Gå til innhold

Kjenner ikke så my spark lengre.....

Anbefalte innlegg

liker ikke det i det hel tatt... har også trodd at jeg skulle kjenner mer generelt i svangerskapet....joda, hu har da sparket i fra seg litt altså men ikke på langt ner så mye som jeg har trodd var vanlig.

men jeg kjenner buling da, at hu heller trykker litt utover innimellom og andre ganger så kjennes det ut som om hu skyter rygg for da kjennes det ut som om magen blåser seg opp for så å bli vanlig igjen.

er det normalt å ikke kjenne så mye spark lengre men heller sånn rolig buling og bevegelse?

veit liksom ikke hva som er vanlig og blir litt bekymret for at hu ikke trives så godt der inne.

Fortsetter under...

Annonse

men dette med hjertelyden da? er det normalt også at det kom hoppe litt opp?

noen som har opplevd dette også?

Ja, det er helt normalt at hjertelyd går opp og ned på kort tid når babyen er våken. Ble fortalt om dette hos JM.

Og helt normalt med de bevegelsene du beskriver, de blir annerledes, men ikke nødvendigvis mindre liv.

Det skal forandre seg slik. Hvis pulsen ikke øker slik ved bevegelse er det grunn til bekymring. Å se variasjonene i forhold til bevegelse er en av grunnene til at de sjekker fosterlyd og også ctg.

Så der er jeg rimelig sikker på å kunne si at ting er som det skal være :)

det er bra :) ble bare litt bekymret når jordmor ikke sier ett kvekk og bare lytter og lytter  og lytter....

jeg hørte jo selv hvordan hjertelyden henne slo fortere og likte det ikke.

for å berolige meg så ville hun at jeg skulle får komme til kontroll  om 2 uker og ikke en måned så det er jo bra :)

off...syns det er nervepirrende å være gravid jeg...kan jo egentlig ikke få barn så dette er ett lite mirakelbarn så jeg veit at jeg mest sansynlig ikke får flere så jeg er livredd for at noe skal skje.

har klart å holde det under kontroll og slappe av men når sånne små ting dukker opp så svirrer tankene lenge i hode og når jeg i tillegg kjenner annerledes med liv så blir jeg virkelig hønemor :)

Man skal alltid ta kontakt om man er usikker. Det er virkelig bedre med en telefon for mye enn for lite. Og man skal aldri høre på noen her inne heller. Ikke meg heller ;)

Jeg skjønner deg godt, jeg er like stressa selv, det har ikke blitt noe bedre nå med nr fem, heller tvert imot. Jeg har etterhvert fått med meg alt for mye som kan gå galt.

Jeg bare gleder meg til han er født og jegkan sjekke at han puster, har fin temperatur, puls etc når jeg vil ;)

Men noe variasjoner i bevegelse er normalt, og jeg har etterhvert hatt en del turer for å sjekke ting ;)

Når forrige hadde jevn høy puls reagerte de, og de reagerte på lite forandring i puls. Så pulsen øker opp til 180 etc ved bevegelse var bra fikk jeg høre. Men som sagt, aldri stol på folk på nett ;)

nei jeg tar jo kontakt hvis jeg blir skikkelig bekymret men godt å høre andre har vært i lignende situasjoner, det gjør det liksom litt mer normalt ;)  hehe

har kjent mye til hu i dag og i går kveld faktisk. går sjeldent mer enn ett kvarter nå før jeg kjenner hu, men ikke alltid det er sterke bevegelser men jeg kjenner at hu leer på seg. ønsker meg litt sterkere bevegelser egentlig....

plutselig kan det riste noe voldsomt en sjelden gang og så kan det ta laaang tid før jeg kjenner noe igjen og da "glir" hu inni der på en eller annen måte, for magen beveger seg fra den ene siden til den andre.

men noen dager har hun "dødperioder" der jeg nesten ikke kjenner noe på en hel dag og jeg hater de dagene....men det kommer seg alltid etter en dag eller to.

jeg kjenner psyken og humøret mitt forandrer seg etter aktivitet i magen...

Annonse

Hehe, ja bekymringene begynner i magen, og fortsetter i all tid videre. De bare forandrer seg litt ;)

Jeg merker og at jeg i stor grad varierer humøret etter bevegelser. Er det mye slapper jeg av på en helt annen måte.

Selv nå er det bare smågreier nederst i magen, hendene tror jeg, kne det er liv. Deilig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...