Gå til innhold

Har du en livsløgn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det har jeg. Jeg tenker aldri på det, men nå har jeg sett på denne tråden siden den ble startet. 

Jeg klarer å innbilde meg selv at jeg har god økonomi og ikke sliter med angst osv, mens sannheten er at det ikke går rundt og jeg kommer til å gå personlig konkurs snart hvis jeg ikke klarer å begynne å jobbe snart. Jeg er livredd, men tar på meg en maske de få gangene jeg treffer folk. Har slitt med økonomien i mange år, men har ikke klart å be om hjelp siden jeg ikke egentlig vil tenke på dette. Det skjer ikke meg, og helt magisk vil det ordne seg.

Anonymous poster hash: 481fd...f14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Livsløgner har jeg vel stort sett ikke flere av tror jeg. Men, jeg skammes virkelig over at jeg lot noen jeg ikke kjente fikk passe hunden min mens jeg var å festet. Det var nesten så jeg ikke fant han igjen for jeg hadde drukket såppas mye. Det er noe jeg har helt utrolig dårlig sammvittighet for, og som jeg ikke har sagt til noen! blir kvalm av meg selv når jeg tenker på det!

Anonymous poster hash: 789aa...2da
Skrevet

Lever vi ikke alle litt på siden av det vil kunne ønske oss? Men vi finner oss i at livet har tatt en vei, og vi forholder oss forholdsvis trofast til den veien...

Jeg opplever nok at livet har blitt noe annet enn jeg ønsker, men jeg har ikke styrke, mot og samvittighet til å endre på det. Styrke til å stå alene, mot til å bryte ut av et vanskelig forhold eller samvittighet til å la barnet mitt miste sin pappa i hverdagen. 

Opplevelse av meningsløshet og å svikte meg selv er i tankene mine nesten daglig. Men jeg blir værende i min hverdag fordi det er det enkleste. Jeg føler meg egentlig ganske feig som ikke tar grep og følger mine ønsker, uten hensyn til hva alle andre ville mene, tro eller tenke. 

Om det kan kalles en livsløgn kan nok diskuteres - det er på en måte mer enn en hemmelighet, det er en følelse av utilstrekkelighet overfor meg selv og ansvaret for mitt eget liv. Tror jeg. 

Anonymous poster hash: d82a4...440
Skrevet

At jeg føler noe..

Anonymous poster hash: 46297...64a

Skrevet

Tusen takk alle sammen, for at dere deler!! 

Jeg håper at de som står fast finner veien de vil gå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...