til kvelds.

Skrevet

Vi har middag mellom seks og syv, alt ettersom når den er ferdig. Om tulla er sulten får hun en banan eller et eple i femtiden. Middag er det siste måltidet hun får om dagen :-)

Hva med en brødskive eller en banan på vei hjem fra barnehagen?

Skrevet

Vi prøver å ha middag klokken fem, da spiser ungene ingenting før middag og en enkel kveldsmat klokken halv syv (f.eks yoghurt med havregryn og rosiner i).

De dagene vi ikke klarer middag til fem spiser de en banan og får et glass saft rett etter barnehagen/sfo for å få opp blodsukker og humør så de skal holde helt til middag ;)

Anonymous poster hash: 026d0...52f
Skrevet

De spiser ikke noe før middag klokken 18. Og middag er dagens siste måltid for hele familien. De legger seg mellom 1845 og 1930. De får et fruktmåltid klokken 15 i barnehagen.

Anonymous poster hash: b96b2...93f
Skrevet

Oi jeg må ha en veldig matglad gutt jeg da,for gutten min spiste i dag en yogurt når han kom hjem,for så å spise bra av middag itellegg til en skål med grøt til kvelds.

Er hvertfall ikke noe å si på matlysten :)

Men sikkert lurt som dere sier å ha middag som siste måltid,for da slipper jeg å bli så stresset med at middagen tar lang tid.

Anonymous poster hash: ca9f2...b88
Skrevet

Prøver å holde det til smaksprøver fra middagen. Gjør jo ikke noe om de spiser det vi allikevel skal ha til middag?

Feks er par skjeer mais rett fra boksen, en halv rå gulrot, litt agurk. Osv.

Det er dessuten en fin anledning til å gi grønnsaker, for de er ordentlig sultne og spiser det meste! :)

Anonymous poster hash: aed1b...db1

Skrevet

Vi har middag kl 18. Hvis vesla er veldig sulten, får hun spise det som er igjen i matboksen ( er nesten alltid en del igjen).

Etter middag er det ikke mer mat, men har hun spist dårlig til middag hender det at hun får en brødskive elller et knekkebrød.

Anonymous poster hash: 36159...e95

Skrevet

Mini får som regel juice og en korni/digestive kjeks eller grov scones o.l. I bilen på vei hjem. Hjemme får han litt av grønnsakene, litt frukt eller en smoothiepose dersom det er lenge til middag. Middagen er siste måltid her også. :-)

Skrevet

Jeg pleier å hente vesla i bhg mellom 14-15 rett etter frukt og før de går ut, ho får en yoghurt med musli/brødskive i 4 halv 5 tiden og middag er kl 18.00-18.30 stort sett. og blir det siste måltidet hver dag.

Om det er endringer som i helger osv blir middag tidligere og ho får brødskive til kvelds.

Anonymous poster hash: 3420e...959
Skrevet

4,5 år gutt her. Han får ikke mellommåltid om ettermiddagen på pre-school (de får varm lunsj), så han får en frukt en yoghurt eller noe annet smått når vi kommer hjem, ca. 16.30 (i dag var det ost og et glass eplejus). Vi spiser middag 18.15-18.30, dagens siste måltid.

I Norge spiste vi middag en gang mellom 17.30-18.00. Da hadde han spist frukt etter lur i bhg, så han fikk ingenting når vi kom hjem. Vi har aldri spist kveldsmat.

Anonymous poster hash: fb3c8...929

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...