Gå til innhold

Mykt, modent og 1 cm åpning

Anbefalte innlegg

Ble sjekket i dag, 39+5 og var moden og veldig myk med ca 1 cm åpning :) Deilig å vite at alle vondtene jeg har hatt ikke har vært helt forgjeves! 

Forrige svangerskap hadde jeg 2 cm åpning to dager før termin og fødte fem dager over. Jeg vet altså at det kan gå en stund enda før jeg føder, og det har jeg forberedt meg på hele veien. Det gjør likevel ventetiden litt lettere å få det konstatert at ting skjer :)

Andre som venter i siste innspurt og har fått "statussjekk" der nede? ;)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144079586-mykt-modent-og-1-cm-%C3%A5pning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så bra :) Min erfaring er at jo mer moden man er før fødsel, jo lettere/kjappere blir fødselen. Og selv om man i teorien vet at man kan gå flere uker som moden og med åpning, så gjør det noe med sinnet å få den beskjeden kontra "Her er det helt umodent".

Jeg er 3 dager over termin og går her like gravid. Ingen overraskelse egentlig. Dette er mitt 4. barn og har gått over tiden med alle.... 3 uker med første, 2 uker med andre og 1 uke med tredje. Er maaange uker overtid tilsammen :P

Var innom føden med uregelmessige rier for litt over en uke siden. Da sjekket de ståa der nede. Hadde 2 cm igjen av livmorhalsen og 1 cm åpning. Ikke noe særlig modent med andre ord. Og alt stoppet etter hvert opp...Med andre ord. Masse vondter til ingen nytte......

Ååå! så gøy å vite;)

er to uker unna selv,så ingen rapport enda..

Hvilke vondter har du hatt?

Ja, greit å vite det kan ta litt tid. Jeg gikk noen dager med 2cm sist før det kom skikkelig i gang..

Har hatt noen murringer og en del skikkelige stikkesmerter eller hva jeg skal kalle det, hvor det kjennes som babyen borer seg ned i bekkenet. Har hatt en del vonde kynnere/ modningsrier også, men ikke som har kommet regelmessig eller mange etterhverandre...

Så bra :) Min erfaring er at jo mer moden man er før fødsel, jo lettere/kjappere blir fødselen. Og selv om man i teorien vet at man kan gå flere uker som moden og med åpning, så gjør det noe med sinnet å få den beskjeden kontra "Her er det helt umodent".

Jeg er 3 dager over termin og går her like gravid. Ingen overraskelse egentlig. Dette er mitt 4. barn og har gått over tiden med alle.... 3 uker med første, 2 uker med andre og 1 uke med tredje. Er maaange uker overtid tilsammen :P

Var innom føden med uregelmessige rier for litt over en uke siden. Da sjekket de ståa der nede. Hadde 2 cm igjen av livmorhalsen og 1 cm åpning. Ikke noe særlig modent med andre ord. Og alt stoppet etter hvert opp...Med andre ord. Masse vondter til ingen nytte......

Ja, min erfaring tilsier også at god modning og åpning på forhånd gir lettere fødsel :) Så det er derfor jeg er glad for dagens nyheter; ikke fordi jeg tror jeg skal føde denne uken, men fordi da satser jeg på at fødselen blir lettere når den til slutt setter i gang ;)

Det gjør absolutt noe for humøret å få den beskjeden, ja, kontra at alt er lukket og låst  :P

Ja, du har jammen opparbeidet deg svart belte i overtid! Så kjedelig med masse vondter som ikke fører noe sted. Men tre dager over termin, så er det jo lov å vente at det skal skje noe etterhvert! Riktig lykke til :)

Har termin i dag med fjerde. Forberedt på å gå over siden første kom 9 dager over og tredje kom 6 dager over. Bare andre som hadde det travelt å kom på terminen (nesten dagen før). Lykke til:0)

Gratulerer med termin i dag ;) Godt vi er flere som føder barn senere enn planlagt! Hehe. Tusen takk, og riktig lykke til til deg og  :)

Spørre du om de kunne sjekke status der nede? Eg spørre jm sist uke (37+4) men hun ville vente litt..... Tenkte å høre igjen neste uke pga MASSE mase rier/kynnere..... Dersom eg er ferdig til dess.... Noe eg tviler på........

Masse lykke til til dere alle :)

Annonse

Det var akupunktøren min som også er jordmor som gjorde det. Jeg spurte om hun ville gjøre det forrige uke, men da synes hun det var for tidlig. Forøvrig ingen spesiell aktivitet i livmor i dag selv om hun forsøkte å tøye det hun fikk til :/

Så godt å vite at det skjer noe da trebarntilhøsten. Her tror jeg det skjer veldig lite, lite kynnere. Jeg skal til jordmor på fredagen og blir da henvist til sykehuset i starten av neste uke.

Heldigvis vi nærmer oss med stormskritt å få det tredje barnet vårt!

Ja, det er kjekt å høre at _noe_ skjer! ;) Men nå vil jeg ha mere vondt! Hehe... Skuffende lite aktivitet etter at hun forsøkte å tøye i går. Men som du sier, Cosinus3, vi nærmer oss tredjemann med stormskritt! Jeg klarer heldigvis å ikke bli så fryktelig utålmodig denne gangen som jeg har vært de andre gangene :)

Hvordan er det for deg?

Jeg er lei, men veldig klar over at jeg skal vente i ei uke til. Skal liksom føde 20. september i hodet mitt! Litt latterlig tanke. Alt etter det er en nedtur, men prøver å si til meg selv at så lenge babyen har det bra i magen er 3-4 dager mer som gravid ingenting i etterkant.

Mest slitsomt er det jo med helgene når man må ta hensyn til andre enn seg selv. Det blir jo spennende å se hvem av oss som føder først!

Hvor gamle er de andre forresten? Her er brødrene 3 og snart5. 5-åringen gleder seg jo litt, men glemmer det også noen ganger da det er mye inntrykk i hverdagen.

Jeg tror jeg kommer til å føde mellom 19. og 23., og tror det blir fryktelig nedtur om den ikke har kommet da. Tenker ikke så mye på termin, men at jeg har 12 dager igjen i dag. Det funker greit enn så lenge ;)

Enig at helgene er slitsomme. Her er løsningen å ha planer for hver helg, slik at vi ikke blir gående her hjemme, og jeg må rydde og ordne opp i alle små tilfeller som skjer i løpet av en dag..! ;)

Veldig spennende! Kanskje føder vi samme dag? :)

Storebror er seks og gleder seg veldig. Han glemmer det ikke, og er fullstendig oppdatert på at babyen må komme med hodet først, at vi skal på sykehuset, at vi ikke kan vite når det skjer osv ;)

Lille/storesøster er tre og et halvt og gleder seg også veldig, men er ikke like opptatt av det hele tiden... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...